logo
Karta przedmiotu
logo

Zaawansowane bazy danych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Geodezji i Geotechniki im. Kaspra Weigla

Kod zajęć: 13989

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W9 P27 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Tomasz Świętoń

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie przez studenta rozszerzonej i pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do pracy z bazami danych

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł "Zaawansowane bazy danych" pozwala zdobyć dodatkową, pogłębioną wiedzę pozwalającą na bardziej świadomą i bezpieczną pracę z bazami danych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Paul Wilton, John Colby SQL Od podstaw HELION. 2006
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Danuta Mendrala, Marcin Szeliga Praktyczny kurs SQL Helion, Wydanie III. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Danuta Mendrala, Marcin Szeliga Access 2016 PL. Ćwiczenia praktyczne Helion. 2015

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Status studenta Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z o technikach komputerowych z zakresu studiów pierwszego stopnia oraz znajomość tematyki baz danych i języka SQL

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się technikami komputerowymi i językiem SQL z zakresu studiów pierwszego stopnia

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kompetencje zdobyte w ramach studiów pierwszego stopnia

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 rozumie tematykę relacyjnych baz danych na poziomie zaawansowanym wykład kolokwium K_W07+++
K_W09+
P7S_WG
02 zna zaawansowane obszary zastosowań relacyjnych baz danych oraz systemów nierelacyjnych baz danych. wykład kolokwium K_W07+++
K_W09+
P7S_WG
03 zna zaawansowane możliwości języka SQL wykład kolokwium K_W07+++
K_W09+
P7S_WG
04 potrafi samodzielnie stworzyć skomplikowaną bazę danych wykorzystującą dane przestrzenne projekt indywidualny realizacja zadań projektowych K_U05+
K_U06+++
P7S_UK
P7S_UW
05 potrafi profesjonalnie zaplanować realizację powierzonych zadań projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa K_K01+
K_K04+
P7S_KK
P7S_KR
P7S_UO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 1. Optymalizacja baz danych w wybranym systemie 2. Konfigurowanie baz danych 3. ODBC 4. Bezpieczeństwo baz danych 5. Interfejs użytkownika 6. Zaawansowane zapytanie SQL W1-W9 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
2 TK02 W ramach zajęć projektowych realizowane są indywidualne zadania projektowe studenta, których celem jest pogłębienie i utrwalenie wiedzy zdobytej podczas wykładów P1-P27 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 11.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 2) Godziny kontaktowe: 27.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 33.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład obecność na zajęciach, kolokwium zaliczeniowe
Projekt/Seminarium ocena ćwiczeń projektowych realizowanych przez studenta
Ocena końcowa średnia ważona z ocen uzyskanych podczas semestru

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie