Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Transport drogowy, Transport kolejowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Mechaniki Konstrukcji
Kod zajęć: 13517
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Transport drogowy, Transport kolejowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 L30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Dominika Ziaja
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z rozkładem na stronie domowej dziaja.v.prz.edu.pl
semestr 1: mgr inż. Łukasz Szyszka , termin konsultacji zgodnie z rozkładem na stronie domowej lszyszka.v.prz.edu.pl
Główny cel kształcenia: Znajomość podstawowych i zaawansowanych pojęć i technik związanych z technologiami informacyjnymi w zakresie użytkowania pakietów biurowych w praktyce inżynierskiej. Umiejętności: przygotowanie opisu technicznego i innego typu dokumentów tekstowych, wykonywania podstawowych i zaawansowanych obliczeń inżynierskich, wizualizacji danych oraz tworzenia grafiki inżynierskiej.
Ogólne informacje o zajęciach: Jest to obowiązkowy moduł kształcenia realizowany na I semestrze. Obejmuje 15 godzin wykładu i 30 godzin laboratorium.
Materiały dydaktyczne: http://e-learning.prz.edu.pl/course/view.php?id=3162
1 | Pratap Rudra | Matlab dla naukowców i inżynierów | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2020 |
2 | Michael Alexander, Richard Kusleika, John Walkenbach | Excel 2019 PL. Biblia | Helion. | 2019 |
3 | Robin Williams | Jak składać tekst. PC nie jest maszyną do pisania | Helion. | 1994 |
4 | Janusz Marian Nowacki | TEXnologia a typografia. Zasady składu w języku polskim | http://poledyt.amu.edu.pl/download/Janusz%20Nowacki.pdf. |
1 | Renee Bach | MATLAB Onramp | The MathWorks, Inc.. | 2021 |
2 | Erin Byrne | MATLAB Fundamentals | The MathWorks, Inc.. | 2021 |
3 | Komputer Świat Biblioteczka | LibreOffice. Krok po kroku | Ringier Axel Springer Polska. | 2017 |
4 | Komputer Świat Biblioteczka | GIMP. Naucz się tworzenia grafiki i obróbki zdjęć | Ringier Axel Springer Polska. | 2017 |
5 | LibreOffice Documentation Team | Calc Guide | The Document Foundation. | 2020 |
6 | LibreOffice Documentation Team | Writer Guide | The Document Foundation. | 2018 |
7 | LibreOffice Documentation Team | Math Guide | The Document Foundation. | 2020 |
1 | Bartosz Miller | Technologia informacyjna | Oficyna Wydawnica PRz (materiały pomocnicze). | 2013 |
2 | SANS Institute | OUCH! Cykliczny, darmowy zestaw porad bezpieczeństwa dla użytkowników komputerów | https://www.cert.pl/ouch/. | 2020 |
Wymagania formalne: Rejestracja na pierwszy semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa znajomość obsługi komputera z systemem operacyjnym z graficznym interfejsem użytkownika. Znajomość podstawowych funkcji pakietu biurowego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pracy z myszką, pisania na klawiaturze, uruchamiania i zamykania programów.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Świadomość konieczności samokształcenia. Odpowiedzialność za powierzony na czas zajęć sprzęt. Przestrzeganie przepisów BHP i Ppoż w laboratorium komputerowym.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową i rozszerzoną wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa pracy w sieci, wykorzystania w praktyce inżynierskiej oprogramowania biurowego, tworzenia grafiki inżynierskiej, wykonywania obliczeń symulacyjnych i wizualizacji danych w programach matematycznych | wykład | referat pisemny |
K_W35+ |
P6S_UU P6S_WG |
02 | Ma podstawowe i rozszerzone umiejętności dotyczące wykorzystania w praktyce inżynierskiej oprogramowania biurowego, tworzenia grafiki inżynierskiej, wykonywania obliczeń symulacyjnych i wizualizacji danych w programach matematycznych | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, referat pisemny |
K_W35+ |
P6S_UU P6S_WG |
03 | Rozumie konieczność stałego dokształcania się i pogłębiania wiedzy z zakresu technologii informacyjnych. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K_W35+ |
P6S_UU P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W02 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK02 | W03-W04, L24-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK03 | W05-W06, L24-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK04 | W07-W15, L01-L23 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
2.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Inne:
7.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) | Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z wykładu nie jest wystawiana. |
Laboratorium | Do uzyskania pozytywnej oceny z laboratorium wymagane jest samodzielne rozwiązanie przydzielonego zadania, sporządzenie pisemnego raportu (w ściśle sprecyzowanej formie) i udzielenie odpowiedzi na pytania prowadzącego dotyczące zawartości raportu i sposobu wykonania zadania. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa odpowiada ocenie otrzymanej na laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie