Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 13546
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak
Główny cel kształcenia: Uzyskanie podstawowej wiedzy oraz umiejętności z zakresu kształtowania mostów, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Kolejowe obiekty inżynierskie przekazuje informacje na temat ogólnych zasad kształtowania kolejowych obiektów inżynierskich, zasad projektowania elementów wyposażenia mostu kolejowego i ich funkcji oraz podstawowych zasad wyznaczania sił wewnętrznych.
1 | Madaj A., Wołowicki W. | Podstawy projektowania budowli mostowych | WKŁWarszawa. | 2008 |
2 | Czudek H., Radomski W. | Podstawy mostownictwa | PWN Warszawa. | 1983 |
3 | Głomb J. | Drogowe budowle inżynierskie | WKŁ Warszawa. | 1988 |
1 | PN-EN 1991-2 | Eurokod 1. Oddziaływania na konstrukcje.Część 2: Obciążenia ruchome mostów | . | |
2 | PN-EN 1990 | Eurokod 0. Podstawy projektowania konstrukcji | . |
1 | Dziennik Ustaw nr 63 | Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie | . | 2000 |
Wymagania formalne: Znajomość mechaniki budowli. Znajomość podstawowych zasad kształtowania konstrukcji budowlanych.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza nt. zasad kształtowania konstrukcji budowlanych, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie projektowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku projektowania i podejmowania decyzji.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe części mostu i ich funkcje | wykład | kolokwium |
K_W03+ K_W06+ |
P6S_WG |
02 | Zna rodzaje kolejowych obiektów inżynerskich. | wykład | kolokwium |
K_W04+ K_U02+ |
P6S_UW P6S_WG |
03 | Potrafi wykonać rysunek ogólny prostego obiektu mostowego | ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_U05+ K_U06+ |
P6S_UU P6S_UW |
04 | Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w nieskomplikowanym obiekcie mostowym. | ćwiczenia rachunkowe, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_W03+ K_U03+ K_U04+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
05 | Zna elementy wyposażenia mostu kolejowego, ich rodzaje i funkcję jaką spełniają w obiekcie | wykład | kolokwium |
K_W05+ K_K02+ |
P6S_KK P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01, W02 | MEK02 | |
5 | TK02 | W03, W04, W05, W06, W07, W08, P03, P04 | MEK02 | |
5 | TK03 | W09, W10, P05, P06 | MEK01 | |
5 | TK04 | W11, W12, W13, W16-W20, P07-P10 | MEK01 MEK03 | |
5 | TK05 | W14, W15 | MEK01 MEK03 | |
5 | TK06 | P12-P15 | MEK04 | |
5 | TK07 | P01, P02 | MEK03 | |
5 | TK08 | P01,P02 | MEK03 | |
5 | TK09 | W16-W20 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | na podstawie kollokwium |
Projekt/Seminarium | na podstawie frekwencji i oceny z ćwiczenia projektowego |
Ocena końcowa | średnia arytmetyczna z oceny z kollokwium i oceny z zajęć projektowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | E. Michalak; B. Piątek | Prefabrykaty łukowe z betonu lekkiego zbrojone prętami GFRP | 2022 |
2 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. I. Badania porównawcze prefabrykatu żelbetowego | 2020 |
3 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. II. Badania statyczne prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2020 |
4 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk-Wieloszewska | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. 3, Badania zmęczeniowe prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2020 |
5 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Rules for using the point rating scales in inspections of road bridges | 2020 |
6 | L. Folta; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; E. Michalak; D. Szynal; B. Wójcik | Wykonanie badań prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2019 |
7 | L. Folta; L. Janas; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; E. Michalak; B. Piątek; T. Siwowski; D. Szynal; A. Wiater; B. Wójcik | Innowacyjne prefebrykaty łukowe o podwyższonej trwałości dla budownictwa komunikacyjnego | 2019 |
8 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Uaktualnione i rozszerzone zasady stosowania skali ocen punktowych w czasie przeglądów drogowych obiektów inżynierskich | 2019 |
9 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Zasady stosowania skali ocen punktowych w przeglądach drogowych obiektów inżynierskich | 2019 |