logo
Karta przedmiotu
logo

Złożone konstrukcje betonowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych

Kod zajęć: 1312

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 P30 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Lidia Buda-Ożóg

Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z aktualnym rozkładem zajęć

semestr 1: mgr inż. Katarzyna Sieńkowska-Szpetnar

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Student nabywa wiedzę i umiejętności analizy złożonych konstrukcji żelbetowych, ze szczególnym uwzględnieniem stropów słupowo-płytowych, tarczowych elementów usztywniających oraz metod projektowania i kształtowania przestrzennych konstrukcji żelbetowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot "Złożone konstrukcje betonowe" zawiera klasyfikację i zasady kształtowania stropów płaskich, płyt fundamentowych. Student nabywa umiejętność projektowania i kształtowania zbrojenia w budynkach o żelbetowej konstrukcji ścianowej, poznaje płaskie i przestrzenne elementy usztywniani ustrojów. Poznaje podstawy teoretyczne stosowania metody ST w analizie i wymiarowaniu konstrukcji żelbetowych, metody modelowanie konstrukcji żelbetowych metodami komputerowymi i modele betonu w wybranych programach komputerowych.

Materiały dydaktyczne: .

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji PKN Warszawa. 2004
2 PN-EN 1991 Eurokod 1: Oddziaływanie na konstrukcje PKN Warszawa. 2008
3 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu PKN Warszawa. 2008
4 Włodzimierz Starosolski Konstrukcje żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, tom 1,2,3,4 i 5 PWN Warszawa. 2011-
5 Michał Knauf Obliczanie Konstrukcji Żelbetowych według Eurokodu 2 PWN Warszawa. 2015
6 Włodzimierz Starosolski Komputerowe modelowanie betonowych ustrojów inżynierskich : wybrane zagadnienia, T 1 i 2, Gliwice. 2013
7 Lidia Buda-Ożóg Niezawodność konstrukcji żelbetowych projektowanych metodą ST Oficyna Politechniki Rzeszowskiej. 2019
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji .
2 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu .
3 Włodzimierz Starosolski Konstrukcje żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych T 2 PWN Warszawa. 2012
4 Michał Kanuf, Agnieszka Gołubińska, Piotr Knyziak Tablice i wzory do projektowania konstrukcji żelbetowych z przykładami obliczeń PWN Warszawa. 2013
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Włodzimierz Starosolski Konstrukcje żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, tom 1,2,3,4 i 5 PWN Warszawa . 2011
2 Włodzimierz Starosoliski Komputerowe modelowanie betonowych ustrojów inżynierskich : wybrane zagadnienia, T 1 i 2 Gliwice. 2013

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Ukończenie studiów pierwszego stopnia

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wytrzymałość Materiałów, Mechanika Budowli, Teoria Powłok, Konstrukcje Betonowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Trygonometria, wyobraźnia 3D, rysunek techniczny, umiejętność obliczania zbrojenia prostych elementów żelbetowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do współpracy zespołowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna podstawowe pojecia z zakresu projketowania konstrukcji żelbetowych. Posiada wiedzę na temat projektowania stropów słupowo-płytowych wykład, egzamin pisemny K_W02++
K_W08+
P7S_WG
02 Student posiada umiejętność zaprojektowania konstrukcji szkieletowych słupowo -płytowych i słupowo-ryglowych projekt indywidualny prezentacja projektu K_U01+
K_U02+
K_U03+
K_U05+
K_U10+
K_U15+
P7S_UW
03 Zna elementy usztywniani ustrojów: płaskie, przestrzenne wykład egzamin cz. pisemna K_W14++
P7S_WG
04 Ma świadomość konsekwencji przyjętych rozwiaząń konstrukcyjnych oraz potrzeby starannej prezentacji projektu konstrukcyjnego. projekt indywidualny prezentacja projektu K_K02++
P7S_KR
P7S_UO
05 Zna zagadnienie modeli S-T w analizie i wymiarowaniu konstrukcji żelbetowych wykład egzamin cz. pisemna K_W02+
P7S_WG
06 Student posiada znajomość wybranych modeli betonu stosowane w symulacjach komputerowych wykład, wykład prezentacja projektu

