logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Geodezji i Geotechniki im. Kaspra Weigla

Kod zajęć: 13903

Status zajęć: obowiązkowy dla programu Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / P30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Izabela Skrzypczak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną magisterską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, materiałowych w geodezji i planowaniu przestrzennym

Ogólne informacje o zajęciach: Seminarium ma za zadanie zapoznanie studentów z zasadami przygotowania i wykonania pracy dyplomowej magisterskiej na kierunku „Geodezja i planowanie przestrzenne”.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Zenderowski R. Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne. CeDeWu. 2007
2 Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i S-ka, Poznań. 2001
3 Kaczmarek Tadeusz T. Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską Warszawa, [dostęp w internecie: 28 kwietnia 2008]. 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Pieter J. Ogólna metodologia pracy naukowej Ossolineum, Wrocław. 1967

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student ma wydany temat pracy dyplomowej oraz zaliczył podstawowe przedmioty na kierunku "Geodezja i planowanie przestrzenne"

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma przynajmniej rozszerzoną wiedzę ze wszystkich podstawowych modułów tematycznych, realizowanych na kierunku "Geodezja i planowanie przestrzenne"

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące geodezji i planowania przestrzennego

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna normy i wytyczne dotyczące geodezji i planowania przestrzennego. seminarium prezentacja K_W05++
P7S_WG
02 Zna zasady wykonywania zadań z zakresu geodezji i planowania przestrzennego, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do praktycznego rozwiązywania zadań inżynierskich. seminarium prezentacja K_W04++
K_W05++
K_W09++
K_W13++
K_W15++
K_U03++
K_U11+
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
03 Potrafi prawidłowo zastosować zdobyty warsztat pracy do rozwiązywani złożonych zadań inżynierskich. Potrafi zinterpretować,otrzymane wyniki i przedstawić je w formie dostępnej dla odbiorcy. seminarium prezentacja K_U03+++
K_U11++
P7S_UW
04 Potrafi prawidłowo identyfikować problemy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera geodety i urbanisty. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. seminarium prezentacja K_K02+++
K_K03+++
P7S_KK
P7S_KO
P7S_KR
P7S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Wymagania merytoryczne i formalne dotyczące inżynierskiej pracy dyplomowej (projektu inżynierskiego) na kierunku geodezja i planowanie przestrzenne S01 - S03 MEK01 MEK03
3 TK02 Charakterystyka podstawowych rodzajów prac dyplomowych: projektowe, badawcze, studialne. S04 - S06 MEK03
3 TK03 Przegląd tematyki prac dyplomowych wykonywanych przez studentów danej grupy seminaryjnej. S07 - S09 MEK02
3 TK04 Standardowe części pracy o charakterze: projektowym, badawczym i studialnym. S10 - S12 MEK01 MEK02 MEK03
3 TK05 Sposób doboru i wykorzystania źródeł związanych z tematyką pracy dyplomowej. S13 - S15 MEK03
3 TK06 Podstawowe metody i narzędzia projektowe lub badawcze wykorzystywane podczas realizacji pracy. S16 - S18 MEK04
3 TK07 Metodyka opracowania i prezentacji wyników prac projektowych, badawczych i studialnych. S19 - S21 MEK03
3 TK08 Zasady przygotowania części tekstowej, graficznej i poprawnej edycji pracy. S22 - S25 MEK01
3 TK09 Omówienie przygotowania do prezentacji, dyskusji i egzaminu dyplomowego. S26 - S28 MEK03
3 TK10 Prezentacja prac własnych dyplomantów. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami, metodami, wynikami i wnioskami prezentowanych prac. S29 - S30 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 3) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium Ocena za wykonaną prezentację i ocena za obronę przedstawionych w niej informacji.
Ocena końcowa Ocena końcowa to średnia ważona z obu ocen: oceny za prezentację i obrony.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie