Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Komputerowe projektowanie środków transportu, Logistyka i inżynieria transportu
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 13586
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Mirosław Jakubowski
Terminy konsultacji koordynatora: Zgodne z harmonogramem pracy jednostki organizacyjnej.
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu inżynierskiego projektowania środków transportu.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalności Komputerowe projektowanie środków transportu.
1 | Osiński Zb. (red.) | Podstawy konstrukcji maszyn, Tom I, II | PWN Warszawa. | 1999 |
2 | Augustyn J. | Połączenia spawane i zgrzewane | Arkady, Warszawa. | 1987 |
3 | Osiński Z. | Sprzęgła i hamulce | PWN, Warszawa. | 1985 |
4 | Kapiński S. | Kształtowanie elementów nadwozi samochodów | WKŁ, Warszawa. | 1996 |
5 | Andrzej Wełyczko | CATIA V5. Przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym. | Wydawnictwo HELION, Gliwice. | 2005 |
6 | Wojciech Skarka, Andrzej Mazurek | CATIA. Podstawy modelowania i zapisu konstrukcji | Wydawnictwo HELION, Gliwice. | 2005 |
7 | Pobożniak J. | Programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie w systemie CAD/CAM CATIA V5 | Wydawnictwo HELION, Gliwice . | 2014 |
1 | Mazanek E. (red.) | Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn. Łożyska, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne. | WNT, Warszawa. | 2008 |
2 | Stańczyk T. L., Łomako D. | Komputerowe obliczenia zespołów samochodów i ciągników | Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce. | 2004 |
3 | Sobczyk P. | Hydraulika siłowa. Zbiór zadań z rozwiązaniami. | PWN S.A. Warszawa. | 2016 |
1 | Branżowe periodyki | np. "Projektowanie i konstrukcje inżynierskie", "Napędy i Sterowanie" | . |
Wymagania formalne: Wpis na listę studentów w danym semestrze na realizowanej specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien posiadać umiejętności w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien posiadać kompetencje społeczne w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje adekwatne do zakresu realizowanego w ramach zajęć z modułu. | wykład, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K_W04+ K_W07++ K_U06+ K_U07+++ K_U14+++ K_K01+ K_K02+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W1-W2 | MEK01 | |
5 | TK02 | W3-W4 | MEK01 | |
5 | TK03 | W5-W6 | MEK01 | |
5 | TK04 | W7-W8 | MEK01 | |
5 | TK05 | W9-W10 | MEK01 | |
5 | TK06 | W11-W12 | MEK01 | |
5 | TK07 | W13-W15 | MEK01 | |
5 | TK08 | P1 | MEK01 | |
5 | TK09 | P2-P3 | MEK01 | |
5 | TK10 | P4-P6 | MEK01 | |
5 | TK11 | P7-P10 | MEK01 | |
5 | TK12 | P11-P12 | MEK01 | |
5 | TK13 | P13-P14 | MEK01 | |
5 | TK14 | P15 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.22 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.61 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
1.99 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
4.63 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
0.56 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
0.45 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.99 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
0.56 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena wystawiana jest na podstawie wyniku testu pisemnego. Kryterium oceny: do 49% max. liczby punktów; 2,0, 50-60%; 3,0, 61-70%; 3,5, 71-80%; 4,0, 81-90%; 4,5, 91-100%; 5,0. Ocena może zostać podniesiona o 0,5 stopnia w przypadku ponadprzeciętnej aktywności/wykazanej wiedzy studenta na zajęciach. |
Projekt/Seminarium | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z projektów. Ocena 3,0 z projektu jest wystawiana jeśli projekt zawiera uchybienia merytoryczne i formalne, ocena 3,5 - jeśli projekt zawiera małą ilość uchybień merytorycznych i formalnych, ocena 4,0 - jeśli projekt nie zawiera uchybień merytorycznych i posiada przeciętną ilość formalnych, ocena 4,5 - projekt nie zawiera uchybień merytorycznych i cechuje się małą ilością uchybień formalnych, ocena 5,0 jest wystawiana gdy praca nie zawiera żadnych uchybień merytorycznych i formalnych. Oceniana jest również aktywność studenta na zajęciach, a ocena jest kwestią indywidualną, zależną od wykazanej przez studenta wiedzy. |
Ocena końcowa | Średnia z ocen z pisemnego zaliczenia wykładów i projektów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie