logo
Karta przedmiotu
logo

Mosty betonowe I

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2012/2013

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: A Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, B Drogi i Mosty

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów

Kod zajęć: 1291

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności B Drogi i Mosty

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 P15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak

Terminy konsultacji koordynatora: termin konsultacji zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć

semestr 1: dr inż. Dariusz Sobala , termin konsultacji termin konsultacji zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie kształtowania, obliczania sił wewnętrznych i wymiarowania przęseł mostów żelbetowych

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Mosty betonowe I przekazuje informacje na temat zasad kształtowania przęseł mostów żelbetowych, wyznaczania sił wewnętrznych w przęsłach mostów żelbetowych oraz wymiarowania przekrojów. Ponadto przekazywane są informacje na temat zasad projektowania elementów wyposażenia mostów żelbetowych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Madaj A., Wołowicki W. Projektowanie mostów betonowych WKŁ, Warszawa . 2010
2 Leonhardt F. Podstawy budowy mostów betonowych WKŁ, Warszawa. 1982
3 Madaj A., Wołowicki W. Mosty betonowe, wymiarowanie i konstruowanie WKŁ Warszawa. 2002
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1992-1. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 1 Reguły ogólne i reguły dla .
2 PN-EN 1992-2. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 2: Mosty .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunkó .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Znajomość podstawowych metod projektowania przekrojów żelbetowych

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza nt. betonu jako materiału konstrukcyjnego. Znajomość podstawowych zasad kształtowania, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania przekrojów żelbetowych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie metod projektowania

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku procesu projektowania i podejmowania odpowiednich decyzji

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna zasady doboru materiałów do budowy przęsła mostu żelbetowego wykład, projekt indywidualny kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W005++
K_K003+
T2A_W03
T2A_W05
T2A_K01
T2A_K04
02 Zna zasady i potrafi ukształtować przekrój poprzeczny przęsła mostu żelbetowego wykład, projekt indywidualny kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W005+++
K_W014++
K_U015+
T2A_W03
T2A_W05
T2A_U07
03 Potrafi dobrać schemat statyczny przęsla mostu żelbetowego wykład, projekt indywidualny kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W005++
K_U002+
T2A_W03
T2A_W05
T2A_U01
04 Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w przęśle mostu żelbetowego wykład, projekt indywidualny kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W005++
K_U001+++
K_U005+
T2A_W03
T2A_W05
T2A_U01
T2A_U09
T2A_U17
05 Zna zasady i potrafi wymiarować przęsło mostu żelbetowego wykład, projekt indywidualny kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W008++
K_U010+++
K_K002+
K_K005+
T2A_W03
T2A_U01
T2A_U07
T2A_U09
T2A_U17
T2A_K01

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Materiały do budowy mostów betonowych W01, W02, W03. W04 MEK01
1 TK02 Kształtowanie pomostów mostów drogowych; przęsła monolityczne i prefabrykowane W05, W06, W07, W08, P01, P02, P03, P04 MEK02
1 TK03 Schematy statyczne przęseł mostów betonowych W09, W10, P05, P06 MEK03
1 TK04 Analiza sił wewnętrznych w przęsłach mostów żelbetowych W11, W12, P07, P08, P09, P10 MEK04
1 TK05 Wymiarowanie przęseł mostów żelbetowych W13, W14, P11, P12, P13 MEK05
1 TK06 Wyposażenie drogowych mostów betonowych W15, P14, P15 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 1) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład na podstawie kolokwium
Projekt/Seminarium na podstawie frekwencji i oceny z ćwiczenia projektowego
Ocena końcowa na podstawie średniej arytmetycznej z oceny z kolokwium i oceny z zajęć projektowych

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie