Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Energetyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Energetyka w Budownictwie, Energetyka w Inżynierii Środowiska
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Budownictwa Ogólnego
Kod zajęć: 13640
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Energetyka w Budownictwie
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W25 L15 P15 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Bernardeta Dębska
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest uzyskanie efektów kształcenia w zakresie: znajomości innowacyjnych materiałów i technologii w budownictwie oraz umiejętności wykorzystania tych rozwiązań w projektowaniu.
Ogólne informacje o zajęciach: Zapoznanie się z innowacyjnymi technologiami kluczowymi dla branży budowlanej. Poznanie innowacyjnych odsłon tradycyjnych materiałów budowlanych oraz nowych materiałów budowlanych.
Materiały dydaktyczne: Instrukcje i protokoły do laboratorium w wersji elektronicznej oraz papierowej.
1 | dr hab. inż. Maria Trzaska prof., dr hab. inż. Zdzisław Trzaska prof. | Nanomateriały w budownictwie i architekturze | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2019 |
2 | Wojciech Dornowski red. | Współczesne materiały stosowane w budownictwie | Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania. | 2011 |
3 | Krishnan M. S., Prahalad C. K. | Nowa era innowacji/The New Age of Innovation. Driving Cocreated Value Trough Global Networks | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2010 |
4 | Andrzej Tomana | BIM – Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy, standardy, narzędzia | Builder - wydanie secjalne. | 2016 |
1 | Zbiór norm przedmiotowych z serii PN-EN 771 | . |
1 | Czasopisma branżowe np. Murator, Materiały budowlane, Izolacje, Construction and Building Materials (Elsevier), Materials (MDPI), Buildings (MDPI) | . |
Wymagania formalne: Ukończony kurs podstawowy z zakresu wybranych działów matematyki, fizyki i chemii, będących podstawą technologii materiałów budowlanych.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada podstawową wiedzę o właściwościach i możliwości zastosowania materiałów oraz technologii w budownictwie.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi samodzielnie korzystać z literatury branżowej i norm przedmiotowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy samodzielnej oraz w grupach.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna innowacyjne technologie kluczowe dla budownictwa oraz nowe materiały budowlane, a także nowoczesne odsłony tradycyjnych materiałów budowlanych. | wykład | egzamin cz. pisemna (test pisemny lub w wersji elektronicznej) |
K_W28+++ K_U01+ K_K01+ |
P7S_KK P7S_KR P7S_UU P7S_WG |
02 | Potrafi wykonać proste eksperymenty laboratoryjne prowadzące do oceny jakości stosowanych materiałów budowlanych w oparciu o normy oraz wytyczne do badań materiałów budowlanych. Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem. Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników badań i ich interpretację. | laboratorium | test pisemny lub w wersji elektronicznej, obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z badań |
K_W28+++ K_U01+ |
P7S_UU P7S_WG |
03 | Potrafi przekształcić/zaprojektować budynek w oparciu o wybrane technologie innowacyjne. | projekty | ocena systematyczności konsultacji, ocena projektu |
K_W28+++ K_K01++ |
P7S_KK P7S_KR P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-25 | MEK01 | |
2 | TK02 | L01-L15 | MEK02 | |
2 | TK03 | P01-P15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
25.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
2.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium testowe w wersji papierowej lub elektronicznej, obejmujące zagadnienia teoretyczne i praktyczne. |
Laboratorium | Pozytywne zaliczenie wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych i oddanie prawidłowo opracowanych sprawozdań. |
Projekt/Seminarium | Wykonanie i pozytywne zaliczenie projektu. |
Ocena końcowa | Średnia ważona: 0.2 ocena z ćwiczeń laboratoryjnych, 0.2 ocena z projektu, 0.6 ocena z kolokwium zaliczeniowego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | . Brigolini Silva; M. Caetano; B. Dębska; K. Wojtaszek | Sustainable Polyester Composites Containing Waste Glass for Building Applications | 2024 |
2 | M. Caetano; B. Dębska; G. Silva | Study of the influence of accelerated aging on the physical and mechanical properties of polymer composites containing rubber, polyethylene and poly(ethylene terephthalate) waste | 2024 |
