Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i rzeczoznawstwo samochodowe, Ekoinżynieria środków transportu samochodowego, Środki techniczne w logistyce i spedycji
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 13608
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Ekoinżynieria środków transportu samochodowego
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 P15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Krzysztof Lew
Terminy konsultacji koordynatora: https://klew.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu Technologii przewozów intermodalnych
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 3 semestru specjalności Środki techniczne w logistyce i spedycji
1 | Madej J. | Technika taboru drogowo-szynowego | Instytut pojazdów szynowych, Poznań . | 2000. |
2 | Wronka J. | Transport kombinowany/intermodalny teoria i praktyka | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin . | 2008. |
3 | Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A. | Technologia transportu kolejowego. | WKŁ, Warszawa. | 2004 |
4 | Kwaśniowski S., Kulczyk J., Kierzkowski A., Jóźwiak Z. | Ładunki niebezpieczne w transporcie towarów | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2014. |
5 | Rydzkowski W. | Przewozy intermodalne | Poznań : Instytut Logistyki i Magazynowania, . | 2015 |
1 | Wronka J. | Transport kombinowany/intermodalny teoria i praktyka | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. | 2008. |
2 | Roman Z. | Międzynarodowe przewozy towarów | Wydawnictwo Wyższej Szkoły Cła i Logistyki, Warszawa. | 2006. |
3 | Mindur M. (red.) | Transport Europa – Azja | Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji-PIB, Warszawa, Radom. | 2009. |
4 | Prochowski L., Żuchowski A. | Technika transportu ładunków | WKiŁ, Warszawa. | 2009. |
5 | Kwaśniowski S., Nowakowski T., Zając M. | Transport intermodalny w sieciach logistycznych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2008. |
Wymagania formalne: Rejestracja na co najmniej semestr 3.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę pogłębioną z procesów przewozowych, nowoczesnych technologii przewozów i problemów związanych z procesami ładunkowo-przeładunkowymi oraz umiejętność ich rozwiązywania, przygotowanie do prowadzenia badań naukowych | Wykład, projekt | Prezentacja projektu, raport pisemny, zaliczenie cz. pisemna |
K_W04++ K_W13++ K_U10+ K_U12+ K_K01++ |
P7S_KO P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01 | MEK01 | |
3 | TK02 | W02 | MEK01 | |
3 | TK03 | W03, W04 | MEK01 | |
3 | TK04 | W05 | MEK01 | |
3 | TK05 | W06, W07 | MEK01 | |
3 | TK06 | W08 | MEK01 | |
3 | TK07 | W09, W10, W11 | MEK01 | |
3 | TK08 | W12 | MEK01 | |
3 | TK09 | W13, W14 | MEK01 | |
3 | TK10 | W15 | MEK01 | |
3 | TK11 | P01-P03 | MEK01 | |
3 | TK12 | P04-P06 | MEK01 | |
3 | TK13 | P07, P08 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
8.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na zaliczeniu pisemnym wykładu sprawdzana jest realizacja pierwszego i drugiego efektu modułowego (MEK01, MEK02). Z części pisemnej ocena ustalana jest na podstawie uzyskanej liczby punktów następująco: 10-11pkt. - dst (3,0), 12-13pkt. - +dst (3,5), 14-15 - db (4,0), 16-17 pkt. - +db (+db), 18-20 pkt. - bdb (5,0); ponadto za każdą aktywność na zajęciach wykładowych student otrzymuje dodatkowy punkt;. |
Projekt/Seminarium | Warunkiem zaliczenia projektów jest wykonanie i oddanie projektu oraz jego zaliczenie. Średnia ocen z projektów. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK01: - na ocenę 3: potrafi wyznaczyć cechy transportowanego towaru na ocenę 4:.potrafi zaprojektować wybrane zadania transportowe na ocenę 5: potrafi zaprojektować przewóz w transporcie intermedialnym |
Ocena końcowa | Na ocenę końcową składa się 50% oceny MEKO1(zaliczenie pisemne), 50% MEK01(projekt) Przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową przedstawiono poniżej: Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
2 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie do rehabilitacji kończyny górnej | 2023 |
3 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
4 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
5 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
6 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie mechatroniczne do rehabilitacji kończyny górnej | 2022 |
7 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques | 2022 |
8 | K. Lew | Analiza oddziaływania różnych wartości ciśnień w kołach pojazdu na geometrię kół | 2021 |
9 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
10 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
11 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
12 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
13 | K. Lew | Wpływ temperatury tarcz hamulcowych na skuteczność hamowania samochodu | 2020 |
14 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
15 | A. Leśniak; K. Lew | Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym | 2019 |
16 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |