Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Komputerowe projektowanie środków transportu, Logistyka i inżynieria transportu
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 13350
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Wojewoda
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem prac jednostki https://pwojewod.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu Środków transportu szynowego i wodnego oraz przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 4 sem. specjalności: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu samochodowego, Transport przemysłowy.
1 | Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A. | Technologia transportu kolejowego | WKiŁ, Warszawa . | 2004. |
2 | Medwid M. | Studium tworzenia intermodalnych środków technicznych transportu lądowego w szczególności taboru bim | Rozprawy, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań . | 2008. |
3 | Rydzykowski W., Wojewódzka-Król K. | Transport. | PWN, Warszawa . | 2009. |
4 | Więckiewicz W. | Podstawy pływalności i stateczności statków handlowych. | Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia. | 2006. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 4 semestr specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma uporządkowaną, pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, rodzajów i właściwości współczesnych środków technicznych (systemów) transportowych szynowych, wodnych śródlądowych i morskich. | wykład, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu, |
K_W03+ K_W06+ K_W09+ K_K01+ |
P6S_KR P6S_WG P6S_WK |
02 | Posiada umiejętność oceny właściwości środków transportu szynowego i wodnego, systemów i prowadzenia badań ich efektywności. Posiada przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. | wykład, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu, |
K_W03+ K_U01+ K_U03+ K_U13+ K_K01+ K_K02+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UK P6S_UW P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01 | MEK01 | |
3 | TK02 | W02 | MEK01 | |
3 | TK03 | W03 | MEK01 | |
3 | TK04 | W04 | MEK01 | |
3 | TK05 | W05 | MEK01 | |
3 | TK06 | W06 | MEK01 | |
3 | TK07 | W07 | MEK01 | |
3 | TK08 | W08 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK09 | P01-P06 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne wykładów weryfikuje realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia pisemnego z wykładów jest zaliczenie projektu. Ocena z zaliczenia wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0,0 ÷ 2,9 p. brak zaliczenia ndst (2,0); 3,0 ÷ 3,4 p. dst (3,0); 3,5 ÷ 3,9 p. +dst (3,5); 4,0 ÷ 4,4 p. db (4,0); 4,5 ÷ 4,7 p. +db (4,5); 4,8 ÷ 5,0 p. bdb (5,0). |
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektu następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań projektowych, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu projektu i prezentacja projektu, które weryfikują realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen zaliczeniowych z obydwu form zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
Środki_transportu_szynowego_i_wodnego_tematy_do_wyboru_realizowane_na_projektach.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
2 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
3 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
4 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
5 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
7 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
8 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |
9 | M. Nieckarz; A. Rzeszutek; P. Wojewoda | Analiza stanu śródlądowych dróg wodnych w Polsce | 2019 |