Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 13549
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 C15 P15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Lesław Bichajło
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Mateusz Szarata
Główny cel kształcenia: Umiejętność oceny stanu nawierzchni i planowania działań w zakresie utrzymania dróg szynowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy
1 | Bałuch H. | Trwałość i niezawodność eksploatacyjna nawierzchni kolejowej. | WKiŁ, Warszawa. | 1980. |
2 | Bałuch H. | Diagnostyka nawierzchni kolejowej. | WKiŁ, Warszawa. | 1978. |
3 | Bałuch M. | Interpretacja pomiarów i obserwacji nawierzchni kolejowej | Politechnika Radomska . | 2005 |
4 | Bałuch H., Bałuch M. | Determinanty prędkości pociągów - układ geometryczny i wady toru. | Instytut Kolejnictwa, Warszawa.. | 2010 |
1 | Id-1 (D-1), "Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych" | . | 2005 | |
2 | Id-3 (D-4), "Warunki techniczne utrzymania podtorza kolejowego" | . | 2009 | |
3 | Id-4 (D-6), "Instrukcja o oględzinach, badaniach technicznych i utrzymaniu rozjazdów", | . | 2005 | |
4 | Id-7 (D-10), "Instrukcja o dozorowaniu linii kolejowych" | . | 2005 | |
5 | "Instrukcja diagnostyki nawierzchni kolejowej" | . | 2005 | |
6 | "Instrukcja badań defektoskopowych szyn, spoin i zgrzein w torach kolejowych" | . | 2005 | |
7 | "Instrukcja o dokonywaniu pomiarów, badań i oceny stanu torów" | . | 2005 | |
8 | "Katalog wad w szynach" | . | 2005 |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestr i specjalnośćRejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza w zakresie materiałów stosowanych w nawierzchni szynowej, w tym w zakresie odkształcalności i spękań stali.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi w podstawowym zakresie przeprowadzić diagnostykę i zaplanować roboty utrzymaniowe dróg szynowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna nowoczesne materiały, technologie oraz kierunki rozwoju w zakresie studiowanej tematyki. Zna metody recyklingu materiałów i nawierzchni drogowych. Zna metody planowania robót oraz ich oceny ekonomicznej. | wykład, projekt indywidualny, laboratorium | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu, raport pisemny |
K_W02++ K_W38+++ K_W40++ K_U07++ K_U09++ |
P6S_KK P6S_UO P6S_UW P6S_WG |
02 | Umiejętność oceny stanu drogi, w tym nawierzchni i zaprojektowania robót utrzymaniowych. Znajomość systemów do zarządzania siecią drogową i stanem nawierzchni. | wykład, projekt zespołowy | egzamin cz. pisemna, kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W38+++ K_W41+++ K_U03+ K_U05+++ K_U10++ |
P6S_KK P6S_UO P6S_UW |
03 | Umiejętność oceny stanu drogi kolejowej, w tym nawierzchni i zaprojektowania robót utrzymaniowych. Znajomość systemów do zarządzania siecią kolejową i stanem nawierzchni | wykład, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna |
K_W39+++ K_U28+++ K_U31+++ K_K01+++ K_K02++ K_K03+++ K_K04+++ K_K05+++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | - | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK02 | - | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | |||
Egzamin (sem. 5) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | egzamin |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektów związanych z tematyką prowadzonych zajęć. |
Ocena końcowa | Ocena z przedmiotu= 0,6 oceny z egzaminu + 0,4 oceny z ćwiczeń i laboratorium/projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
2 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
3 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
4 | K. Kowalski; M. Nycz; M. Szarata | Identyfikacja zachowań kierujących na czasowo wydzielanych pasach autobusowych | 2022 |
5 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
7 | M. Szarata | Bus lane implementation strategy | 2022 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
10 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
11 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
12 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
13 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |
15 | K. Kowalski; M. Szarata | Opinia o innowacyjności spoiwa drogowego APJ 22,5z | 2019 |
16 | L. Bichajło; K. Kowalski; M. Szarata | Analiza i prognoza ruchu na terenie miasta Krosna | 2019 |
17 | L. Bichajło; K. Kołodziej | Porównanie metod badania odporności na deformacje trwałe asfaltu lanego | 2019 |
18 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |