logo
Karta przedmiotu
logo

Wstęp do programowania

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Geodezji i Geotechniki im. Kaspra Weigla

Kod zajęć: 13959

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W9 L18 P9 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Tomasz Świętoń

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: uzyskanie przez studenta podstawowej wiedzy i umiejętności korzystania z wybranego języka programowania wysokiego poziomu

Ogólne informacje o zajęciach: przedmiot "Wstęp do programowania" pozwala studentowi poznać podstawowe techniki programowania i samodzilenie tworzyć proste aplikacje wspomagające pracę geodety

Materiały dydaktyczne: Konspekty opracowane przez osobę prowadzącą zajęcia

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Jesse Liberty C#. Programowanie Helion. 2005
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Marcin Lis C#. Praktyczny kurs Wydanie III, Helion, 2016. 2019
2 J. Baładynowicz, C. Czyżewski, A. Prątnicka Podstaswy Informatyki dla studentów geodezji Wydawnictwo Art. 1990
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Jon Skeet C# od podszewki wydanie IV. 2020

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Status studenta Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza o technikach komputerowych z zakresu szkoły ponadgimazjalnej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się technikami komputerowymi z zakresu szkoły ponadgimnazjalnej

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kompetencje zdobyte w szkole ponadgimnazjalnej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 posiada wiedzę z zakresu programowania strukturalnego w języku wysokiego poziomu wykłady egzamin, kolokwium K_W12+
K_W13+++
K_W14+
P6S_WG
02 ma uporządkowaną wiedzę z zakresu tworzenia algorytmów wspomagających pracę geodety wykłady egzamin, kolokwium K_W12+
K_W13+++
K_W14+
P6S_WG
03 potrafi samodzielnie opracować działający program rozwiązujący zadania inżynierskie w dziedzinie geodezji laboratoria, ćwiczenia projektowe kolokwium, realizacja zadań projektowych K_U07++
K_U14+
K_U15++
K_K03++
P6S_KK
P6S_KR
P6S_UO
P6S_UW
04 rozumie potrzebę samokształcenia w zakresie technologii informatycznych laboratoria, ćwiczenia projektowe obserwacja K_K01+
P6S_KK
P6S_UU

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 1. Wprowadzenie do programowania w języku wysokiego poziomu. 2. Podstawowe elementy składni języka 3. Instrukcja przypisania i skoku 4. Instrukcje strukturalne 5. Procedury i funkcje 6. Pliki tekstowe 7. Pliki binarne 8. Programowanie zagadnień geodezyjnych W1-W9 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
5 TK02 1. Podstawowe elementy składni języka 2. Instrukcja przypisania i skoku 3. Instrukcje strukturalne 4. Procedury i funkcje 5. Pliki tekstowe 6. Pliki binarne L1-L18 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
5 TK03 Programowanie zagadnień geodezyjnych P1-P9 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 5) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 6.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 5) Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 42.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 5) Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 36.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 5) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład na podstawie obecności na zajęciach i egzaminu
Laboratorium na podstawie obecności na zajęciach, zaliczenia wszystkich prac projektowych i kolokwium zaliczeniowego
Projekt/Seminarium na podstawie obecności na zajęciach, zaliczenia wszystkich prac projektowych i kolokwium zaliczeniowego
Ocena końcowa na podstawie średniej ważonej z kolokwium, egzaminu i prac projektowych

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie