Główny cel kształcenia:
Uzyskanie przez studenta wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do oceny struktury przestrzennej obszarów wiejskich wraz z opracowaniem wybranych elementów dokumentacji założeń do projektu scalenia gruntów wraz z karta informacyjną przedsięwzięcia.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł Kompleksowe prace scalenia i wymiany gruntów ma na celu zapoznanie studentów z zasadami opracowywania dokumentacji do celów szeroko pojętej realizacji prac scalenia i wymiany gruntów.
1 | Noga K. | Metodyka programowania i realizacji prac scalenia i wymiany gruntów w ujęciu kompleksowym | Akademia Rolnicza w Krakowie, Szkoła Wiedzy o Terenie, Kraków. | 2001 |
2 | Żak M. | Podstawy geodezyjnego urządzania gruntów rolnych cz. I | Wyd. Akademii Rolniczej w Krakowie, Kraków. | 2006 |
1 | Banat J., Przegon W., Sanek A., Schilbach J. | Metody geodezyjnego projektowania działek w urządzaniu obszarów wiejskich. Przewodnik do ćwiczeń | Akademia Rolnicza im. H. Kołłątaja w Krakowie, Kraków. | 1989 |
1 | Hopfer A., Urban M. | Geodezyjne urządzenie terenów rolnych | PWN, Warszawa. | 1984 |
Wymagania formalne:
Status studenta Politechniki Rzeszowskiej, ukończone studia I-go stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza zdobyta z zakresu geodezyjnego urządzania trenów rolnych, katastru nieruchomości w toku studiów I-go stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętności zdobyte z zakresu geodezyjnego urządzania trenów rolnych, katastru nieruchomości w toku studiów I-go stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Kompetencje zdobyte podczas studiów I-go stopnia
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Charakteryzuje rozwój prac scaleniowych od komasacji do kompleksowych prac scalenia i wymiany gruntów. Zna metodykę realizacji kompleksowych prac scalenia i wymiany gruntów. | wykład, laboratorium | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W02+++ K-W05++ K-W06+++ K-W14+++ |
P7S-WG |
MEK02 | Opracowuje studia i analizy dla opracowania projektu scalenia i wymiany gruntów wraz z kartą informacyjna przedsięwzięcia. Potrafi opracować program kompleksowych prac przebudowy struktury przestrzennej wsi, studium skutków scalenia i wymiany gruntów. | wykład, laboratorium | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-U03++ K-U07+++ K-U12+++ K-U16+ |
P7S-UW |
MEK03 | Potrafi pracować w zespole. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-K01+++ |
P7S-KR P7S-UO |
MEK04 | Jest świadomy ciągłego rozwoju technicznego i związanej z tym konieczności podnoszenia kwalifikacji. | wykład, laboratorium | obserwacja |
K-K02++ |
P7S-KK P7S-KO |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01 - W30 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
1 | TK02 | L01 - L30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium z wykładów |
Laboratorium | Ocena ze sprawozdań zrealizowanych podczas zajęć |
Ocena końcowa | Na podstawie średniej ważonej z ocen z kolokwium z wykładów (40%) i oceny z laboratoriów (60%), przy czym obie składowe muszą być pozytywne. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie