Główny cel kształcenia:
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studentów wiedzy na temat zasad konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji metalowych z kształtowników giętych na zimno i blach profilowanych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł "Konstrukcje cienkościenne" dostarcza wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania elementów konstrukcyjnych z kształtowników giętych na zimno, ich nośności krytycznej i nadkrytycznej, oraz współpracy blachy fałdowej przy stabilizacji elementów prętowych.
1 | J. Bródka, M. Broniewicz, M. Giżejowski | Kształtowniki gięte. Poradnik projektanta | Polskie Wydawnictwo Techniczne. | 2006 |
2 | Piechnik S | Pręty cienkościenne - otwarte. | Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków. | 2000 |
3 | Red. Silvestre N. | Thin-Walled Structures | Elsevier Ltd.. | 2019 |
4 | PN-EN 1993-1-3:2008 | Eurokod 3: Projektowanie konstrukcji stalowych – Część 1-3: Reguły ogólne – Reguły uzupełniające dla konstrukcji z kształtowników i blach profilowanych na zimno. | PKN. | 2008 |
5 | PN-EN 1993-1-5:2008 | Eurokod 3: Projektowanie konstrukcji stalowych – Część 1-5: Blachownice. | PKN. | 2008 |
1 | J. Bródka, R. Gancarek, K. Miłaczewski | Blachy fałdowe w budownictwie stalowym | Arkady, Warszawa. | 1999 |
2 | ECCS | European Recommendations for the Application of Metal Sheeting acting as a Diaphragm. | ECCS-publication No. 88. | 1995 |
1 | ECCS | European Recommendations on the Stabilization of Steel Structures by Sandwich Panels | ECCS-publication No. 379. | 2014 |
Wymagania formalne:
Ugruntowana wiedza z przedmiotów: Wytrzymałość Materiałów, Mechanika Budowli, Teoria sprężystości i plastyczności, Konstrukcje metalowe
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość metod obliczania charakterystyk przekroju poprzecznego prętów. Znajomość hipotez wytrzymałościowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się programami komputerowymi, wspomagającymi projektowanie konstrukcji stalowych. Umiejętność zestawiania oddziaływań i sprawdzenia warunków normowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Ma rozbudowana wiedzę na temat analizy konstruowania i sprawdzania stanów granicznych budowlanych konstrukcji cienkościennych | wykład | Egzamin |
K-W02++ K-W08+ K-W14++ |
P7S-WG |
MEK02 | Potrafi ocenić i dokonać zestawienia obciążeń oraz przeprowadzić analizę i zaprojektować konstrukcję obiektu z elementów cienkościennych | Ćwiczenia projektowe | Projekt, |
K-U01+++ K-U05+ K-U06+ K-U18++ |
P7S-UW |
MEK03 | Ma świadomość rozwoju metod obliczenia i konstruowania konstrukcji cienkościennych i potrzebę ciągłego podnoszenia swoich kompetencji w tym zakresie. | Wykład, ćwiczenia projektowe | Projekt, Egzamin |
K-K01+ K-K05++ |
P7S-KO P7S-KR P7S-UO P7S-UU |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | Wykłady | MEK01 MEK03 | |
3 | TK02 | Projekty | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin E |
Projekt/Seminarium | Wykonanie i obrona projektu P |
Ocena końcowa | Ocena końcowa =(6E+4P)/10 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; Z. Pisarek; J. Zięba | FEM Simulations and Experimental Testing of a Connector for Prefabricated Cylindrical Tank Elements | 2024 |
2 | L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; Z. Pisarek; J. Zięba | Łącznik prefabrykowanych elementów zbiornika cylindrycznego - projekt i badania prototypu | 2023 |
3 | Z. Pisarek; A. Wojnar | Analiza stanu technicznego baterii silosów na sadzę | 2022 |
4 | R. Budziński; M. Górski; Z. Kiełbasa; A. Kozłowski; Z. Pisarek; K. Sieńkowska; L. Ślęczka; A. Wojnar | Badania doświadczalne stalowych kształtowników giętych na zimno jako nośnych elementów hal | 2020 |
5 | Z. Pisarek | Zagadnienia projektowe podczas przebudowy stadionu miejskiego w Rzeszowie | 2020 |
6 | Z. Pisarek; K. Sieńkowska; A. Wojnar | Analiza wpływu przyjętego rozwiązania konstrukcyjnego głównego układu nośnego hali na zużycie stali i walory techniczno - użytkowe | 2020 |
7 | Z. Pisarek; P. Sudoł | Experimental Tests of Joints in Scaffolding System | 2020 |