Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: A Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, B Drogi i Mosty
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 1292
Status zajęć: wybierany dla specjalności B Drogi i Mosty
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 P30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak
Terminy konsultacji koordynatora: termin konsultacji zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć
Główny cel kształcenia: Uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie kształtowania, obliczania sił wewnętrznych i wymiarowania przęseł mostów sprężonych
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Mosty betonowe II przekazuje informacje na temat zasad kształtowania przęseł mostów sprężonych, wyznaczania sił wewnętrznych w przęsłach mostów sprężonych oraz wymiarowania przekrojów. Ponadto przekazywane są informacje na temat zasad projektowania elementów wyposażenia mostów sprężonych.
1 | Madaj A., Wołowicki W. | Projektowanie mostów betonowych | WKŁ Warszawa. | 2010 |
2 | Leonhardt F. | Podstawy budowy mostów betonowych | WKŁ Warszawa. | 1982 |
3 | Madaj A., Wołowicki W. | Mosty betonowe, wymiarowanie i konstruowanie | WKŁ Warszawa. | 2002 |
1 | PN-EN 1992-1. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 1 Reguły ogólne i reguły dla bu | . | ||
2 | PN-EN 1992-2. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 2: Mosty | . |
1 | Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków j | . |
Wymagania formalne: Znajomość podstawowych metod projektowania przekrojów sprężonych
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza nt. betonu jako materiału konstrukcyjnego oraz zasad sprężania betonu . Znajomość podstawowych zasad kształtowania, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania przekrojów sprężonych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie metod projektowania
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku procesu projektowania i podejmowania odpowiednich decyzji
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna zasady kształtowania przęseł z betonu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W002+++ K_W005+++ K_U002+ K_U015++ K_K001+ |
T2A_W04 T2A_W05 T2A_W06 T2A_W07 T2A_U05 T2A_U07 T2A_U15 T2A_U16 T2A_U17 T2A_U18 T2A_K01 T2A_K04 T2A_K06 |
02 | Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w przęśle mostu drogowego i kolejowego wykonanego z betonu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W003++ K_W008++ K_U001+++ K_U003++ K_U006++ K_U018+ K_K002+ |
T2A_W04 T2A_W05 T2A_W07 T2A_U05 T2A_U07 T2A_U15 T2A_U16 T2A_U17 T2A_U18 T2A_K01 |
03 | Potrafi wymiarować podstawowe elementy przęsła z betonu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W002+++ K_W009+ K_W014++ K_U003++ K_U010+++ |
T2A_W04 T2A_W05 T2A_W06 T2A_W07 T2A_U05 T2A_U07 T2A_U15 T2A_U16 T2A_U17 T2A_U18 |
04 | Zna zasady rozmieszczania cięgien sprężających w przęsłach mostów z betonu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W002++ K_U005++ K_K003+ |
T2A_W04 T2A_W05 T2A_U05 T2A_U07 T2A_U15 T2A_U16 T2A_U17 T2A_U18 T2A_K01 T2A_K04 T2A_K06 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02, W03, W04, P01, P02, P03, P04 | MEK01 | |
2 | TK02 | W05, W06, W07, W08, W09, W10, P05, P06, P07, P08. P09. P10 | MEK02 | |
2 | TK03 | W11, W12, W13, W14, W15, W16, W17, W18, W19, W20, W21, W22, | MEK03 | |
2 | TK04 | W23, W24, w25, W26. W27, W28, W29, W30, P23, P24, P25, P26, P27, P28, P29, P30 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | na podstawie oceny z egzaminu pisemnego |
Projekt/Seminarium | na podstawie frekwencji i oceny z ćwiczenia projektowego |
Ocena końcowa | na podstawie średniej arytmetycznej z egzaminu i zajęć projektowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie