Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ciepłownictwa i Klimatyzacji
Kod zajęć: 13944
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W6 L12 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Krzysztof Nowak
Główny cel kształcenia: Celem modułu jest przybliżenie problematyki dotyczącej zarządzania środowiskiem na poziomie przedsiębiorstw.
Ogólne informacje o zajęciach: Zapoznanie studentów z pojęciami i informacjami w zakresie technologii proekologicznych oraz najlepszymi dostępnymi technikami. Uzyskanie umiejętności rozumienia negatywnego oddziaływania przemysłu na środowisko. Zapoznanie się z charakterystyką odnawialnych źródeł energii. Zaznajomienie się z wybranymi aspektami współczesnych technologii, obejmującymi zasady racjonalnego wykorzystania surowców i energii, zasad tworzenia technologii dbających o stan środowiska, podstawami prawnymi wdrażania technik proekologicznych.
1 | Lewandowski W., Klugmann-Radziemska E | Proekologiczne odnawialne źródła energii. Kompendium | PWN, Warszawa. | 2017 |
2 | Wspólny system ekozarządzania i audytu (EMAS) – poradnik dla organizacji. | . | ||
3 | Lewandowski W. | Proeklogiczne odnawialne źródła energii | WNT, Warszawa. | 2012 |
4 | Gradziuk P., Grzybek A., Kowalczyk K., Kościk B. | Biopaliwa | Wydawnictwo Wieś Jutra, Warszawa. | 2002 |
1 | Gronowicz J. | Niekonwencjonalne źródła energii. | ITE-PIB, Radom-Poznań.. | 2010 |
2 | https://www.gov.pl/web/klimat | . | ||
3 | Lewandowski W., Klugmann-Radziemska E | Proekologiczne odnawialne źródła energii. Kompendium | PWN, Warszawa. | 2017 |
1 | Obowiązujące akty prawne i raporty oraz artykuły z bieżących czasopism naukowych dotyczące niekonwencjonalnych zasobów energii. | . |
Wymagania formalne: Status studenta PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu ekologii, i chemii środowiska.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność podstawowych obliczeń chemicznych, rozumienie relacji pomiędzy gospodarką energetyczną, a środowiskiem przyrodniczym
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna podstawowe pojęcia, definicje i wymagania związane z technologiami proekologicznymi | wykład | aktywny udział w wykładach |
K_W02+ K_W23+ |
P6S_WG |
02 | dysponuje wiedzą w zakresie rodzajów i charakterystyki konwencjonalnych, odnawialnych i niekonwencjonalnych źródeł energii. Zna surowce energetyczne. Zna strukturą zasobów energii odnawialnej w Polsce i na świecie. Zna sposoby pozyskiwania energii odnawialnej. Zna procesy, techniki i urządzenia konwersji energii odnawialnej. Zna parametry i technologie ich energetycznego wykorzystania. | wykład, wykład | aktywny udział w wykładach |
K_W02+ K_W23+ |
P6S_WG |
03 | potrafi - na podstawie odpowiednich dokumentów referencyjnych - przedstawić przebieg procesów technologicznych i konkluzje BAT oraz dokonać oceny i wyboru najlepszych dostępnych technik w wybranych branżach | laboratorium | Aktywność na zajęciach, Udział w dyskusji, Raport pisemny |
K_U02+ K_U13+ K_U21+ K_U23+ |
P6S_UW |
04 | potrafi wybrać kierunki samokształcenia w zakresie znajomości technologii proekologicznych i zrealizować ten proces | wykład, laboratorium | Aktywność na zajęciach, Udział w dyskusji, |
K_K01+ |
P6S_KK P6S_UU |
05 | rozumie ważność problemów związanych z najlepszymi dostępnymi technologiami oraz konieczność aktualizacji swojej wiedzy | wykład, laboratorium | Aktywność na zajęciach, udział w dyskusji |
K_K01+ K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01 - W02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK02 | W03 - W04 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK03 | W05 - W07 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK04 | W08 - W10 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK05 | L1 - L20 | MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
6.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | |
Ocena końcowa | Podstawą uzyskania oceny końcowej z modułu to zaliczenie obu form modułu. Ocena końcowa z modułu to średnia arytmetyczna z części wykładowej oraz laboratoryjnej. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie