Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 13541
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W30 C30 P15 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Lesław Bichajło
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Mateusz Szarata
Główny cel kształcenia: Cel 1 Podstawowe pojęcia związane z drogami szynowymi, praca toru kolejowego, metody odwodnienia podtorza, rodzaje skrzyżowań i rozjazdów, stacjami kolejowymi i odcinkami międzystacyjnymi. Cel 2 Omówienie właściwości materiałów i technologii stosowanych do budowy nawierzchni kolejowej oraz wzmacniania podtorza.
Ogólne informacje o zajęciach: Celem kształcenia jest zapoznanie studenta z zasadami projektowania i konstrukcją dróg szynowych.
1 | Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A. | Technologia transportu kolejowego | WKŁ. | 2013 |
2 | Towpik K. | Infrastruktura Transportu Kolejowego | OWPW, Warszawa . | 2004 |
3 | Bałuch M. | Podstawy dróg kolejowych | Politechnika Radomska. | 2001 |
4 | Chełmecki W. | Stacje kolejowe | Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków. | 2005 |
5 | Rozporządzenie ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Dz. U. z dnia 15 grudn | z późn. zmianami. |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza o zasadach ruchu kolejowego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student zna podstawowe zasady prowadzenia robót ziemnych, zna właściwości kruszyw i stali
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna zasady ogólne pracy i oddziaływania linii kolejowej oraz ich skutki. | wykład, projekt indywidualny | test pisemny, prezentacja projektu |
K_W01++ K_W02+++ K_W04++ K_W13+ K_U03++ K_U06+++ |
P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | Student zna podstawowe rozporządzenia i wytyczne kolejowe. | wykład, projekt indywidualny | test pisemny, prezentacja projektu |
K_W02++ K_W04+++ K_U08+++ K_K02++ K_K03+++ K_K04++ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
03 | Student zna składowe elementy przekroju kolejowego oraz materiały wykorzystywane do budowy drogi szynowej | wykład, projekt indywidualny | prezentacja projektu, test pisemny |
K_W01+++ K_W02+++ K_U05+++ K_U09+++ K_U13+++ K_U30+++ K_K05++ |
P6S_KR P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
04 | Student zna metody odwodnienia i wzmocnienia podtorza. | wykład, projekt indywidualny | test pisemny, prezentacja projektu |
K_W02+++ K_K01+++ K_K04+++ K_K05++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01, P01 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
20.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
10.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
8.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe z wykładu. |
Ćwiczenia/Lektorat | Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń. |
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektów związanych z tematyką prowadzonych zajęć. |
Ocena końcowa | Ocena z przedmiotu= 0,4 oceny zaliczeniowej z projektu/laboratorium/ćwiczeń + 0,6 oceny zaliczeniowej z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
2 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
3 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
4 | K. Kowalski; M. Nycz; M. Szarata | Identyfikacja zachowań kierujących na czasowo wydzielanych pasach autobusowych | 2022 |
5 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
7 | M. Szarata | Bus lane implementation strategy | 2022 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
10 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
11 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
12 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
13 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |
15 | K. Kowalski; M. Szarata | Opinia o innowacyjności spoiwa drogowego APJ 22,5z | 2019 |
16 | L. Bichajło; K. Kowalski; M. Szarata | Analiza i prognoza ruchu na terenie miasta Krosna | 2019 |
17 | L. Bichajło; K. Kołodziej | Porównanie metod badania odporności na deformacje trwałe asfaltu lanego | 2019 |
18 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |