Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Komputerowe projektowanie środków transportu, Logistyka i inżynieria transportu
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 13300
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Komputerowe projektowanie środków transportu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 L30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Wojewoda
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem prac jednostki https://pwojewod.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu Diagnostyki technicznej środków transportu.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla specjalności Komputerowe projektowanie środków transportu
1 | Merkisz J., Mazurek S. | Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych. | WKŁ, Warszawa . | 2002. |
2 | Będkowski L. | Elementy diagnostyki technicznej. | WAT, Warszawa . | 1991. |
3 | Sitek K. | Diagnozowanie pojazdów samochodowych w zakresie bezpieczeństwa jazdy. | Wyd. „AS”, Piła . | 1992. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 5 sem. specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie funkcjonowania współczesnego transportu oraz roli diagnostyki technicznej. | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna, sprawozdanie z laboratorium |
K_W03+ K_W04+ K_W10+ K_K01+ |
P6S_KR P6S_WG P6S_WK |
02 | Posiada znajomość procesu diagnozowania, metod diagnostycznych i zakresu diagnostyki bezpieczeństwa oraz układów napędowych i silników spalinowych środków transportu, co stanowi przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna, sprawozdanie z laboratorium |
K_W03+ K_W08+ K_U01+ K_U04+ K_U11+++ K_K01+ K_K04+ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01, W02, W03 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK02 | W04, W05, W09 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK03 | W06, W07, W08, L01, L02, L03, L04 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK04 | W10, W11, W12, L05, L06, L07, L08 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK05 | W13, W14, W15 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 5) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.50 godz./sem. Egzamin ustny: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | a) warunkiem przystąpienia do egzaminu z wykładu jest wcześniejsze uzyskanie zaliczenia z laboratorium, b) egzamin z wykładu odbywa się w formie pisemnej i ustnej (obowiązuje wynik pozytywny z egzaminu pisemnego; oceny >=4,0 są bezpośrednio wpisywane do USOS po wyrażeniu zgody przez studenta; przy ocenach <4,0 dodatkowo obowiązuje egzamin ustny z wykładu), c) na egzaminie w formie pisemnej z treści wykładów (czas trwania egzaminu 90 min) sprawdzana jest realizacja następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02; ocena z egzaminu z wykładu determinowana jest liczbą procentową uzyskanych punktów; liczba procentowa uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: brak zaliczenia ndst (2,0) poniżej 59,9%; dst (3,0) przy wyniku 60-67,9%; +dst (3,5) przy wyniku 68-75,9%; db (4,0) przy wyniku 76-83,9%; +db (4,5) przy wyniku 84-91,9%; bdb (5,0) przy wyniku 92-100%. |
Laboratorium | d) zaliczenie laboratoriów następuje na podstawie: frekwencji, pozytywnych ocen z odpowiedzi i sprawozdań, które weryfikują realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa z egzaminu jest średnią arytmetyczną ocen z części pisemnej i ustnej. Dla każdej części egzaminu przewiduje się jeden termin poprawkowy. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
2 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
3 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
4 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
5 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
7 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
8 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |
9 | M. Nieckarz; A. Rzeszutek; P. Wojewoda | Analiza stanu śródlądowych dróg wodnych w Polsce | 2019 |