logo PRZ
Karta przedmiotu
logo WYDZ

Kompetencje personalne i społeczne


Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia:
2023/2024
Nazwa jednostki prowadzącej studia:
Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów:
Geodezja i planowanie przestrzenne
Obszar kształcenia:
nauki techniczne
Profil studiów:
praktyczny
Poziom studiów:
pierwszego stopnia
Forma studiów:
niestacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia:
Dziekanat WZ
Kod zajęć:
13934
Status zajęć:
obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów:
sem: 1 / C6 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy:
polski
Imię i nazwisko koordynatora 1:
dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura
Imię i nazwisko koordynatora 2:
dr Justyna Stecko
semestr 1:
mgr inż. Stanisław Siwiec

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia:
Zrozumienie istoty procesu komunikacji interpersonalnej oraz funkcjonowania w grupie

Ogólne informacje o zajęciach:
Należy do grupy modułów na pierwszym roku

Materiały dydaktyczne:
materiały z ćwiczeń

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Bucki P. Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. 2017
2 Rzepka B. Efektywna komunikacja w zespole Wydawnictwo Samo Sedno, Warszawa. 2012
3 A. Cichosz Zarządzanie stresem w organizacji Warszawa. 2018
4 G. Bartkowiak Psychologia w zarządzaniu : nowe spojrzenie / Grażyna Bartkowiak. Poznań. 2010
5 E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert. Psychologia społeczna / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert. Poznań. 2012
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Cialdini R. Preswazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. 2017
2 Patterson M. L. Więcej niż słowa. Niewerbalne wywieranie wpływu Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. 2016

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy / umiejętności / kompetencji społecznych

Wymagania formalne:
Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz relacji w grupie.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Podstawowe umiejętności interpersonalne.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
MEK01 Ma wiedzę na temat kluczowych aspektów komunikacji oraz ich wpływu na budowanie dobrych relacji z otoczeniem. ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna K-W22+
P6S-WG
MEK02 Zna i potrafi wykorzystać odpowiednie formy komunikacji interpersonalnej. ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna K-U01+
P6S-UW
MEK03 Potrafi zastosować techniki wspomagające kompetencje społeczne. ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna K-U21+
P6S-UW
MEK04 Ma wiedzę na temat zarządzania czasem i rozwiązywania konfliktów ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna K-K03+
P6S-KK
P6S-KR
P6S-UO

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Komunikacja jako podstawa budowania dobrych relacji z otoczeniem. CW01 MEK01
1 TK02 Czynniki wpływające na skuteczność autoprezentacji CW02 MEK02
1 TK03 Podstawowe role grupowe. CW03 MEK03
1 TK04 Techniki wywierania wpływu CW04-05 MEK03
1 TK05 Źródła konfliktów i problemów w grupie a negocjacje CW06 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 6.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Ocena z zaliczenia pisemnego

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi tak

1 A. Sobkowiak; J. Stecko Kierunki rozwoju współczesnego zarządzania w nauce i biznesie 2024
2 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon The influence of socio-demographic characteristics on environmental awareness 2024
3 A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model 2023
4 B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies 2023
5 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study 2023
6 R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko Religious aspect of human social activity: is this already past? 2023
7 J. Stecko CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych 2022
8 K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics 2022
9 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
10 A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów 2021
11 B. Zatwarnicka-Madura Kreowanie wizerunku w administracji publicznej 2021
12 J. Stecko Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 2021
13 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon The effect of lenient return policy on brand recognition 2021
14 T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe 2021
15 A. Delekta; J. Stecko Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists 2020
16 J. Stecko Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV 2020
17 J. Stecko Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień 2020
18 J. Stecko Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR 2020
19 J. Stecko Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 2020
20 K. Oszust; J. Stecko Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour 2020