Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 1291
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 P15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak
Terminy konsultacji koordynatora: termin konsultacji zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć
Główny cel kształcenia: Uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie kształtowania, obliczania sił wewnętrznych i wymiarowania przęseł mostów żelbetowych
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Mosty betonowe I przekazuje informacje na temat zasad kształtowania przęseł mostów żelbetowych, wyznaczania sił wewnętrznych w przęsłach mostów żelbetowych oraz wymiarowania przekrojów. Ponadto przekazywane są informacje na temat zasad projektowania elementów wyposażenia mostów żelbetowych.
1 | Madaj A., Wołowicki W. | Projektowanie mostów betonowych | WKŁ, Warszawa . | 2010 |
2 | Leonhardt F. | Podstawy budowy mostów betonowych | WKŁ, Warszawa. | 1982 |
3 | Madaj A., Wołowicki W. | Mosty betonowe, wymiarowanie i konstruowanie | WKŁ Warszawa. | 2002 |
1 | PN-EN 1992-1. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 1 Reguły ogólne i reguły dla | . | ||
2 | PN-EN 1992-2. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 2: Mosty | . |
1 | Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunkó | . |
Wymagania formalne: Znajomość podstawowych metod projektowania przekrojów żelbetowych
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza nt. betonu jako materiału konstrukcyjnego. Znajomość podstawowych zasad kształtowania, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania przekrojów żelbetowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie metod projektowania
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku procesu projektowania i podejmowania odpowiednich decyzji
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna zasady doboru materiałów do budowy przęsła mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W05++ K_K03+ |
T2A_W03+ T2A_W05+ T2A_K01+ T2A_K04+ |
02 | Zna zasady i potrafi ukształtować przekrój poprzeczny przęsła mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W05+++ K_W14++ K_U15+ |
T2A_W03+ T2A_W05+ T2A_U07+ |
03 | Potrafi dobrać schemat statyczny przęsla mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W05++ K_U02+ |
T2A_W03+ T2A_W05+ T2A_U01+ |
04 | Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w przęśle mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W05++ K_U01+++ K_U05+ |
T2A_W03+ T2A_W05+ T2A_U01++ T2A_U09++ T2A_U17+ |
05 | Zna zasady i potrafi wymiarować przęsło mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W08++ K_U10+++ K_K02+ K_K05+ |
T2A_W03+ T2A_U01+ T2A_U07+ T2A_U09++ T2A_U17+ T2A_K01+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01, W02, W03. W04 | MEK01 | |
1 | TK02 | W05, W06, W07, W08, P01, P02, P03, P04 | MEK02 | |
1 | TK03 | W09, W10, P05, P06 | MEK03 | |
1 | TK04 | W11, W12, P07, P08, P09, P10 | MEK04 | |
1 | TK05 | W13, W14, P11, P12, P13 | MEK05 | |
1 | TK06 | W15, P14, P15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | na podstawie kolokwium |
Projekt/Seminarium | na podstawie frekwencji i oceny z ćwiczenia projektowego |
Ocena końcowa | na podstawie średniej arytmetycznej z oceny z kolokwium i oceny z zajęć projektowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie