Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Geodezji i Geotechniki im. Kaspra Weigla
Kod zajęć: 13940
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W9 P27 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Izabela Skrzypczak
semestr 2: dr inż. Joanna Zięba
semestr 2: mgr inż. Katarzyna Sieńkowska-Szpetnar
Główny cel kształcenia: Uzyskanie przez studenta wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do wykorzystania podstawowych metod statystycznej analizy danych w zagadnieniach technicznych w geodezji i planowaniu przestrzennym
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje metody opracowania obserwacji geodezyjnych oraz rozwiązywania naukowo-technicznych problemów analizy danych w naukach technicznych, a w szczególności w geodezji i planowaniu przestrzennym,
Materiały dydaktyczne: Założenia projektowe wydawane są indywidualnie.
1 | Fisz M. | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna | PWN, Warszawa. | 2005 |
2 | Sobczyk M. | Statystyka | PWN, Warszawa. | 2005 |
1 | Bobrowski T. | Probabilistyka w zastosowaniach technicznych | PWN, Warszawa. | 1986 |
2 | Snarska A. | Statystyka, Ekonometria, Prognozowanie. Ćwiczenia z Excelem | Placet. | 2005 |
1 | Zieliński T. | Jak pokochać statystykę czyli STATISTICA do poduszki | StatSoft Polska, Kraków. | 1999 |
2 | Krysicki W., Bartos J., Dyczka W., Królikowska K., Wasilewski M. | Rachunek prwdopodobienstwa i statystyka matematyczna a zadaniach | WNT, Warszawa. | 2003 |
Wymagania formalne: Status studenta Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstaw rachunku prawdopodobieństwa i analizy matematycznej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się aparatem matematycznym w zakresie rachunku prawdopodobieństwa i analizy danych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada pogłębioną wiedzę o wybranych zagadnieniach z obszaru rachunku prawdopodobieństwa, statystyki matematycznej, które stanowią podstawę formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu geodezji i planowania przestrzennego. | wykład, projekt | obecność na wykładzie, projekt indywidualny, obrona projektu |
K_W01+ K_W02+ K_W03+ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | Ma wiedzę dotyczącą zasad stosowania aparatury pomiarowej, metodyki prowadzenia pomiarów i organizacji badań oraz stosowania podstawowych metod opracowania wyników obserwacji . | wykład, projekt | obecność na wykładzie, projekt indywidualny, obrona projektu |
K_W01+ K_W03+ |
P6S_WG P6S_WK |
03 | Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | projekt | Obserwacja aktywności i umiejętności studenta. Wykonanie projektów., obrona projektu |
K_U05+ |
P6S_UW |
04 | Umie wykorzystywać poznane metody i modele matematyczne oraz posługiwać się właściwie dobranymi do rozwiązywanego zadania inżynierskiego programami komputerowymi | projekt | Obserwacja aktywności i umiejętności studenta. Wykonanie projektów, obrona projektu |
K_U05+ |
P6S_UW |
05 | Potrafi uznać znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu geodezji i planowania przestrzennego i jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu | projekt | Obserwacja aktywności i umiejętności studenta. Wykonanie projektów, obrona projektu |
K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W15 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | P01-P45 | MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
27.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
7.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Inne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wykład zaliczany na podstawie obecności. 85% frekwencja na wykładzie to zaliczenie tej formy przedmiotu. |
Projekt/Seminarium | Obecności na zajęciach Pozytywna z wykonania i obrony ćwiczeń projektowych |
Ocena końcowa | Podstawą otrzymania zaliczenia modułu są zaliczone wszystkie formy zajęć. Ocena końcowa to średnia ważona z ocen z projektu i jego obrony. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie