Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 1275
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Krzysztof Kud
Główny cel kształcenia: Nabycie umiejętności, rozumienia wymagań standardowych systemów zarządzania, identyfikowania procesów, projektowania koniecznej dokumentacji oraz zasad projektowania, integrowania i wdrażania systemów zarządzania
Ogólne informacje o zajęciach: Student zapoznaje się z rolą norm i normalizacji w gospodarce. Poznaje korzyści dla organizacji wynikające z wdrażania systemów zarządania. Poznaje wymogi norm podstawowych systemów zarządzania. Projektuje podstawowe elementy zintegrowanego systemu zarządzania.
1 | Urbaniak M. | Systemy zarządzania w praktyce gospodarczej | Difin, Warszawa. | 2006 |
2 | Łunarski J. | Zarządzanie jakością. Standardy i zasady | WNT, Warszawa. | 2012 |
1 | Zbigniew Banaszak, Sławomir Kłos, Janusz Mleczko | Zintegrowane systemy zarządzania | Polskie Wydaw.Ekonom.. | 2016 |
2 | Łunarski | Zintegrowane systemy zarządzania : wspomaganie zarządzania systemami standardowymi | Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz.. | 2011 |
1 | Andrzej Pacana, Dorota Stadnicka | Nowoczesne systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001 : 2015 | Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz.. | 2018 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza dotycząca wpływu otoczenia na organizację. Znajomość roli przywództwa w zarządzaniu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować podstawowe instytucje tworzące otoczenie organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność współdziałania w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna rolę norm i normalizacji w gospodarce, zna korzyści wynikające z systemów zarządzania w organizacji. | wykład / wykład problemowy, wykład informacyjny; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe | test pisemny, prezentacja dokonań (portfolio), obserwacja wykonawstwa |
K_U07++ K_K03+ |
P6S_KR P6S_UW |
02 | Student ma wiedzę w zakresie wymogów norm podstawowych systemów zarządzania, określa cechy zarządzania procesowego, prezentuje opisy systemu. | wykład, problemowy/informacyjny, ćwiczenia problemowe | test pisemny, prezentacja dokonań (portfolio), obserwacja wykonawstwa |
K_U07+ K_U11+ |
P6S_UO P6S_UW |
03 | Student potrafi zaprojektować prosty system,potrafi tworzyć dokumentację systemową. | wykład problemowy/informacyjny, ćwiczenia problemowe | test pisemny, prezentacja dokonań (portfolio), obserwacja wykonawstwa |
K_W04+ K_U07++ |
P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
04 | Student potrafi zaprojektować proces implementacji systemu zarządzania. | wykład problemowy/informacyjny, ćwiczenia problemowe | test pisemny, prezentacja dokonań (portfolio), obserwacja wykonawstwa |
K_W04+ K_U07++ |
P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
05 | Student ma świadomość występowania niezgodności i konieczności ciągłego doskonalenia metod pomiaru. | wykład problemowy/informacyjny, ćwiczenia problemowe | test pisemny, prezentacja dokonań (portfolio), obserwacja wykonawstwa |
K_W04+ K_K03+ |
P6S_KR P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01, W02, C01 | MEK01 | |
5 | TK02 | W03 C02, C03 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
5 | TK03 | W04, W05, W06, C04, C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 | |
5 | TK04 | W07, C06, C07 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 7.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
4.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena na podstawie pisemnego testu |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena na podstawie portfolio prac realizowanych na zajęciach oraz aktywności |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ocen z zaliczenia wykładów i ćwiczeń |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Badora; K. Krukowski; K. Kud; J. Mioduszewski; R. Przygodzka; M. Woźniak | Odnawialne źródła energii w rolnictwie Polski Wschodniej - uwarunkowania rozwoju | 2023 |
2 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Expectations of the Inhabitants of South-Eastern Poland Regarding the Energy Market, in the Context of the COVID-19 Crisis | 2023 |
3 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Electricity Production and Consumption Perspectives in the Opinion of the Youth of South-Eastern Poland | 2022 |
4 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Renewable Energy Sources as the Future of the Energy Sector and Climate in Poland—Truth or Myth in the Opinion of the Society | 2022 |
5 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Consumer Attitudes as Part of Lifestyle in the COVID-19 Emergency | 2022 |
6 | K. Kud; M. Woźniak | Food shopping preferences in the context of logistic chains of food supplies on the example of consumers from the Podkarpackie voivodeship | 2022 |
7 | K. Kud; M. Woźniak | Rural Electricity Consumption: Reality and Prospects in the Opinion of the Inhabitants of Podkarpackie and Lubelskie Voivodships | 2022 |
8 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Impact of the Energy Sector on the Quality of the Environment in the Opinion of Energy Consumers from Southeastern Poland | 2021 |
9 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Nuclear Energy Perception and Ecological Attitudes | 2021 |
10 | J. Johnson; K. Kud | Shaping institutional and legal order and spatial order of river valleys as eco-innovative determinants of sustainable development | 2021 |
11 | A. Badora; K. Kud | Biomass of natural floodplains as an eco-innovative element of civic energy in the context of social perception of prosumer | 2020 |
12 | A. Badora; M. Celińska; O. Drążek; E. Klimkiewicz; K. Kud; D. Majewska; A. Pasek; A. Snopek | Nowe style konsumpcji | 2020 |
13 | K. Kud | Postawy studentów województwa podkarpackiego wpływające na gospodarkę odpadami komunalnymi | 2020 |
14 | K. Kud | Consumers\' perception of eco-innovation in food supply chain logistics as a factor shaping food product quality | 2019 |
15 | K. Kud | Estetyczne i praktyczne walory łąk łęgowych doliny Sanu jako realizacja dobra publicznego | 2019 |
16 | K. Kud | Percepcja barier rozwoju elektromobilności w kontekście postaw ekologicznych mieszkańców województwa podkarpackiego | 2019 |
17 | K. Kud | Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w terenach zalewowych jako innowacyjny element logistyki kryzysowej | 2019 |