Cykl kształcenia: 2023/2024
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Energetyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Energetyka w Budownictwie, Energetyka w Inżynierii Środowiska
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii
Kod zajęć: 13622
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Stanisław Gędek
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Marek Kiczek
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami ekonomicznymi, przekazanie wiedzy z zakresu istoty działania mechanizmu rynkowego, w kontekście specyfiki sektora energii.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera treści dotyczące makro oraz mikroekonomicznych zjawisk, zachodzących w sektorze energii
1 | Niedziółka, Dorota | Rynek energii w Polsce / Dorota Niedziółka. | Warszawa : Difin.. | 2010 |
2 | Pawlęga, Andrzej | Rachunek ekonomiczny w elektroenergetyce | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2011 |
3 | Laudyn, Damazy | Rachunek ekonomiczny w elektroenergetyce | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 1999 |
4 | Soliński, Ireneusz | Ekonomika i organizacja sektorów systemów paliwowo-energetycznych | Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-dydaktyczne AGH. | 2000 |
Wymagania formalne: Student powinien spełniać kryteria zgodne z regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu mikro i makroekonomii
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność wyszukiwania, przetwarzania, analizowania i interpretowania informacji związanych z sektorem energii.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do uczenia się i rozwoju, podstawa aktywna, przedsiębiorcza.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student posiada podstawową wiedzę z zarządzania przedsiębiorstwem z sektora energii | wykład | test pisemny |
K_W07++ K_W31++ |
P7S_WK |
02 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie organizacji i ekonomiki przedsiębiorstwa oraz planowania inwestycji w sektorze energii | wykład | test pisemny |
K_U07++ K_K03+ |
P7S_KO P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01, W02, W03 | MEK01 | |
1 | TK02 | W04, W05, W06 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK03 | W07, W08, W09 | MEK02 | |
1 | TK04 | W10, W11 | MEK01 | |
1 | TK05 | W12, W13 | MEK01 | |
1 | TK06 | W14, W15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | udzielenie prawidłowej odpowiedzi na co najmniej 50% pytań zawartych w teście pisemnym |
Ocena końcowa | jest tożsama z oceną z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | Measuring local competitiveness: comparing and integrating two methods PCA and AHP | 2022 |
2 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | The contribution of the geothermal resources to local employment: Case study from Poland | 2021 |
3 | S. Gędek | Rachunek kosztów w świetle zasobowej teorii przedsiębiorstwa | 2020 |
4 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | Geothermal spas as a local development factor, the case of Poland | 2020 |
5 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | The impact of geothermal resources on the competitiveness of municipalities: evidence from Poland | 2020 |
6 | Y. Bilan; S. Gędek; E. Krajnakova; M. Simionescu; D. Streimikiene | Renewable Energy in the Electricity Sector and GDP per Capita in the European Union | 2019 |
7 | Y. Bilan; S. Gędek; M. Simionescu | Migration Determinants and Potential Impact of Brexit on Migration from the CEE Countries to the UK | 2019 |
8 | Y. Bilan; S. Gędek; M. Simionescu; D. Streimikiene | The Effects of Greenhouse Gas Emissions on Cereal Production in the European Union | 2019 |