Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 1284
Status zajęć: wybierany dla specjalności Drogi i Mosty BUD
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W25 L15 P30 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Lesław Bichajło
Terminy konsultacji koordynatora: Według informacji na stronie internetowej i w Zakładzie Dróg i Mostów
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Mateusz Szarata
semestr 2: mgr inż. Kamil Kowalski
Główny cel kształcenia: Umiejętność obliczenia przepustowości drogi i skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej i z sygnalizacją świetlną, umiejętność modelowania ruchu i oceny warunków ruchu, umiejętność zaprojektowania programu sygnalizacji świetlnej
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalizacji "Budowa i utrzymanie dróg"
1 | Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w/s warunków technicznych jakim powinny odp | . | 1999 | |
2 | S.Gaca, M.Tracz, W.Suchorzewski | Inżynieria ruchu drogowego | WKŁ. | 2011 |
3 | Szczuraszek i in. | Bezpieczeństwo ruchu miejskiego | WKŁ. | 2005 |
4 | Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych | Dzienniku Ustaw RP, poz. 454. |
1 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości Skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej | Warszawa. | 2004 |
2 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną | Warszawa. | 2004 |
3 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości rond | Warszawa . | 2004 |
4 | TRB | Highway capacity manual 2010 vol 2 i 3 | National Academy of Sciences. | 2020 |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza o zasadach ruchu drogowego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student zna klasyfikację pojazdów i zasady ruchu drogowego oraz znaki drogowe
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna metody obliczania przepustowości dróg i skrzyżowań drogowych, zasady organizacji ruchu drogowego, wpływ czynnika ludzkiego na ruch drogowy, zasady organizacji ruchu rowerowego i komunikacji publicznej | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W05+ K_W08++ K_W13++ K_W14+++ K_W20+ K_U05+++ K_U06+ K_U10+ K_U13++ K_U15++ K_K01++ K_K02++ K_K03++ K_K05++ K_K07+++ |
P7S_KK P7S_KO P7S_KR P7S_UO P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W02 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
25.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
6.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe z wykładu |
Laboratorium | |
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektów związanych z tematyką prowadzonych zajęć. |
Ocena końcowa | Ocena z przedmiotu= 0,4 oceny zaliczeniowej z projektu + 0,6 oceny zaliczeniowej z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
2 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
3 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
4 | K. Kowalski; M. Nycz; M. Szarata | Identyfikacja zachowań kierujących na czasowo wydzielanych pasach autobusowych | 2022 |
5 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
7 | M. Szarata | Bus lane implementation strategy | 2022 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
10 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
11 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
12 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
13 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |
15 | K. Kowalski; M. Szarata | Opinia o innowacyjności spoiwa drogowego APJ 22,5z | 2019 |
16 | L. Bichajło; K. Kowalski; M. Szarata | Analiza i prognoza ruchu na terenie miasta Krosna | 2019 |
17 | L. Bichajło; K. Kołodziej | Porównanie metod badania odporności na deformacje trwałe asfaltu lanego | 2019 |
18 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |