Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 13553
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 C30 L15 P15 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Lesław Bichajło
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Mateusz Szarata
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest przekazanie wiedzy na temat bezpiecznej i efektywnej eksploatacji pojazdów szynowych
Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcia obowiązkowe na kierunku Transport
1 | Markowski T., Mijał M., Rejman E.: | Podstawy konstrukcji maszyn. Napędy mechaniczne. | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. Rzeszów . | 2003. |
2 | Micknass W., Popiol R., Sprenger A.: | Sprzęgła skrzynki biegów wały i półosie napędowe | WKiŁ, Warszawa. | 2005 |
3 | Sempruch J., Piątkowski T.: | Środki techniczne transportu wewnątrzzakładowego | Wydawnictwa Uczelniane Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy. | 2002 |
4 | Raczyk R.: | Środki transportu bliskiego i magazynowania | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań. | 2009 |
5 | Tuchliński R.: | Wózki jezdniowe napędzane specjalizowane | Wydawnictwo KaBe, Krosno. | 2015 |
6 | J. Filipczyk | Materiały dydaktyczne – Podstawy eksploatacji technicznej | Katowice. | 2019 |
7 | Sitko A. | Kontenerowy system transportu | WKŁ Warszawa. | 1974 |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna budowę pojazdów kolejowych oraz ogólne zasady bezpieczeństwa w transporcie
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student ma umiejętność rozumienia pracy silnika spalinowego, elektrycznego, zna zasady dynamiki pojazdów z kursu fizyki szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna metody i sprzęt diagnostyczny dla pojazdów szynowych | wykład, laboratorium, ćwiczenia techniczne | egzamin cz. pisemna, kolokwium, referat pisemny |
K_W08+ K_W19+++ K_W37+++ K_U06+++ K_U08+++ K_U12+++ K_U13++ |
P6S_UO P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | Student zna zasady bezpiecznej eksploatacji taboru szynowego, w tym planowanie prac okresowych, podstawowe metody remontu i naprawy pojazdów szynowych oraz potrafi ocenić stan poszczególnych zespołów pojazdu szynowego. | wykład, laboratorium, ćwiczenia techniczne | egzamin cz. pisemna, kolokwium, raport pisemny |
K_W02+ K_W16+++ K_W19++ K_W36+++ K_W49+++ K_W53+++ K_U14++ K_U28++ K_U34++ K_U36++ K_K01+++ K_K02++ K_K03++ K_K04++ K_K05+++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, L01, C01 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Praca pisemna |
Ćwiczenia/Lektorat | Praca pisemna |
Laboratorium | Pisemne sprawozdania |
Projekt/Seminarium | Projekt pisemny |
Ocena końcowa | Ocena końcowa skłąda się w 60% z oceny z wykłądu oraz w 40% z pozostałych form zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
2 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
3 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
4 | K. Kowalski; M. Nycz; M. Szarata | Identyfikacja zachowań kierujących na czasowo wydzielanych pasach autobusowych | 2022 |
5 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
7 | M. Szarata | Bus lane implementation strategy | 2022 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
10 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
11 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
12 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
13 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |
15 | K. Kowalski; M. Szarata | Opinia o innowacyjności spoiwa drogowego APJ 22,5z | 2019 |
16 | L. Bichajło; K. Kowalski; M. Szarata | Analiza i prognoza ruchu na terenie miasta Krosna | 2019 |
17 | L. Bichajło; K. Kołodziej | Porównanie metod badania odporności na deformacje trwałe asfaltu lanego | 2019 |
18 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |