logo
Karta przedmiotu
logo

Projekt dyplomowy

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Dziekanat WBIŚiA

Kod zajęć: 13979

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6, 7 / P45 / 13 ECTS / Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Izabela Skrzypczak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną inżynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, materiałowych w architekturze i urbanistyce.

Ogólne informacje o zajęciach: Seminarium ma za zadanie zapoznanie studentów z zasadami przygotowania i wykonania pracy dyplomowej magisterskiej na kierunku „Geodezja i planowanie przestrzenne”.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Zenderowski R. Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne. CeDeWu. 2007
2 Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i S-ka, Poznań. 2001
3 Kaczmarek Tadeusz T. Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską Warszawa, [dostęp w internecie: 28 kwietnia 2008]. 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Pieter J. Ogólna metodologia pracy naukowej Ossolineum, Wrocław. 1967

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student wybiera temat projektu dyplomowego na początku 6 semestru. Zobowiązany jest do ustalenia zakresu pracy i regularnego kontaktu z opiekunem.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie i zdobytą praktycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu geodezji i planowania przestrzennego

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność samodzielnej pracy. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz z innych właściwie dobranych źródeł, w tym w językach obcych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada świadomość potrzeby stałego pogłębiania wiedzy.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna normy i wytyczne dotyczące geodezji i planowania przestrzennego. seminarium prezentacja K_W26+
K_W28+
P6S_WG
02 Zna zasady wykonywania rozwiązań funkcjonalno-użytkowych, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do praktycznego rozwiązywania zadań inżynierskich. seminarium prezentacja K_U03+
P6S_UW
03 Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. seminarium prezentacja K_U01+
K_U02+
K_U03+
K_U08+
P6S_UW
04 Potrafi prawidłowo identyfikować problemy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera geodety i urbanisty. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. seminarium prezentacja K_K01+
K_K02+
K_K04+
P6S_KK
P6S_KO
P6S_KR
P6S_UU

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Wymagania stawiane pracy dyplomowej w statucie PRz W01 MEK01
6 TK02 Zasady przygotowania i wykonania pracy dyplomowej inżynierskiej W02 MEK01
6 TK03 Typowy zakres i układ pracy dyplomowej W03 MEK02
6 TK04 Zasady realizacji podstawowych części pracy (przeglądowej, projektowej, badawczej, obliczeniowej, itp.). W04 MEK03
6 TK05 Sposób prezentacji pracy dyplomowej na obronie. W05 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 6) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 30.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem..
Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 7) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 50.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 27.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 150.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7) Przygotowanie do konsultacji: 10.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 7) Przygotowanie do zaliczenia: 50.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium Ocena za wykonaną prezentację i ocena za obronę przedstawionych w niej informacji.
Ocena końcowa
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa Ocena końcowa to średnia ważona z obu ocen: oceny za prezentację i obrony.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie