Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i rzeczoznawstwo samochodowe, Ekoinżynieria środków transportu samochodowego, Środki techniczne w logistyce i spedycji
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 13610
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Środki techniczne w logistyce i spedycji
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 L30 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Mirosław Jakubowski
Terminy konsultacji koordynatora: Zgodne z harmonogramem jednostki - terminy dostępne na wizytówce pracownika.
Główny cel kształcenia: Poznanie podstaw teoretycznych definiowania geometrii części i zespołów mechanicznych w programach CAD oraz nabycie praktycznych umiejętności w aspekcie modelowania 3D części i złożeń z uwzględnieniem druku 3D w technologii FDM oraz obróbki na 3-osiowej frezarce CNC.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalności Środki techniczne w logistyce i spedycji.
1 | Andrzej Wełyczko | CATIA V5. Przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym. | Wydawnictwo HELION, Gliwice. | 2005 |
2 | Wojciech Skarka, Andrzej Mazurek | CATIA. Podstawy modelowania i zapisu konstrukcji | Wydawnictwo HELION, Gliwice. | 2005 |
3 | Pobożniak J. | Programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie w systemie CAD/CAM CATIA V5 | Wydawnictwo HELION, Gliwice . | 2014 |
1 | Kucharski T. | Programowanie obliczeń inżynierskich. | Wydaw. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk. | 2000 |
2 | Osiński J.(red.): | Wspomagane komputerowo projektowanie typowych zespołów i elementów maszyn. | PWN, Warszawa. | 1994 |
1 | Sroka J. (red.): | Komputerowe wspomaganie badań silników spalinowych. | Ofic.Wydaw.Politech.Wrocł., Wrocław. | 1996 |
Wymagania formalne: Rejestracja na sem. 2 specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien posiadać umiejętności w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien posiadać kompetencje społeczne w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna sprzęt, wybrane oprogramowanie i funkcjonowanie systemów CAD/CAM w przedsiębiorstwie. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W05+ K_U04++ K_U07++ |
P7S_UW P7S_WK |
02 | Potrafi wykorzystać system CATIA V5 oraz oprogramowanie GOM Inspect w powiązaniu z tworzeniem modeli części i zespołów, przygotowaniem do druku 3D oraz obróbki na maszynach CNC. | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W13+ K_K04+ |
P7S_KK P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W1-W2 | MEK01 | |
2 | TK02 | W3-W8 | MEK01 | |
2 | TK03 | W9-W11 | MEK01 | |
2 | TK04 | W12-W15 | MEK01 | |
2 | TK05 | L1 | MEK01 | |
2 | TK06 | L2-L3 | MEK02 | |
2 | TK07 | L4-L5 | MEK02 | |
2 | TK08 | L6-L7 | MEK02 | |
2 | TK09 | L8-L9 | MEK02 | |
2 | TK10 | L10-L11 | MEK02 | |
2 | TK11 | L12-L13 | MEK02 | |
2 | TK12 | L14-L15 | MEK02 | |
2 | TK13 | L16-L17 | MEK02 | |
2 | TK14 | L18-L19 | MEK02 | |
2 | TK15 | L20-L21 | MEK02 | |
2 | TK16 | L22-L23 | MEK02 | |
2 | TK17 | L24-L25 | MEK02 | |
2 | TK18 | L26-L27 | MEK02 | |
2 | TK19 | L28-L29 | MEK02 | |
2 | TK20 | L30 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
7.50 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
5.33 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
3.95 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.55 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
0.68 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena wystawiana jest na podstawie wyniku testu zaliczeniowego. Kryterium oceny: do 49% max. liczby punktów; 2,0, 50-60%; 3,0, 61-70%; 3,5, 71-80%; 4,0, 81-90%; 4,5, 91-100%; 5,0. |
Laboratorium | Ocena jest wystawiana na podstawie stopnia opanowania MEK02. Wykonanie modelu bryłowego/powierzchniowego części - ocena 3,0. Zdefiniowanie więzów kinematycznych zawieszenia koła i przeprowadzenie symulacji w module DMU Kinematics w programie CATIA V5 - ocena 4,0. Dodatkowe wygenerowanie wykresu zależności kinematycznych wybranych parametrów ruchu w zdefiniowanym zespole zawieszenia - ocena 5,0. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z testu zaliczeniowego i laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie