Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 13552
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Transport drogowy, Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak
semestr 6: dr inż. Lucjan Janas
Główny cel kształcenia: Uzyskanie podstawowej wiedzy oraz umiejętności w zakresie diagnostyki uszkodzeń obiektów mostowych oraz zasad zapobiegania im oraz metod naprawy
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Diagnostyka i utrzymanie obiektów inżynierskich przekazuje informacje na temat rozpoznawania uszkodzeń obiektów inżynierskich, określania przyczyn oraz zagrożeń z nich wynikających. Ponadto przekazywane są informacje na temat metod zapobiegania uszkodzeniom mostów oraz sposobów ich napraw
1 | Jarominiak A., Michalak E., Siwowski T., Trojnar K., Janas L. | Podstawy utrzymania mostów | Wydawnictwa Politechniki Rzeszowskiej. | 1999 |
2 | Jarominiak A., Janas L., Michalak E. | Instrukcje przeprowadzania przeglądów drogowych obiektów inżynierskich | GDDKiA Warszawa. | 2005 |
3 | Janas L., Michalak E. | Zasady stosowania skali ocen punktowych stanu technicznego i przydatności do użytkowania drogowych o | GDDKiA Warszawa. | 2008 |
1 | Kunecki B., Łęgosz A., Tłustochowski J., Rowińska W | Przewodnik po programach EGM, KPOM i KPP wraz z instrukcją użytkownika | IBDiM Wrocław. | 1998 |
1 | Bień Jan | Uszkodzenia i diagnostyka obiektów mostowych | WKŁ. | 2011 |
2 | Fagerlund G | Trwałość konstrukcji betonowych | Arkady. | 1997 |
3 | Gruener Małgorzata | Korozja i ochrona betonu | Arkady. | 1983 |
Wymagania formalne: Ugruntowana wiedza nt. projektowania przęseł mostów betonowych i stalowych oraz podpór mostów. Brak przeciwwskazań do pracy na wysokości.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość zasad kształtowania i wymiarowania obiektów mostowych, znajomość podstawowych procesów zachodzących w materiałach konstrukcyjnych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie procesów zachodzących w konstrukcjach budowlanych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie zaobserwowanych uszkodzeń konstrukcji i ich ewentualnych konsekwencji
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi zidentyfikować uszkodzenia mostów oraz ocenić wynikające z nich zagrożenia | wykład, ćwiczenia terenowe, laboratorium | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W06+ K_U02+ K_U07+ |
P6S_UW P6S_WG |
02 | Potrafi przeprowadzić przegląd obiektu mostowego | wykład, ćwiczenia terenowe, projekt zespołowy | kolokwium, raport pisemny |
K_W06+ K_U02+ K_U08+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
03 | Potrafi zaprojektować naprawę, wzmocnienie lub przebudowę obiektu mostowego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W06+ K_W07++ K_U03+ K_K02+ K_K03+ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01 - W07 | MEK01 | |
6 | TK02 | C01-C15 | MEK02 | |
6 | TK03 | W08-W15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 6) | |||
Zaliczenie (sem. 6) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | na podstawie zaliczenia sprawdzianu |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | na podstawie średniej arytmetycznej z oceny ze sprawdzianu z wykładu i oceny z wykonania raportu z przeglądu obiektu mostowego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | E. Michalak; B. Piątek | Prefabrykaty łukowe z betonu lekkiego zbrojone prętami GFRP | 2022 |
2 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. I. Badania porównawcze prefabrykatu żelbetowego | 2020 |
3 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. II. Badania statyczne prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2020 |
4 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk-Wieloszewska | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. 3, Badania zmęczeniowe prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2020 |
5 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Rules for using the point rating scales in inspections of road bridges | 2020 |
6 | L. Folta; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; E. Michalak; D. Szynal; B. Wójcik | Wykonanie badań prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2019 |
7 | L. Folta; L. Janas; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; E. Michalak; B. Piątek; T. Siwowski; D. Szynal; A. Wiater; B. Wójcik | Innowacyjne prefebrykaty łukowe o podwyższonej trwałości dla budownictwa komunikacyjnego | 2019 |
8 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Uaktualnione i rozszerzone zasady stosowania skali ocen punktowych w czasie przeglądów drogowych obiektów inżynierskich | 2019 |
9 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Zasady stosowania skali ocen punktowych w przeglądach drogowych obiektów inżynierskich | 2019 |