Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 13527
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Transport drogowy, Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W20 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Krzysztof Trojnar
semestr 2: dr inż. Aleksander Duda
Główny cel kształcenia: Nabycie umiejętności rozpoznania, interpretacji i opisu cech środowiskowych i geotechnicznych podłoża gruntowego oraz możliwości ich modyfikowania na potrzeby transportu.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Geoinżynieria jest przydatny ww wszystkich formach pracy zawodowej w specjalności Transport. Celem modułu jest interdyscyplinarne powiązanie aspektów środowiska oraz podłoża gruntowego z systemami transportu naziemnego i podziemnego. Moduł stanowi podstawę dla dalszego kształcenia w wybranej specjalności z zakresu transportu drogowego lub szynowego.
1 | Bzówka J., Knapik K., Juzwa A., Stelmach K. | Geotechnika komunikacyjna | Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice . | 2015 |
2 | Stilger-Szydło E. | Posadowienia budowli infrastruktury transporty ladowego | DWE, Wrocław. | 2005 |
3 | Pisarczyk S. | Geoinżynieria - metody modyfikacji podłoża gruntowego | Wyd. Politechniki Warszawskiej. | 2005 |
Wymagania formalne: Zaliczone poprzednie semestry studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiadanie uporządkowanej wiedzy z zakresu tematycznego poprzednich semestrów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności praktycznego posługiwania się wiedzą zdobyta na poprzednich semestrach studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Posiadanie świadomości konieczności posiadania wiedzy z poprzednich semestrów studiów.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów. |
K_W01++ |
P6S_WK |
||
02 | Zna klasyfikację i zakres stosowania programów komputerowych wspomagających analizę i projektowanie konstrukcji oraz przydatnych do planowania przedsięwzięć budowlanych. | ||||
03 | Zna proste zasady fundamentowania obiektów budowlanych, rozwiązań geotechnicznych, polepszania właściwości ośrodka gruntowego | ||||
04 | Umie dokonać klasyfikacji prostych rozwiązań fundamentów, konstrukcji oporowych oraz warunków geotechnicznych ich posadowienia. | ||||
05 | Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych. | ||||
06 | Umie wymiarować proste detale konstrukcyjne w obiektach budownictwa komunikacyjnego. | ||||
07 | Potrafi sporządzić dokumentację graficzną prostych obiektów budowlanych w środowisku wybranych programów CAD. | ||||
08 | Posiada umiejętność doboru właściwych badań, technologii i materiałów do wymagań konkretnego projektu konstrukcji geoinżynieryjnej. | ||||
09 | Samodzielnie uzupełnia, poszerza i ugruntowuje wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów i technologii w geotechnice orz w budownictwie komunikacyjnym. | ||||
10 | Ma świadomość potrzeby zrównoważonego rozwoju w budownictwie komunikacyjnym. | ||||
11 | Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera, m.in. zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i kultury osobistej. | ||||
12 | Potrafi pracować samodzielnie | ||||
13 | Potrafi dokonać zestawienia, zinterpretować i ocenić obciążenia działające na podłoże gruntowe. | ||||
14 | Posiada umiejętność doboru właściwych badań, technologii i materiałów do wymagań konkretnego rozwiązania systemu transportowego. |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02, | MEK01 MEK02 MEK10 | |
2 | TK02 | W04, W05, W06 | MEK03 MEK04 MEK06 | |
2 | TK03 | W07, W08, W09, W10 | MEK05 MEK07 MEK13 | |
2 | TK04 | C01 - C07 | MEK08 MEK09 MEK11 MEK12 MEK13 MEK14 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
2.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
6.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
4.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Obecność na zajęciach. Zaliczenie testu |
Ćwiczenia/Lektorat | wykonanie i obrona projektu |
Ocena końcowa | srednia arytnetyczana ocen |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Trojnar | New hybrid foundation solutions for offshore wind turbines | 2024 |
2 | K. Trojnar | Doświadczenia projektowo-wykonawcze stabilizacji osuwiska z użyciem kolumn DSM | 2023 |
3 | K. Trojnar | Experimental and Numerical Investigation of Lateral Loaded Flexible Hybrid Piles in Sand | 2023 |
4 | F. Puch; A. Siry; K. Trojnar | Fundamenty palowe z sondowaniem CPT pod podstawą pala | 2021 |
5 | K. Trojnar | Simplified design of new hybrid monopile foundations for offshore wind turbines | 2021 |
6 | F. Puch; A. Siry; K. Trojnar | Nowa jakość pali fundamentowych z automatycznym pomiarem parametrów wiercenia i betonowania | 2020 |
7 | F. Puch; A. Siry; K. Trojnar | Zalecenia projektowo-wykonawcze technologii robót fundamentowych z wykorzystaniem wierconych pali przemieszczeniowych | 2020 |
8 | K. Trojnar | Efektywne wzmacnianie podłoza nasypów i monitorowanie budowy przyczółków mostowych | 2020 |
9 | K. Trojnar | Numerical Analysis of the Landslide Geohazards - Case Study with Gabions and Piles Solutions | 2020 |
10 | F. Puch; A. Siry; K. Trojnar | Wkręcane pale przemieszczeniowe – bieżąca praktyka projektowania i wykonania | 2019 |
11 | F. Puch; K. Trojnar | Wykorzystanie danych kontrolno-pomiarowych przy wykonywaniu pali z użyciem nowoczesnych wiertnic | 2019 |
12 | J. Siry; W. Smajdor; K. Trojnar | Rezultaty techniczne stabilizacji osuwiska na historycznym wzgórzu Rotunda | 2019 |
13 | K. Trojnar | Bezpieczeństwo nasypów z antropogenicznym wypełnieniem gumowym z recyklingu opon | 2019 |
14 | K. Trojnar | Multi scale studies of the new hybrid foundations for offshore wind turbines | 2019 |
15 | K. Trojnar | Wall Management – systemowe podejście do przeglądów i kontroli konstrukcji oporowych z gruntu zbrojonego | 2019 |