3 | Z. Blikharskyy; D. Katunský; P. Koszelnik; L. Lichołai; P. Nazarko | Proceedings of CEE 2023: Civil and Environmental Engineering and Architecture | 2024 |
4 | B. Dębska | Betony żywiczne zawierające odpady do zastosowań w infrastrukturze komunikacyjnej | 2023 |
5 | D. Katunský; L. Lichołai; M. Musiał | Modern Thermal Energy Storage Systems Dedicated to Autonomous Buildings | 2023 |
6 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; D. Mikušová; A. Żelazna | The Effects of Using a Trombe Wall Modified with a Phase Change Material, from the Perspective of a Building’s Life Cycle | 2023 |
7 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna dla budownictwa i jej układ sterowania | 2023 |
8 | L. Lichołai; M. Musiał; A. Pękala | Analysis of the Thermal Performance of Isothermal Composite Heat Accumulators Containing Organic Phase-Change Material | 2023 |
9 | B. Dębska | Assessment of the Applicability of Selected Data Mining Techniques for the Classification of Mortars Containing Recycled Aggregate | 2022 |
10 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2022 |
11 | B. Dębska; G. Silva | Mechanical Properties and Microstructure of Epoxy Mortars Made with Polyethylene and Poly(Ethylene Terephthalate) Waste | 2021 |
12 | D. Broda; B. Dębska; M. Kus-Liśkiewicz; J. Lubczak; R. Lubczak; D. Szczęch; R. Wojnarowska-Nowak | Polyetherols and polyurethane foams from starch | 2021 |
13 | E. Bobko; D. Broda; B. Dębska; M. Kus-Liśkiewicz; J. Lubczak; R. Lubczak; D. Szczęch; M. Szpiłyk | Flame retardant polyurethane foams with starch unit | 2021 |
14 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | The Influence of Glazing on the Functioning of a Trombe Wall Containing a Phase Change Material | 2021 |
15 | L. Lichołai; M. Musiał | The Impact of a Mobile Shading System and a Phase-Change Heat Store on the Thermal Functioning of a Transparent Building Partition | 2021 |
16 | . Brigolini Silva; B. Dębska; L. Lichołai | Effects of waste glass as aggregate on the properties of resin composites | 2020 |
17 | . Brigolini Silva; M. Caetano; B. Dębska; L. Lichołai | Assessment of the Mechanical Parameters of Resin Composites with the Addition of Various Types of Fibres | 2020 |
18 | B. Dębska; J. Konkol; L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda budowlana izolacyjno-akumulacyjna i sposób jej wytwarzania | 2020 |
19 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Application of Taguchi method for the design of cement mortars containing waste materials | 2020 |
20 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | The evaluation of possible utilization of waste glass in sustainable mortars | 2020 |
21 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Methods for Determining Mold Development and Condensation on the Surface of Building Barriers | 2020 |
22 | L. Lichołai; M. Musiał | Experimental Analysis of the Function of a Window with a Phase Change Heat Accumulator | 2020 |
23 | B. Dębska; B. Dębska; L. Lichołai | Evaluation of the Utility of Using Classification Algorithms when Designing New Polymer Composites | 2019 |
24 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Assessment of the applicability of a phasechange material in horizontal building partitions | 2019 |
25 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Designing Cement Mortars Modified with Cork and Rubber Waste Using Theory of the Experiment | 2019 |
26 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the Thermal Characteristics of a Composite Ceramic Product Filled with Phase Change Material | 2019 |
27 | B. Dębska; L. Lichołai; P. Miąsik | Assessment of the Applicability of Sustainable Epoxy Composites Containing Waste Rubber Aggregates in Buildings | 2019 |
28 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the thermal characteristics of anti-icing driveway plates | 2019 |
29 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Całoroczny Mobilny Dom na Kołach\". | 2019 |
30 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Uruchomienie produkcji innowacyjnych bram dla małych hangarów lotniczych i obiektów przemysłowych\" . | 2019 |
31 | L. Lichołai; A. Starakiewicz; J. Szyszka | Opinia o innowacyjności projektu \"Pustak izolowany pianką poliuretanową\" | 2019 |
32 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2019 |
33 | L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Drzwi aluminiowe zewnętrzne PASSIV ZERO+\" | 2019 |