Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 1265
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C30 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Teresa Piecuch
Terminy konsultacji koordynatora: na stronie domowej
semestr 3: dr Maciej Chrzanowski
Główny cel kształcenia: Poznanie i zrozumienie różnorodnych aspektów mających wpływ na funkcjonowanie ludzi w organizacjach oraz organizacji jako całości.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł dostarcza ogólnej wiedzy na temat zachowań ludzi w różnych formach zbiorowości ludzkich na różnych poziomach zachowań: indywidualnym, grupowym, całych organizacji. Omawia najważniejsze uwarunkowania wpływające na zachowania: pojedynczych jednostek, grup, całych organizacji.
Materiały dydaktyczne: prezentacje z wykładów, materiały zawarte na stronach www
Inne: aktualne artykuły z prasy fachowej
1 | S.P. Robbins, T. A. Judge | Zasady zachowania w organizacji | PWE, Warszawa. | 2012 |
2 | B. Kożusznik | Zachowania człowieka w organizacji | PWE, Warszawa. | 2007 |
3 | A. Potocki (red.) | Zachowania organizacyjne. Wybrane zagadnienia | Difin, Warszawa . | 2005 |
4 | K. Kmiotek, T. Piecuch | Zachowania organizacyjne. Teoria i przykłady | Difin. | 2012 |
5 | A. Buszko | Uwarunkowania współczesnych zachowań w organizacji | Difin, Warszawa. | 2013 |
1 | K. Kmiotek, T. Piecuch | Zachowania organizacyjne. Teoria i przykłady | Difin. | 2012 |
1 | B. Majecka | Zachowania organizacyjne przedsiębiorstw | Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | 2002 |
2 | K. Kmiotek, T. Piecuch | Zachowania organizacyjne. Teoria i przykłady | Difin, Warszawa. | 2012 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów Prz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę na temat funkcjonowania współczesnych organizacji, wpływie organizacji na otoczenie i otoczenia na organizacje, a także roli i znaczenia człowieka w organizacjach.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi prawidłowo interpretować warunki funkcjonowania organizacji w otoczeniu, podejście do człowieka w organizacji, formułować wnioski dotyczące wpływu różnych aspektów na funkcjonowanie or
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi współpracować w grupie, rozdzielać zadania, przyjmować w niej różne role. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna specyfikę zachowań organizacyjnych na różnych poziomach (jednostkowym, grupowym, całych organizacji). | wykład/wykład multimedialny, wykład problemowy, wykład informacyjny, obserwacja zachowań | zaliczenie pisemne |
K_W05++ K_K03+ |
P6S_KR P6S_WG P6S_WK |
02 | Zna genezę nauki, jej związek z innymi naukami. | wykład/wykład informacyjny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | pisemne zaliczenie |
K_W01++ |
P6S_WG |
03 | Rozumie różnego rodzaju interakcje zachodzące między członkami organizacji, grupami oraz ich wpływ na zachowania całych organizacji. | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia problemowe/ćwiczenia problemowe, prezentacje studentów, obserwacja zachowań | zaliczenie pisemne, prezentacja dokonań |
K_W07++ K_U11++ K_K02+++ |
P6S_KO P6S_UO P6S_WG |
04 | Jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania informacji na temat zachowań ludzi w organizacjach, doskonali swoje umiejętności w tym względzie. | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, prezentacje studentów | prezentacja dokonań |
K_U09++ K_U12+++ |
P6S_UK P6S_UU |
05 | Potrafi wyjaśnić wpływ warunków wewnętrznych i otoczenia zewnętrznego na zachowania całych organizacji. | wykład/wykład informacyjny, wykład multimedialny | zaliczenie pisemne |
K_W01++ K_W07++ |
P6S_WG |
06 | Jest przedsiębiorczy, aktywny. Potrafi wykazać konieczność promowania zachowań przedsiębiorczych w organizacjach. | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, samodzielne prezentacje studentów | referat ustny |
K_U11++ K_K02+++ K_K03+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UO |
07 | Potrafi wymienić i omówić zjawiska wpływające negatywnie na zachowania jednostek, grup i całych organizacji. | wykład/wykład informacyjny, wykład problemowy | zaliczenie pisemne |
K_W01++ K_W07+++ K_K01++ |
P6S_KK P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, W02, C02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK02 | W02, W03, W04, C03, C04 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK06 | |
3 | TK03 | W05, C05, C06, C07 | MEK01 MEK03 MEK06 MEK07 | |
3 | TK04 | W06, W07 | MEK01 MEK03 MEK05 MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 3.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. Inne: 8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
12.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Pisemny test (z pytaniami zamkniętymi i otwartymi) zawierający zagadnienia realizowane na wykładach. |
Ćwiczenia/Lektorat | Kartkówki obejmujące zagadnienia realizowane na ćwiczeniach, prezentacje przygotowywane przez studentów na zadane wcześniej tematy omawiane na ćwiczeniach, ocena pracy w grupach. |
Ocena końcowa | Pozytywna ocena z pisemnego zaliczenia obejmującego zagadnienia realizowane na wykładach i ćwiczeniach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Barwińska-Małajowicz ; M. Bosak-Sojka; K. Chudy-Laskowska; M. Knapkova; T. Piecuch; R. Pyrek | Taxonomic analysis of unemployment in EU countries in the context of sustainable development | 2023 |
2 | A. Barwińska-Małajowicz ; T. Piecuch; R. Pyrek; K. Szczotka; J. Szymiczek | Improving the Energy Efficiency of Public Utility Buildings in Poland through Thermomodernization and Renewable Energy Sources—A Case Study | 2023 |
3 | K. Chudy-Laskowska; M. Hajduk-Stelmachowicz; T. Piecuch; E. Szczygieł | Between Comfort and Challenge: Entrepreneurial Attitudes and Behaviors of Students from Poland and Ukraine on the Example of Students of Economics and Management from Rzeszów and Lviv | 2023 |
4 | O. Buckiūnienė; A. Karwatka; A. Molter; T. Piecuch; J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska; B. Ziółkowski | Gamification in management education | 2023 |
5 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek; T. Piecuch | Technologie kierowania zespołami ludzkimi | 2022 |
6 | K. Chudy-Laskowska; M. Czyżewska; K. Jezierska; T. Piecuch | Entrepreneurial Competencies in Research Based on EntreComp Among Student Youth in Poland | 2021 |
7 | Y. Bilan; K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch; E. Szczygieł | People\'s Behavior, in the Context of Living Standards Changes and Sustainable Development, Exemplified by the Carpathian Euroregion | 2021 |
8 | J. Itrich-Drabarek; M. Lorek; J. Minkina; T. Piecuch | Management of the police officers training system and the effectiveness of internal security | 2020 |
9 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz; T. Piecuch | