Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Komputerowe projektowanie środków transportu, Logistyka i inżynieria transportu
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 13363
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Logistyka i inżynieria transportu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 P15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Edyta Zielińska
Terminy konsultacji koordynatora: termin konsultacji https://ezielinska.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Ogólna znajomość rynku ubezpieczeń komunikacyjnych i transportowych. Umiejętność analizy umów ubezpieczeniowych i doboru formy ubezpieczenia odpowiedniego do realizacji zadań transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot wybieralny dla studentów piątego semestru.
1 | Orlicki M., Pokrzywniak J., Raczyński A. | Obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych | Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz 2007. | |
2 | Ratajczak R. | Firma transportowa krok po kroku : zarządzanie, finanse, ubezpieczenia | Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, Warszawa 2016. | |
3 | Rogowski S. | Ubezpieczenia komunikacyjne | Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008. |
1 | Aleksandrowicz P. | Inżynieria powypadkowa w weryfikacji roszczeń odszkodowawczych | Wydaw. Uczel. Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2016. | |
2 | Ronka-Chmielowiec W. | Ubezpieczenia | Wydaw. C.H.Beck, Warszawa 2016. | |
3 | Szymańska A. | Statystyczna analiza systemów bonus-malus w ubezpieczeniach komunikacyjnych, | Wydaw.Uniw. Łódz., Łódź 2014. |
Wymagania formalne: Rejestracja na co najmniej piąty semestr studiów kierunku Transport.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających (Systemy transportowe, Środki transportu samochodowego).
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada ogólną wiedzę w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych oraz transportowych. Zna w stopniu podstawowym produkty podlegające ubezpieczeniom w transporcie. | wykład | kolokwium |
K_W03+ K_W11+ K_W16+ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | Potrafi dokonać analizy umów i dobrać odpowiednie formy ubezpieczenia do zadań transportowych. Zna podstawowe zasady wyliczania stawek ubezpieczeń komunikacyjnych obowiązkowych i dobrowolnych. | projekty | prezentacja projektu |
K_U01+ K_U04+ K_U10+ K_U16+ K_K01+ K_K03+ K_K04+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
5 | TK02 | W03-W04 | MEK01 | |
5 | TK03 | W05-W06 | MEK01 | |
5 | TK04 | W07-W08 | MEK01 | |
5 | TK05 | W09-W10 | MEK01 | |
5 | TK06 | W11-W12 | MEK01 | |
5 | TK07 | W13-W14 | MEK01 | |
5 | TK08 | W15-W16 | MEK01 | |
5 | TK09 | W17-W18 | MEK01 | |
5 | TK10 | W19-W20 | MEK01 | |
5 | TK11 | W21-W22 | MEK01 | |
5 | TK12 | W23-W24 | MEK01 | |
5 | TK13 | W25-W26 | MEK01 | |
5 | TK14 | W27-W28 | MEK01 | |
5 | TK15 | W29-W30 | MEK01 | |
5 | TK16 | P01-P15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 1.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie z wykładów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01. Wiedza z wykładów sprawdzana jest po zaliczeniu zajęć projektowych podczas pisemnego kolokwium (2,8-3,0 pkt. - bdb; 2,5-2,7 pkt. - +db; 2,2-2,4 pkt. - db; 1,9-2,1 pkt. - +dst; 1,5-1,8 pkt. - dst; 0-1,4 pkt. ndst). |
Projekt/Seminarium | Projekt weryfikuje umiejętności studenta określone modułowym efektem kształcenia MEK02. Ocena z projektu zależna jest od poprawności jego wykonania: 5.0 - bezbłędnie wykonane zadanie pod względem merytorycznym i redakcyjnym, 4.5 - nieliczne błędy redakcyjne, 4.0 - nieliczne błędy merytoryczne, 3.5 - błędy merytoryczne i redakcyjne, 3.0 - istotne błędy merytoryczne i redakcyjne, 2.0 - projekt niezgodny z tematem, brak projektu. |
Ocena końcowa | Ocena łączna jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z kolokwium z wykładów oraz z zajęć projektowych. Przewiduje się jeden termin poprawkowy dla kolokwium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie