Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 13554
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Transport drogowy, Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 L30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Mateusz Szarata
Główny cel kształcenia: Znajomosc podstaw planowania systemów transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Zasady kształtowania sieci transportu zbiorowego w miastach. Nowoczesne techniki pomiarów w transporcie zbiorowym. Projektowanie rozkładów jazdy.Systemy taryfowe w miejskim transporcie zbiorowym.
1 | A. Rudnicki | Jakość komunikacji miejskiej, | SITK RP o/Kraków. | 1999 |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza, na temat kształtowania infrastruktury drogowej i inżynierii ruchu
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student zna klasyfikację i zasady kształtowania dróg oraz sposoby wymiarowania elementów infrastruktury drogowej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student potrafi zaplanować pomiary ruchu z wykorzystaniem techniki GPS | W,L | kolokwium, raport pisemny |
K_U22+ K_K05+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UU |
02 | Analiza wyników pomiarów. Obliczenia wskazników funkcjonowania linii transportu zbiorowego. | W, L | kolokwium, raport pisemny |
K_W28+ K_U23+ K_K04+ |
P6S_KK P6S_KO P6S_UO P6S_UU |
03 | Analiza i korekta istniejacych rozkładów jazdy. | W, L | kolokwium, raport pisemny |
K_W28+ K_U23+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_KO P6S_UO P6S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W,L | MEK01 | |
6 | TK02 | W,L | MEK02 MEK03 | |
6 | TK03 | - | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | |||
Egzamin (sem. 6) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Uzyskanie oceny pozytywnej z kolokwium |
Laboratorium | Oddanie i obrona projektów |
Ocena końcowa | Ocena końcowa= 0,5 oceny z wykładu+0,5 oceny z lab |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Kowalski; M. Nycz; M. Szarata | Identyfikacja zachowań kierujących na czasowo wydzielanych pasach autobusowych | 2022 |
2 | M. Szarata | Bus lane implementation strategy | 2022 |
3 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
4 | K. Kowalski; M. Szarata | Opinia o innowacyjności spoiwa drogowego APJ 22,5z | 2019 |
5 | L. Bichajło; K. Kowalski; M. Szarata | Analiza i prognoza ruchu na terenie miasta Krosna | 2019 |
6 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |