Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środków transportu
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Komputerowe projektowanie środków transportu, Logistyka i inżynieria transportu
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 13298
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 L30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Wojewoda
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem prac jednostki https://pwojewod.v.prz.edu.pl/konsultacje
semestr 5: mgr inż. Paulina Kulasa , termin konsultacji zgodne z harmonogramem prac jednostki https://paulinaszymczuk.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu diagnostyki technicznej pojazdów samochodowych oraz stanowić przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
1 | Merkisz J., Mazurek S. | Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych. | WKŁ, Warszawa . | 2002. |
2 | Sitek K. | Badania techniczne pojazdów : poradnik diagnosty | WKiŁ, Warszawa. | 2020 |
3 | Czasopismo techniczne „Dozór Techniczny” | Wyd. SIGMA-NOT, Warszawa. |
1 | Jaśkiewicz M., Jurecki R. | Diagnostyka samochodowa : badania laboratoryjne | Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce. | 2017 |
Wymagania formalne: Rejestracja na co najmniej 5 sem. specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie funkcjonowania współczesnego transportu oraz roli diagnostyki technicznej. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W06+ K_W10+ K_W15+ K_K01+ |
P6S_KR P6S_WG |
02 | Posiada znajomość procesu diagnozowania, metod diagnostycznych i zakresu diagnostyki bezpieczeństwa oraz układów napędowych i silników spalinowych pojazdów samochodowych, co stanowi przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. | laboratorium | sprawozdanie z laboratorium |
K_U01+ K_U04+ K_U05+ K_U06+ K_U11+++ K_U13+ |
P6S_UU P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01 | MEK01 | |
5 | TK02 | W02 | MEK01 | |
5 | TK03 | W03 | MEK01 | |
5 | TK04 | W04 | MEK01 | |
5 | TK05 | W05 | MEK01 | |
5 | TK06 | W06 | MEK01 | |
5 | TK07 | W07 | MEK01 | |
5 | TK08 | W08 | MEK01 | |
5 | TK09 | W09 | MEK01 | |
5 | TK10 | W10 | MEK01 | |
5 | TK11 | W11 | MEK01 | |
5 | TK12 | W12 | MEK01 | |
5 | TK13 | W13 | MEK01 | |
5 | TK14 | W14 | MEK01 | |
5 | TK15 | W15 | MEK01 | |
5 | TK16 | L01 | MEK02 | |
5 | TK17 | L02 | MEK02 | |
5 | TK18 | L03 | MEK02 | |
5 | TK19 | L04 | MEK02 | |
5 | TK20 | L05 | MEK02 | |
5 | TK21 | L06 | MEK02 | |
5 | TK22 | L07 | MEK02 | |
5 | TK23 | L08 | MEK02 | |
5 | TK24 | L09 | MEK02 | |
5 | TK25 | L10 | MEK02 | |
5 | TK26 | L11 | MEK02 | |
5 | TK27 | L12 | MEK02 | |
5 | TK28 | L13 | MEK02 | |
5 | TK29 | L14 | MEK02 | |
5 | TK30 | L15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 5) | Przygotowanie do egzaminu:
7.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny z wykładów weryfikuje realizację efektu modułowego: MEK01. Warunkiem przystąpienia do egzaminu pisemnego z wykładów jest zaliczenie laboratorium. Ocena z treści wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
Laboratorium | Zajęcia laboratoryjne weryfikują realizację efektu modułowego MEK02. Warunkiem zaliczenia części laboratoryjnej jest poprawne wykonanie wszystkich sprawozdań. Ocenę z części laboratoryjnej stanowi średnia z ocen ze sprawozdań zespołowych. Przyjmuje się następujące przeliczenie uzyskanej średniej na ocenę końcową z laboratorium: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen zaliczeniowych z obydwu form zajęć. Przyjmuje się następujące przeliczenie uzyskanej średniej na ocenę końcową: 3,000 ÷ 3,399: dst; 3,400 ÷ 3,799: +dst; 3,800 ÷ 4,199: db; 4,200 ÷ 4,599: +db; 4,600 ÷ 5,000: bdb. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
2 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
3 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
4 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
5 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
7 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
8 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |
9 | M. Nieckarz; A. Rzeszutek; P. Wojewoda | Analiza stanu śródlądowych dróg wodnych w Polsce | 2019 |