logo
Karta przedmiotu
logo

Programowanie obiektowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Geodezji i Geotechniki im. Kaspra Weigla

Kod zajęć: 13974

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W18 L18 P9 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Tomasz Świętoń

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zasadami programowania obiektowego.

Ogólne informacje o zajęciach: W trakcie zajęć studenci poznają techniki takie jak: dziedziczenie, delegowanie, ukrywanie implementacji oraz podstawowe wzorce projektowe

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 E.Gamma Design Patterns – : Elements of Reusable Object-Oriented Software . 1994
2 Stroustrup B. Programowanie. Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++ Helion. 2009
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 E.Gamma Design Patterns – : Elements of Reusable Object-Oriented Software . 1994
2 Stroustrup B Programowanie. Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++ Helion. 2009
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Jerzy Grębosz Symofonia C++, Symfonia C++ Standard. Programowanie w języku C++ orientowane obiektowo Edition. 2000

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Status studenta Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z o technikach komputerowych z zakresu szkoły ponadgimnazjalnej i podstawowa umijejętność programowania

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się technikami komputerowymi z zakresu szkoły ponadgimnazjalnej

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kompetencje zdobyte w szkole ponadgimnazjalnej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna wybrane wzorce projektowe wykład kolokwium K_W12+
K_W13+++
P6S_WG
02 Rozumie podstawowe podstawowe pojęcia z zakresu programowania obiektowego wykład kolokwium K_W12+
K_W13+++
P6S_WG
03 Potrafi projektować i implementować programwowanie korzystając z gotowych bibliotek dostarczanych przez język programowania i jest świadomy rozwoju technologii laboratorium, projekt indywidualny kolokwium, realizacja projektu K_U15+++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UU
P6S_UW
04 Potrafi napisać program w wybranym języku obiektowym, który nie zawiera błędów składniowych oraz realizuje nieskomplikowane zadania funkcjonalne laboratorium, projekt indywidualny kolokwium, realizacja projektu K_U15+++
P6S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Wprowadzenie do programowania obiektowego 1. Omówienie podstawowych typów danych w języku C#. 2. Stan w programie obiektowym. 3. Sposoby definiowania zachowania w programowaniu obiektowym. 4. Metody instancyjne i klasowe. 5. Dostęp publiczny, prywatny, chroniony i pakietowy. 6. Dziedziczenie a definiowanie zachowania. 7. Zalecane praktyki związane z dostępem do metod. 8. Mechanizm obsługi błędów w oparciu o wyjątki. 9. Najważniejsze klasy implementujące kolekcje obiektów. 10. Programowanie wielowątkowe. 11. Cechy dobrego kodu. 12. Zasady SOLID. 13. Wybrane wzorce projektowe W1-W18 MEK01 MEK02
6 TK02 W ramach ćwiczeń laboratoryjnych studenci realizują ćwiczenia pozwalające im lepiej zrozumieć i utrwalić kluczowe zagadnienia programowania obiektowego przedstawione na wykładzie L1-L18 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
6 TK03 Projekt w ramach którego studenci w sposób praktyczny realizują paradygmaty programowania obiektowego P1-P15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 17.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 32.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 6) Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 26.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 6) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład obecność na zajęciach, egzamin
Laboratorium obecność na zajęciach, kolokwium
Projekt/Seminarium obecność na zajęciach, realizacja projektu
Ocena końcowa średnia ważona z ocen uzyskanych w trakcie semestru

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie