Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i rzeczoznawstwo samochodowe, Ekoinżynieria środków transportu samochodowego, Środki techniczne w logistyce i spedycji
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 13601
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Ekoinżynieria środków transportu samochodowego
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 L15 P15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Wojewoda
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem prac jednostki https://pwojewod.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu współczesnej infrastruktury operacyjnej pojazdów elektrycznych i hybrydowych oraz przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 2 semestru specjalności Ekoinżynieria środków transportu samochodowego
1 | Jastrzębska G. | Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne | WNT, Warszawa. | 2008 |
1 | Praca zbiorowa | Napędy hybrydowe, ogniwa paliwowe i paliwa alternatywne | Informatory techniczne Bosch, nr 1/2010. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 2 semestr specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma uporządkowaną, pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, rodzajów i właściwości współczesnej infrastruktury operacyjnej pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Zna obszary i kierunki badań prowadzonych przez Wydział w dziedzinie powiązanej z treściami przedmiotu. | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | egzamin cz. pisemna, raport pisemny, prezentacja projektu |
K_W04+++ K_W06+ K_W13+++ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | Posiada umiejętność oceny właściwości współczesnej infrastruktury operacyjnej pojazdów elektrycznych i hybrydowych oraz prowadzenia badań jej efektywności. Jest przygotowany do prowadzenia działalności badawczej, zna i umie się posłużyć metodami, narzędziami i technikami badawczymi. | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | egzamin cz. pisemna, raport pisemny, prezentacja projektu |
K_U01+++ K_U06+ K_U14++ K_K01+++ |
P7S_KO P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W15, L01-L08, P01-P08 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny z wykładów weryfikuje realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. Warunkiem przystąpienia do egzaminu pisemnego z wykładów jest zaliczenie laboratorium i projektu. Ocena z treści wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0,0 ÷ 2,9 p. brak zaliczenia ndst (2,0); 3,0 ÷ 3,4 p. dst (3,0); 3,5 ÷ 3,9 p. +dst (3,5); 4,0 ÷ 4,4 p. db (4,0); 4,5 ÷ 4,7 p. +db (4,5); 4,8 ÷ 5,0 p. bdb (5,0). |
Laboratorium | Oceny są wystawiane są na podstawie odpowiedzi ustnej podczas zajęć. Ocena końcowa z laboratorium jest średnią z ocen uzyskanych podczas semestru, które weryfikują realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest komplet oddanych sprawozdań. |
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektu następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań projektowych, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu projektu i prezentacji projektu, które weryfikują realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen zaliczeniowych z trzech form zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
2 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
3 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
4 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
5 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
7 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
8 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |
9 | M. Nieckarz; A. Rzeszutek; P. Wojewoda | Analiza stanu śródlądowych dróg wodnych w Polsce | 2019 |