Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Geodezji i Geotechniki im. Kaspra Weigla
Kod zajęć: 13856
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / P30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Izabela Skrzypczak
Główny cel kształcenia: Zapoznanie z podstawami technologii Building Information Modeling, BIM w praktyce projektowej i realizacji inwestycji.
Ogólne informacje o zajęciach: Student nabędzie umiejętność wykonania architektonicznego i konstrukcyjnego modelu BIM obiektu budowlanego. Pozna metody łączenia modeli architektonicznego, konstrukcyjnego, MEP, modelu terenu. Import/eksport danych CAD, danych w formatach OpenBIM.
1 | Autodesk — Revit 2020, San Rafael, 2020, dokumentacja on-line | . | ||
2 | Autodesk — Navisworks 2020, San Rafael, 2020, dokumentacja on-line | . | ||
3 | Autodesk — BIM360, San Rafael, 2020, dokumentacja on-line | . |
1 | Dariusz Kasznia, Jacek Magiera, Paweł Wierzowiecki — | BIM w praktyce, | PWN, Warszawa. | 2018 |
Wymagania formalne: Status studenta Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu użytkowania systemu MS Windows, oprogramowania CAD (AutoCAD)
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student sprawnie posługuje się oprogramowaniem MS Windows oraz stopniu podstawowym oprogramowaniem AutoCAD.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy zespołowej, Umiejętność pracy w środowisku sieciowym.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna podstawy i możliwości technologii BIM, wie jak i do czego można wykorzystać model BIM, wie, jakie informacje są przechowywane i jakie informacje można z modelu uzyskać. Zna obiektowe modele danych, poziomy dokładności (LOD), wie do czego służą systemy klasyfikacji i jak je stosować w modelach BIM. | projekt | projekt indywidualny, obrona projektu |
K_W26+ |
P6S_WG |
02 | Student wie, że BIM jest metodologią pracy, służącą do modelowania, projektowania, analizy, zarządzania budową i zarządzania budynkiem. Student rozumie różnice między CAD i BIM. | projekt | projekt indywidualny |
K_W26+ |
P6S_WG |
03 | Student umie wykonać zaawansowane modele BIM różnego typu (architektoniczne, konstrukcyjne), umie wykorzystywać rysunki CAD do tworzenia modeli BIM. Umie wyciągać informacje z modeli celem tworzenia zestawień, planów, kosztorysów, fazowania. Umie tworzyć modele wariantowe. | projekt | projekt indywidualny |
K_U02+ |
P6S_UW |
04 | Potrafi rozszerzać i modyfikować środowisko BIM przez tworzenie nowych lub modyfikację istniejących rodzin. Potrafi tworzyć lub modyfikować szablony dokumentów i widoków, zarządzać nimi. Potrafi rozszerzać i modyfikować środowisko BIM przez tworzenie nowych lub modyfikację istniejących rodzin. | projekt | projekt indywidualny |
K_U02+ |
P6S_UW |
05 | Potrafi wymieniać dane BIM w formatach natywnych i otwartych (IFC, MVD, BCF), zarządzać standardami CAD i BIM w oprogramowaniu. Potrafi wykorzystać narzędzia natywne BIM jak i narzędzia zewnętrzne (format DWF, Design Review oraz formatu BCF). | projekt | projekt indywidualny |
K_U02+ |
P6S_UW |
06 | Student po zakończeniu kursu jest przygotowany do pracy w zespole projektowym, rozumie potrzebę i walory współdziałania z innymi projektantami, rozumie zasady pracy grupowej. Rozumie znaczenie technologii BIM dla geodezji planowania przestrzennego. | projekt | projekt indywidualny, obrona projektu |
K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | P01 - P03 | MEK01 MEK03 | |
5 | TK02 | P04 - P07 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK03 | P08 - P10 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK04 | P11 - P12 | MEK01 | |
5 | TK05 | P13 - P14 | MEK05 | |
5 | TK06 | P15 - P17 | MEK04 | |
5 | TK07 | P18 - P21 | MEK05 | |
5 | TK08 | P22 - P30 | MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
1.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | Obecności na zajęciach Pozytywna obrona ćwiczeń projektowych |
Ocena końcowa | Średnia ważona z wykonanego projektu oraz jego obrony |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie