logo
Karta przedmiotu
logo

Humanistyczne zajęcia wybieralne 4.1. Kreowanie wizerunku personalnego

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej

Nazwa kierunku studiów: Matematyka

Obszar kształcenia: nauki ścisłe

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: zastosowania matematyki w ekonomii

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 12656

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / C30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska

semestr 4: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat istoty personal brandingu oraz umiejętności świadomego kreowania swojej marki osobistej.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych na czwartym semestrze.

Materiały dydaktyczne: Prezentacje i inne materiały wykorzystywane podczas zajęć udostępniane przez prowadzącego.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Stępowski R. Personal branding: praktyczny poziom marki osobistej Wydawnictwo Roster, Rawa Mazowiecka. 2017.
2 Trzeciak S. Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? Wydawnictwo Helion, Gliwice . 2015.
3 Trzeciak S. Coaching marki osobistej czyli kariera lidera Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. 2015.
4 Walczak-Skałecka A. Silne marki osobiste zmieniają świat Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. 2016.
5 Żukowski M. Ty w social mediach: podręcznik budowania marki osobistej dla każdego Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2017.
6 Malinowska-Parzydło J. Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2015.
7 Gawanowska M. Marka osobista bez tajemnic. Przewodnik dla skutecznych menedżerów kariery Wydawnictwo Personal Branding&Sales Lab, Warszawa. 2017.
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Carnegie D. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa. 2015.
2 Żak R. Rozwój osobisty. Instrukcja obsługi Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa. 2015.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat istoty autoprezentacji, jej znaczenia i funkcji w życiu zawodowym oraz prywatnym. wykład interaktywny, konwersatorium dyskusja K_W11+
K_K01+
P6S_KK
P6S_WK
02 Rozumie znaczenie kreowania spójnego wizerunku oraz marki osobistej. ćwiczenia, projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa, dyskusja, prezentacja projektu indywidualnego K_K01++
P6S_KK
03 Potrafi zaprezentować swoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia w kontekście wymagań rynku pracy. ćwiczenia, projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa, dyskusja, prezentacja projektu indywidualnego K_U25+
K_K03+
P6S_KO
P6S_KR
P6S_UU
P6S_UW
04 Ma świadomość konsekwencji swojej obecności w sieci oraz jej wpływu na budowanie własnego wizerunku. konwersatorium dyskusja K_K01++
K_K06+
P6S_KK
05 Zna podstawowe zasady skutecznej komunikacji z otoczeniem i potrafi je wykorzystać w sytuacjach praktycznych. ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa K_K01++
K_K03++
P6S_KK
P6S_KO
P6S_KR
06 Zna zasady przygotowywania wystąpień publicznych i umie je zastosować w praktyce. ćwiczenia, projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa, dyskusja, prezentacja projektu indywidualnego, K_K01+
P6S_KK
07 Ma świadomość roli kreowania własnego wizerunku oraz skutecznej autoprezentacji. konwersatorium dyskusja K_K02+
P6S_KK
P6S_KR
08 Ma świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich kompetencji w zakresie autoprezentacji. konwersatorium dyskusja K_K01++
P6S_KK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Funkcje i znaczenie autoprezentacji w życiu prywatnym i zawodowym. C01-C04 MEK01 MEK08
4 TK02 Podstawowe zasady i strategie personal brandingu. C05-C08 MEK02 MEK07 MEK08
4 TK03 Kreowanie marki osobistej w sieci. C09-C12 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK04 Skuteczna autoprezentacja w social mediach. C13-C14 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK05 Znaczenie właściwej komunikacji w kreowaniu marki osobistej. C15-C18 MEK05 MEK06 MEK07

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Inne: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 15.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Ocena jest wystawiana na podstawie przygotowanego i zaprezentowanego projektu oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa Ocena otrzymana z ćwiczeń jest jednocześnie oceną końcową.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie