logo
Karta przedmiotu
logo

Złożone konstrukcje betonowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2014/2015

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych

Kod zajęć: 1312

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 P30 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: angielski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Lidia Buda-Ożóg

Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z aktualnym rozkładem zajęć

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Krystyna Wróbel

semestr 1: dr inż. Zakarya Kamel

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zaznajomienie studentów z projektowaniem i obliczaniem tarcz, tarczownic i przestrzennych konstrukcji powłokowych,oraz ich zastosowaniami.

Ogólne informacje o zajęciach: Formalną podstawą do zrozumienia przebiegu sił wewnętrznych w konstrukcji przestrzennej jest teoria powłok. Jej podstawy są przekazywane studentom na mechanice budowli. Jednak dla celów projektowych potrzebne jest pogłębienie ogólnej znajomości przestrzennego przebiegu sił wewnętrznych opartego na znajomości rodzajów trajektorii naprężeń głównych i ich wiązek w postaci strumieni sił w przestrzeni. Student zdobywa również szczegółową wiedzę na temat projektowania tarczownic, zbiorników na ciecze, zasobników na materiały sypkie, dylatacji .

Materiały dydaktyczne: Autorskie wykłady dotycząe powłok, strumieni sił wewnętrznych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji PKN Warszawa. 2004
2 PN-EN 1991 Eurokod 1: Oddziaływanie na konstrukcje PKN Warszawa. 2008
3 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu PKN Warszawa. 2008
4 Theory and Practice of membrane shells .
5 St. Kuś Probelmy współczesnych konstrukcji Warsztat pracy projektanta konstrukcji, Szczyrk 3/2011.
6 Inżynieria i Budownictwo, artykuły autora i inne . 1960
7 St. Kuś Autorskie tematy prac projektowych z lat ubiegłych - ich omówienie i aktualizacja .
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji .
2 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji .
2 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Ukończenie studiów pierwszego stopnia

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wytrzymałość Materiałów, Mechanika Budowli, Teoria Powłok, Złożone Konstrukcje Betonowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Trygonometria, wyobraźnia 3D, rysunek odręczny i techniczny

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do współpracy zespołowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna podstawowe pojecia z zakresu projketowania konstrukcji żelbetowych. Posiada wiedzę na temat projektowania stropów słupowo-płytowych wykład, egzamin pisemny K_W002++
K_W008+
T2A_W03+
T2A_W04+
T2A_W05++
T2A_W07+
02 Posiada umiejętność zaprojektowania konstrukcji słupowo -płytowej projekt indywidualny prezentacja projektu K_U001+
K_U002+
K_U003+
K_U005+
K_U010+
K_U015+
T2A_U05+
T2A_U10++
T2A_U12+
03 Zna elementy usztywniani ustrojów: płaskie, przestrzenne wykład egzamin cz. pisemna K_W014++
T2A_W03+
T2A_W04++
T2A_W05++
04 Ma świadomość konsekwencji przyjętych rozwiaząń konstrukcyjnych oraz potrzeby starannej prezentacji projektu konstrukcyjnego. projekt indywidualny prezentacja projektu K_K002++
T2A_K01+
05 Zna zagadnienie modeli S-T w analizie i wymiarowaniu konstrukcji żelbetowych wykład egzamin cz. pisemna K_W002+
T2A_W03+
T2A_W04+
T2A_W05++
T2A_W07+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Szkieletowe budynki wielokondygnacyjne i wysokie: klasyfikacja, zasady kształtowania, zestawienie obciążeń, metody obliczania i kształtowania zbrojenia , Stropy płaskie, płyty fundamentowe , W MEK01
1 TK02 Elementy usztywniani ustrojów: płaskie, przestrzenne, Projektowanie budynków o żelbetowej konstrukcji ścianowej W MEK03
1 TK03 Modele S-T w analizie i wymiarowaniu konstrukcji żelbetowych W MEK05
1 TK04 Potrafi zaprojektować strop o konstrukcji słupowo-płytowej P MEK01 MEK02 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 1) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 40.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Egzamin (sem. 1) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Znajomość informacji z wykładu 33%, rozwiazanie zdania projektowego 33%
Projekt/Seminarium Wykonanie projektu 34%
Ocena końcowa W + Z+ P, W- ocena ze znajomości wykładu, Z- ocena z zadania projektowego, P- ocena z projektu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie