Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 13557
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Transport drogowy, Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 L15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Lesław Bichajło
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest uświadomienie i zapoznanie studenta z ograniczeniami i wymaganiami dla infrastruktury transportowej wynikającymi z charakterystyki czynnika ludzkiego.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy na kierunku Transport
1 | S. Bęczkowska | Bezpieczeństwo i ergonomia w transporcie – analiza badań ankietowo-ekspertowych w przewozach ADR-ów (towarów niebezpiecznych) | Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej Nr 67. | 2015 |
2 | E. Kałużna, Andrzej Fellner | Metody uwzględniania czynnika ludzkiego w zarządzaniu bezpieczeństwem systemu transportu lotniczego | Pr. Nauk. PWarsz., Transp. 2014 z. 103, s. 99-113. | 2014 |
3 | Sitarz M., Chruzik K., Mańka I. | Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem transportu kolejowego w Polsce | Czasopismo techniczne Politechniki Krakowskiej, Mechanika, 7M/2012. | 2012 |
4 | C.Szczepaniak | Podstawy modelowania systemu człowiek-pojazd-otoczenie | PWN Warszawa. | 1999 |
5 | K.Rajchel, S.Wieczorek | Prawno-ergonomiczne zagadnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym | Politechnika Rzeszowska. | 2000 |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych procedur sterowania pojazdami i maszynami oraz innymi środkami transportu
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Ogólna wiedza o podstawach systemów transportowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkich
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna psycho-fizyczne właściwości człowieka, z uwzględnieniem percepcji (w szczególności wzrokowej), znaczenia zmysłu równowagi, gospodarowania zasobami uwagi, wpływem stresu i samopoczucia oraz czynników zewnętrznych na reakcje człowieka. Zna znaczenie wykształcenia i treningu dla nabycia i podtrzymania właściwych reakcji na bodźce. | wykład, laboratorium | kolokwium, raport pisemny |
K_W08+++ K_W13++ K_W17++ K_W18+++ K_W32+++ K_W49++ K_W52+++ K_U01++ K_U06++ K_U08++ K_U34++ K_K01++ K_K05++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | Student zapoznaje się z ograniczeniami percepcji na stanowisku symulatora samochodu, pociągu i samolotu. | laboratorium, wykład | kolokwium, raport pisemny |
K_W08+++ K_W13+++ K_W17++ K_W18++ K_W32++ K_W49++ K_W52+++ K_U11++ K_U13+++ K_U28+++ K_U35+++ K_K03+++ K_K04++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UK P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, L01 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK02 | W01, L01 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | |||
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe z wykładu |
Laboratorium | Sprawozdanie z laboratorium |
Ocena końcowa | Ocena z przedmiotu= 0,4 oceny zaliczeniowej z projektu + 0,6 oceny zaliczeniowej z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
2 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
3 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
4 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
5 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
7 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
10 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
11 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
12 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |
13 | L. Bichajło; K. Kowalski; M. Szarata | Analiza i prognoza ruchu na terenie miasta Krosna | 2019 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej | Porównanie metod badania odporności na deformacje trwałe asfaltu lanego | 2019 |