Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami i metodami analizy matematycznej, rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej, algebry liniowej, rachunku wektorowego, geometrii analitycznej. Rozwijanie wiedzy matematycznej oraz umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego.
Ogólne informacje o zajęciach:
W pierwszym semestrze realizowane jest 45 godzin wykładów oraz 45 godzin ćwiczeń rachunkowych. Zajęcia kończą się egzaminem.
1 | G. Decewicz, W. Żakowski | Matematyka, część I | WNT, Warszawa. | 1995 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
3 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
4 | T. Trajdos | Matematyka, część III | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 2009 |
1 | J. Banaś, S. Wędrychowicz | Zbiór zadań z analizy matematycznej | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2012 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
3 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, część I | PWN, Warszawa. | 2004 |
4 | R. Leitner, W. Matuszewski, Z. Rojek | Zadania z matematyki wyższej, część I i część II | WNT, Warszawa. | 2003 |
5 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
6 | B. Gdowski. E. Pluciński | Zadania z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej | PWN, Warszawa. | 1982 |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student ma wiedzę z zakresu matematyki pozwalającą zrozumieć wykładany materiał.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania oraz ma umiejętność samodzielnego poszerzania swojej wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | umie obliczać granice ciągów i funkcji | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01++ K-W02+ K-U05+ K-K03+ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
MEK02 | potrafi rozwiązywać zadania z rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01++ K-W02+ K-U05+ K-K03+ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
MEK03 | potrafi obliczać całki z funkcji jednej zmiennej i rozwiązywać zadania na zastosowania całek | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01++ K-W02+ K-U05++ K-K03+ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
MEK04 | zna podstawy rachunku macierzowego oraz potrafi rozwiązywać układy równań liniowych | wykład, ćwiczenia | egzamin pisemny |
K-W01++ K-W02+ K-U05+ K-K03+ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
MEK05 | zna podstawy geometrii analitycznej i potrafi stosować je do rozwiązywania różnych zagadnień | wykład, ćwiczenia | egzamin pisemny |
K-W01++ K-W02+ K-U05+ K-K03+ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W02, C01-C02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK02 | W03-W06, C03-C06 | MEK01 | |
1 | TK03 | W07-W09, C07-C09 | MEK01 | |
1 | TK04 | W10-W14, C10-C14 | MEK02 | |
1 | TK05 | W15-W19, C15-C19 | MEK03 | |
1 | TK06 | W20-W24, C20-C24 | MEK04 | |
1 | TK07 | W25-W27, C25-C27 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
27.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
27.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenia wykładu dokonuje się na podstawie obecności na wykładach, na podstawie zaliczenia ćwiczeń oraz na podstawie egzaminu. |
Ćwiczenia/Lektorat | Aby zaliczyć ćwiczenia student musi zaliczyć MEKi 1-3. Ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych z MEKów 1-3, zaokrągloną do obowiązującej skali ocen. Aktywność na ćwiczeniach może podwyższyć ocenę. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa OK jest obliczana ze wzoru: OK = 0,6Z + 0,4E, gdzie Z oznacza ocenę z ćwiczeń a E oznacza ocenę z egzaminu pisemnego. Ocena końcowa jest zaokrąglona do obowiązującej skali ocen. Aby zdać egzamin student musi zaliczyć MEKi 4-5. Ocena z egzaminu jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z MEKów 4-5, zaokrągloną do obowiązującej skali ocen. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie