logo
Karta przedmiotu
logo

Inteligentne systemy transportowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Diagnostyka i rzeczoznawstwo samochodowe, Ekoinżynieria środków transportu samochodowego, Środki techniczne w logistyce i spedycji

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu

Kod zajęć: 13608

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Ekoinżynieria środków transportu samochodowego

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 P15 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Krzysztof Lew

Terminy konsultacji koordynatora: https://klew.v.prz.edu.pl/konsultacje

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu Technologii przewozów intermodalnych

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 3 semestru specjalności Środki techniczne w logistyce i spedycji

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Madej J. Technika taboru drogowo-szynowego Instytut pojazdów szynowych, Poznań . 2000.
2 Wronka J. Transport kombinowany/intermodalny teoria i praktyka Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin . 2008.
3 Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A. Technologia transportu kolejowego. WKŁ, Warszawa. 2004
4 Kwaśniowski S., Kulczyk J., Kierzkowski A., Jóźwiak Z. Ładunki niebezpieczne w transporcie towarów Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. 2014.
5 Rydzkowski W. Przewozy intermodalne Poznań : Instytut Logistyki i Magazynowania, . 2015
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Wronka J. Transport kombinowany/intermodalny teoria i praktyka Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. 2008.
2 Roman Z. Międzynarodowe przewozy towarów Wydawnictwo Wyższej Szkoły Cła i Logistyki, Warszawa. 2006.
3 Mindur M. (red.) Transport Europa – Azja Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji-PIB, Warszawa, Radom. 2009.
4 Prochowski L., Żuchowski A. Technika transportu ładunków WKiŁ, Warszawa. 2009.
5 Kwaśniowski S., Nowakowski T., Zając M. Transport intermodalny w sieciach logistycznych Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. 2008.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Rejestracja na co najmniej semestr 3.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Posiada wiedzę pogłębioną z procesów przewozowych, nowoczesnych technologii przewozów i problemów związanych z procesami ładunkowo-przeładunkowymi oraz umiejętność ich rozwiązywania, przygotowanie do prowadzenia badań naukowych Wykład, projekt Prezentacja projektu, raport pisemny, zaliczenie cz. pisemna K_W04++
K_W13++
K_U10+
K_U12+
K_K01++
P7S_KO
P7S_UW
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Wprowadzenie do zagadnień z technologi przewozów intermodalnych W01 MEK01
3 TK02 Transport intermodalny – podstawowe pojęcia W02 MEK01
3 TK03 Jednostki ładunkowe stosowane w transporcie intermodalnym W03, W04 MEK01
3 TK04 Technologie przewozów morskich W05 MEK01
3 TK05 Środki transportu drogowego do przewozu intermodalnego W06, W07 MEK01
3 TK06 Środki transportu kolejowego do przewozu intermodalnego W08 MEK01
3 TK07 Technologie przewozowo- przeładunkowe w transporcie intermodalnym W09, W10, W11 MEK01
3 TK08 Terminale przeładunkowe W12 MEK01
3 TK09 Rozwój przewozów intermodalnych w Europie W13, W14 MEK01
3 TK10 Stan i możliwości rozwoju transportu intermodalnego w Polsce W15 MEK01
3 TK11 Projektowanie wybranych zadań transportowych. P01-P03 MEK01
3 TK12 Projektowanie wybranych prac ładunkowych. P04-P06 MEK01
3 TK13 Projektowanie transportu intermodalnego. P07, P08 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 8.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Na zaliczeniu pisemnym wykładu sprawdzana jest realizacja pierwszego i drugiego efektu modułowego (MEK01, MEK02). Z części pisemnej ocena ustalana jest na podstawie uzyskanej liczby punktów następująco: 10-11pkt. - dst (3,0), 12-13pkt. - +dst (3,5), 14-15 - db (4,0), 16-17 pkt. - +db (+db), 18-20 pkt. - bdb (5,0); ponadto za każdą aktywność na zajęciach wykładowych student otrzymuje dodatkowy punkt;.
Projekt/Seminarium Warunkiem zaliczenia projektów jest wykonanie i oddanie projektu oraz jego zaliczenie. Średnia ocen z projektów. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK01: - na ocenę 3: potrafi wyznaczyć cechy transportowanego towaru na ocenę 4:.potrafi zaprojektować wybrane zadania transportowe na ocenę 5: potrafi zaprojektować przewóz w transporcie intermedialnym
Ocena końcowa Na ocenę końcową składa się 50% oceny MEKO1(zaliczenie pisemne), 50% MEK01(projekt) Przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową przedstawiono poniżej: Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests 2023
2 M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak Urządzenie do rehabilitacji kończyny górnej 2023
3 K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle 2022
4 K. Lew; P. Wojewoda Hydrogen storage and distribution 2022
5 K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu 2022
6 M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak Urządzenie mechatroniczne do rehabilitacji kończyny górnej 2022
7 T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques 2022
8 K. Lew Analiza oddziaływania różnych wartości ciśnień w kołach pojazdu na geometrię kół 2021
9 A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego 2020
10 K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures 2020
11 K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG 2020
12 K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej 2020
13 K. Lew Wpływ temperatury tarcz hamulcowych na skuteczność hamowania samochodu 2020
14 N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne 2020
15 A. Leśniak; K. Lew Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym 2019
16 K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda Automated vehicles as the future of road transport 2019