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Szkieletowe budynki wielokondygnacyjne i wysokie: klasyfikacja, zasady kształtowania, zestawienie obciążeń, metody obliczania i kształtowania zbrojenia , Stropy płaskie, płyty fundamentowe , Wykłady MEK01
1 TK02 Elementy usztywniania ustrojów: płaskie, przestrzenne, Projektowanie budynków o żelbetowej konstrukcji ścianowej Wykłady MEK03
1 TK03 Modele S-T w analizie i wymiarowaniu konstrukcji żelbetowych Wykłady MEK05
1 TK04 Projekt budynku szkieletowego o konstrukcji słupowo-płytowej i słupowo-belkowej Projekty MEK01 MEK02 MEK04
1 TK05 Znajomość wybranych modeli betonu stosowane w symulacjach komputerowych Wykład MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 1) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 30.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Egzamin (sem. 1) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Znajomość informacji z wykładu 33%, rozwiązanie zdania projektowego 33%
Projekt/Seminarium Wykonanie projektu 34%
Ocena końcowa W + Z+ P, W- ocena ze znajomości wykładu, Z- ocena z zadania projektowego, P- ocena z projektu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; Z. Pisarek; J. Zięba FEM Simulations and Experimental Testing of a Connector for Prefabricated Cylindrical Tank Elements 2024
2 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel Wpływ różnicy temperatur wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni ściany na wartość naprężeń i obraz zarysowania cylindrycznego zbiornika żelbetowego - porównanie metod obliczeniowych 2023
3 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Experimental research and numerical simulations of the actual response flat slab in case of column loss 2023
4 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Influence of the tie reinforcement on the development of a collapse caused by the failure of an edge column in RC flat slab system 2023
5 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; Z. Pisarek; J. Zięba Łącznik prefabrykowanych elementów zbiornika cylindrycznego - projekt i badania prototypu 2023
6 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Wpływ zbrojenia wieńcowego na rozwój katastrofy spowodowanej awarią słupa krawędziowego w ustroju płytowo-słupowym 2022
7 Ł. Bednarski; L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; R. Sieńko; K. Sieńkowska; J. Zięba; K. Zuziak Distributed fibre optic sensing: Reinforcement yielding strains and crack detection in concrete slab during column failure simulation 2022
8 L. Buda-Ożóg Comparison of STM’s reliability system on the example of selected element 2021
9 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Calibration of Partial Safety Factors of Sample Masonry Structures 2021
10 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Multi-stage analysis of reliability of an example masonry construction 2021
11 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska Influence of random character of reinforcement cover in bending elements 2021
12 L. Buda-Ożóg; G. Rybicki O nowatorskich cienkościennych konstrukcjach z betonu w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku 2020
13 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Factors determining the quality of masonry – differentiation of resistance and reliability 2020
14 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Probabilistic method and FEM analysis in the design and analysis of cracks widths 2020
15 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska; A. Tułecka The influence of concrete cover on the bearing capacity and reliability of the reinforcement concrete slab – column system 2020
16 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska; I. Skrzypczak Reliability of beams subjected to torsion designed using STM 2020
17 L. Buda-Ożóg Niezawodność konstrukcji żelbetowych projektowanych metodą Strut and Tie 2019
18 L. Buda-Ożóg Probabilistic assessment of load-bearing capacity of deep beams designed by strut-and-tie method 2019
19 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Dual CUSUM chart for the quality control of concrete family 2019
20 L. Buda-Ożóg; J. Kujda; I. Skrzypczak The impact of the quality of materials on the differentiation of the reliability of a reinforced concrete beam 2019