Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Analizy Nieliniowej
Kod zajęć: 13814
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. Beata Rzepka, prof. PRz
Terminy konsultacji koordynatora: podane w harmonogramie pracy jednostki.
semestr 2: mgr Justyna Madej , termin konsultacji podany w harmonogramie pracy jednostki.
Główny cel kształcenia: Zapoznanie z podstawowymi wiadomościami i metodami dotyczącymi algebry liniowej, rachunku wektorowego, geometrii analitycznej, geometrii różniczkowej, rachunku prawdopodobieństwa i równań różniczkowych zwyczajnych. Rozwijanie wiedzy matematycznej oraz umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego.
Ogólne informacje o zajęciach: W drugim semestrze realizowane jest 30 godzin wykładów oraz 30 godzin ćwiczeń rachunkowych. Zajęcia kończą się egzaminem.
1 | A.V. Efimov, V.P. Demidović | Higher mathematics: worked examples and problems with elements of theory: for engineering students Part 1: Linear algebra and fundamentals of mathematical analysis | Moscov: "Mir". | 1984 |
2 | A.V. Efimov, V.P. Demidović | Higher mathematics: worked examples and problems with elements of theory: for engineering students Part 2: Advanced topics of mathematical analysis | Moscov: "Mir". | 1984 |
3 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2001 |
4 | W.J. Gmurman | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1975 |
5 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
6 | W. Krysicki, I. Bartos, I. Dyczka, W. Królikowska, W. Wasilewski | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna, część I | PWN, Warszawa. | 1989 |
7 | V.V. Mitin, D.A. Romanov, M.P. Polis | Modern advanced mathematics for engineers | New York: John Wiley & Sons, Inc.. | 2001 |
8 | P.V. O’Neil | Advanced engineering mathematics | South. Melbourne, Victoria: Brooks/Cole: Thomson Learning. | 2003 |
9 | T. Trajdos | Matematyka, część III | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 2009 |
10 | W. Żakowski, W. Leksiński | Matematyka, część IV | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1995 |
1 | B. Gdowski. E. Pluciński | Zadania z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej | PWN, Warszawa. | 1982 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2001 |
3 | W.J. Gmurman | Zbiór zadań z rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1973 |
4 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
5 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, część I i część II | PWN, Warszawa. | 2004 |
6 | R. Leitner, W. Matuszewski, Z. Rojek | Zadania z matematyki wyższej, część I i część II | WNT, Warszawa. | 2003 |
7 | A. Plucińska. E. Pluciński | Zadania z rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej | PWN, Warszawa. | 1973 |
Wymagania formalne: Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma wiedzę z zakresu matematyki pozwalającą na zrozumienie wykładanych pojęć matematycznych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły ponadgimnazjalnej oraz wiedzą uzyskaną w pierwszym semestrze studiów pierwszego stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania oraz ma umiejętność samodzielnego poszerzania swojej wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna podstawy rachunku macierzowego oraz potrafi rozwiązywać układy równań liniowych | wykład, ćwiczenia | kolokwium, egzamin pisemny |
K_W01++ K_W02+ K_U05+++ K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | zna podstawy geometrii analitycznej i geometrii różniczkowej, potrafi stosować je do rozwiązywania różnych zagadnień | wykład, ćwiczenia | kolokwium, egzamin pisemny |
K_W01++ K_W02+ K_U05+ K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
03 | potrafi wykonywać działania na liczbach zespolonych, umie rozwiązywać równania w C | wykład, ćwiczenia | kolokwium, egzamin pisemny |
K_W01++ K_W02+ K_U05+ K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
04 | potrafi wyznaczyć parametry rozkładu zmiennej losowej | wykład, ćwiczenia | kolokwium, egzamin pisemny |
K_W01++ K_W02+ K_U05+ K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
05 | umie rozwiązywać równania różniczkowe zwyczajne pierwszego i drugiego rzędu | wykład, ćwiczenia | kolokwium, egzamin pisemny |
K_W01++ K_W02+ K_U05+++ K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W06, C01-C06 | MEK01 | |
2 | TK02 | W07-W010, C07-C10 | MEK02 | |
2 | TK03 | W11-W14, C11-C14 | MEK02 | |
2 | TK04 | W15-W18, C15-C18 | MEK03 | |
2 | TK05 | W19-W24, C19-C24 | MEK04 | |
2 | TK06 | W25-W30, C25-C30 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
6.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenia wykładu dokonuje się na podstawie egzaminu pisemnego. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia ćwiczeń. Istnieje możliwość zwolnienia z egzaminu pisemnego w oparciu o ocenę z ćwiczeń. |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenia ćwiczeń dokonuje się na podstawie wyników z kolokwiów oraz na podstawie odpowiedzi ustnych. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią oceny (pozytywnej) z ćwiczeń i oceny (pozytywnej) z egzaminu pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie