Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów ze współczesnymi technikami projektowania technicznego, metodologią modelowania informacji o budynku (BIM) oraz wspomagania procesu zarządzania i projektowania konstrukcji inżynierskich.
Ogólne informacje o zajęciach:
W ramach modułu student zapoznaje się z ideą projektowania w technologii BIM, zasadami modelowania konstrukcji przestrzennych i generowania obciążeń konstrukcji inżynierskich. Nabywa także umiejętności: pracy zespołowej, wykonywania obliczeń statycznych przy zastosowaniu wybranego komputerowego systemu obliczeniowego MES, wymiarowania elementów konstrukcji i typowych połączeń, przygotowania dokumentacji technicznej oraz wykrywania kolizji.
Materiały dydaktyczne:
http://kmk.prz.edu.pl/dydaktyka/
Inne:
http://pnazarko.v.prz.edu.pl/
1 | P. Miecznikowski | Zintegrowany Proces Realizacji Inwestycji | Materiały Budowlane, 4, s. 82-83. | 2013 |
2 | P. Przybyłowicz, L. Włochyński | Od 2D do BIM | Materiały Budowlane, 5 (489), s. 71-72. | 2013 |
3 | P. Przybyłowicz, L. Włochyński | Praca zespołowa i współpraca międzybranżowa z wykorzystaniem technologii BIM | Materiały Budowlane, 7 (491), s. 88-89. | 2013 |
4 | P. Miecznikowski | Oprogramowanie wykorzystywane w procesie Modelowania Informacji o Budynku (BIM) | Materiały Budowlane, 9 (493), s. 66-67. | 2013 |
5 | T. Olszewski | Tekla Structures – współpraca dzięki BIM | Materiały Budowlane, 9 (493), s. 67-68. | 2013 |
6 | P. Nowak, R. Szczepaniak | Praktycy o barierach stosowania metodologii BIM | Materiały Budowlane, 5, s. 73. | 2013 |
7 | A. Tomana | BIM. Innowacyjna technologia w budownictwie | Kraków. | 2015 |
1 | K. Adach | Revit Structure 2011 - Mój pierwszy projekt | Autodesk, Inc.. | 2011 |
Wymagania formalne:
Ukończone studia I stopnia na kierunku budownictwo, tytuł zawodowy inżyniera.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ma wiedzę z wybranych działów mechaniki budowli, wytrzymałości materiałów, metod obliczeniowych. Zna zasady i metody projektowania konstrukcji budowlanych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie potrzebę stałego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności. Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac i ich interpretację.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Zna podstawowe pojęcia z zakresu wspomagania komputerowego w projektowaniu, modelowania informacji o budynku (BIM) oraz zintegrowanego procesu projektowania. Zna zakres stosowania najpopularniejszych programów komputerowych wspomagających analizę konstrukcji oraz ich projektowanie. | wykład | test pisemny |
K-W08+++ |
W02++ W04++ W05++ W07++ |
MEK02 | Ma podstawową wiedzę w zakresie zasad modelowania, analizy zagadnień statyki i wymiarowania typowych konstrukcji prętowych. | laboratorium, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K-W03+++ K-W04+++ |
W02++ W04++ W05++ W07++ |
MEK03 | Potrafi wykonać analizę statyczną w przypadku typowych przestrzennych układów prętowych i powierzchniowych. Potrafi dokonać interpretacji oraz krytycznej oceny wyników analizy numerycznej konstrukcji inżynierskich. | laboratorium, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K-U04+++ K-U05+++ K-U06+++ K-K02++ |
U01++ U02++ U03++ U15++ U16++ U17++ U18++ K01+ K07++ |
MEK04 | Potrafi zwymiarować przekroje elementów konstrukcyjnych oraz typowych połączeń w konstrukcjach stalowych za pomocą specjalistycznego oprogramowania. | laboratorium, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K-U05+++ K-U10+++ |
U01++ U02++ U03++ U15++ U16++ U17++ U18++ |
MEK05 | Potrafi stworzyć dokumentację graficzną wykorzystując w tym celu specjalistyczne oprogramowanie CAD. | laboratorium, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K-U05++ K-U15+++ |
U01++ U02++ U03++ U15++ U16++ U17++ U18++ |
MEK06 | Ma świadomość konsekwencji przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych, konieczności rzetelnej oceny uzyskanych wyników oraz starannej prezentacji projektowanej konstrukcji w dokumentacji graficznej i sprawozdaniu. | laboratorium, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K-K02+++ |
K01++ K07++ |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01 | MEK01 | |
2 | TK02 | W02 | MEK01 | |
2 | TK03 | W03, W04 | MEK01 | |
2 | TK04 | W04, W05 | MEK01 | |
2 | TK05 | W06 | MEK01 | |
2 | TK06 | W07 | MEK01 | |
2 | TK07 | W08 | MEK01 | |
2 | TK08 | L01-L02 | MEK02 MEK03 MEK06 | |
2 | TK09 | L03-L05 | MEK02 MEK04 MEK06 | |
2 | TK10 | L06-L08 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK11 | L09-L12 | MEK05 | |
2 | TK12 | L13-L15 | MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
30.00 godz./sem. Inne: 6.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Sprawdzian wiedzy z treści wykładu (W), z którego można uzyskać do 40 punktów. Aby zaliczyć tę część, student powinien uzyskać co najmniej połowę punktów. |
Laboratorium | Wykonanie powierzonego zadania projektowego oraz przygotowanie sprawozdania zgodnie z wytycznymi. Wynik z laboratorium (L) zależy od terminu oddania sprawozdania i stopnia spełnienia wytycznych. Aby zaliczyć, należy uzyskać co najmniej 30 punktów. |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie