logo
Karta przedmiotu
logo

Język angielski z terminologią techniczną

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Szkoła Doktorska Politechniki Rzeszowskiej

Profil studiów:

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 13141

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1, 2 / C60 / 0 ECTS / Z,E

Język wykładowy: angielski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Mateusz Szal

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Kamila Kosturek-Dybaś

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest kontynuacja rozwijania przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz przygotowanie go do prowadzenia zajęć w języku angielskim.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest dodatkowy nacisk na produkcję treści przez studenta w języku obcym.

Materiały dydaktyczne: 1. Laptop z dostępem do internetu i projektor w celu przeprowadzenia prezentacji.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Armer, T. Cambridge English for Scientists Cambridge University Press. 2013
2 McCarthy M., O'Dell F. Academic Vocabulary in Use Cambridge University Press. 2012

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2+ kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2+ kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języ

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach i w grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Doktorant, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającą znajomością środków językowych w celu formułowania zrozumiałych opisów lub wypowiadania się na przeważającą część tematów ogólnych z uwzględnieniem niektórych złożonych struktur zdaniowych. Odznacza się odpowiednio wysokim stopniem poprawności gramatycznej. Komunikacji nie zakłócają sporadyczne błędy, co pozwala na aktywny udział w dyskusjach formalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz testu zaliczeniowego w semestrze (kolokwium oraz prezentacja) K_U07++
P8S_UK
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz skomplikowane rozważania pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Jest w stanie pojmować znaczącą część wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Nie przejawia trudności w rozumieniu większości filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U07+
P8S_UK
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem teksty publicystyczne związane z problemami współczesnego świata, w których przedstawiane są określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U07+++
P8S_UK
04 Interakcja: Potrafi komunikować się w sposób płynny i naturalny, umożliwiający prowadzenie bezpośrednich rozmów z rodzimymi użytkownikami języka. Jest w stanie czynnie uczestniczyć w dyskusjach na znane mu tematy, wyrażając swoje zdanie i podtrzymując swoją opinię. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas prezentacji K_U07+
P8S_UK
05 Produkcja: Potrafi formułować logiczne, szczegółowe wypowiedzi na różne tematy w nawiązaniu do dziedzin, którymi się interesuje. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia na dany temat oraz podać argumenty za i przeciw w stosunku do ewentualnych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas prezentacji K_U07++
P8S_UK
06 Pisanie: Potrafi pisać klarowne, szczegółowe teksty na dowolne tematy w obrębie swoich zainteresowań. Jest w stanie napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy w oparciu o istotne dla niego doświadczenia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U07+++
P8S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Planowanie kariery w obszarze nauki - stanowiska na uczelni, stopnie zawodowe oraz rodzaje studiów i badań naukowych C01 MEK01 MEK03
1 TK02 Ubieganie się o stypendia naukowe - pisanie wniosków aplikacyjnych oraz życiorysu naukowego. C02 MEK02 MEK03
1 TK03 System szkolnictwa wyższego w Polsce oraz za granicą. Słownictwo akademickie w dyskursie naukowym. C03 MEK01 MEK02 MEK06
1 TK04 Komunikacja naukowa oraz społeczność akademicka. Terminologia związana z obszarami badań oraz dorobkiem akademickim. C04 MEK01 MEK03
1 TK05 Pisanie recenzji oraz słownictwo związane argumentacją i spekulowaniem. C05 MEK04 MEK06
1 TK06 Dokonywanie przeglądu piśmiennictwa badań oraz opisywanie przeprowadzonych eksperymentów. C06 MEK01 MEK02 MEK06
1 TK07 Wygłaszanie wykładów oraz prezentacji. Słownictwo i wyrażania stosowane w prezentacjach. C07 MEK02 MEK03 MEK05
1 TK08 Przedstawianie i omawianie danych liczbowych; tabele i wykresy. C08 MEK01 MEK03
1 TK09 Pisanie wprowadzenia i abstraktu w publikacjach naukowych. C09 MEK02 MEK03
1 TK10 Spójniki w konstrukcji zdań złożonych: pomimo, więc, ponieważ, w związku z czym itp. C10 MEK03
1 TK11 Elementy leksykalne w dyskursie akademickim: kolokacje, wyrażania rzeczownikowe oraz przymiotnikowe. C11 MEK01 MEK04
1 TK12 Cechy języka naukowego - ćwiczenia. C12 MEK02 MEK05
1 TK13 Myślenie krytyczne - analiza i ocena przedstawionych informacji. C13 MEK05 MEK06
1 TK14 Metodologia prowadzenia badań naukowych - opisywanie problemów badawczych oraz metody ich opisania i rozwiązania. C14 MEK02 MEK03 MEK05
1 TK15 Powtórzenia oraz utrwalenie materiału. C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy doktoranta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 8.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Zaliczenie (sem. 1)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Egzamin (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Jeden test w formie pisemnej oraz przedstawienie pracy typu projekt, wypracowanie itp.
Ocena końcowa Zalicznie przedmiotu odbywa się na podstawie pozytywnej oceny z testu, pozytywnych ocen z przedłożonych prac oraz obecności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat Jeden test w formie pisemnej oraz przedstawienie pracy typu projekt, wypracowanie itp.
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie testu pisemnego (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach wraz z pomyślnie przeprowadzoną prezentacją na wcześniej uzgodniony temat z zakresu tematyki technicznej. Egzamin końcowy składający się z części pisemnej zaliczony z 60% poprawnością.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie