Główny cel kształcenia:
Kształtowanie nawyków dbania o sprawność i kondycję fizyczną oraz stymulowanie do aktywnego uczestnictwa w wybranych formach aktywności fizycznej.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł wychowanie fizyczne realizowany jest w formie obligatoryjnych ćwiczeń grupowych, podczas których studenci pod opieką nauczyciela specjalisty rozwijają swoje umiejętności z zakresu realizowanego sportu lub rekreacyjnej formy aktywności fizycznej.
1 | Wosko-Cordas E. | Zacznij biegać: marsz, bieg, zawody, maraton | Warszawa: SBM. | 2009 |
2 | Delavier F. | Modelowanie sylwetki: atlas ćwiczeń dla kobiet | Warszawa: PZWL. | 2009 |
3 | Chmura J. | Rozgrzewka. Podstawy fizjologiczne i zastosowanie praktyczne. | Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL . | 2014 |
1 | Kuński H. | Poradnik lekarski aktywności ruchowej osób w wieku średnim | Warszawa: PZWL. | 1985 |
2 | Osiński W. | Nadwaga i otyłość. Aktywność fizyczna w profilaktyce i terapii. | Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL . | 2016 |
Wymagania formalne:
Status studenta Politechniki Rzeszowskiej. Odpowiedni strój i obuwie sportowe.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Brak
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Elementarna sprawność fizyczna.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność współpracy w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | potrafi dobrać odpowiednią dla siebie formę aktywności fizycznej i wykonywać ćwiczenia fizyczne zgodnie z techniką wykonania. | ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa |
K-K03++ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO |
MEK02 | wzbogaca zasób umiejętności ruchowych, zwiększa wydolność organizmu i poprawia kondycję fizyczną. | ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa |
K-K01+++ K-K03++ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO P6S-UU |
MEK03 | posiada umiejętność pracy w grupie, pełniąc w niej różną rolę oraz rozumie i akceptuje poziom sprawności innych osób. | ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa |
K-K01++ K-K03+++ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO P6S-UU |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | C01 - C02 | MEK03 | |
5 | TK02 | C03 - C28 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK03 | C03 - C28 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK04 | C29 - C30 | MEK01 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Ocena wystawiana na podstawie aktywności studenta na zajęciach, obecności oraz zaliczenia testu sprawnościowego. Dla studentów ze zwolnieniem lekarskim - na podstawie zaangażowania podczas ćwiczeń w Pracowni Fizjoterapii CFiS i obecności. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie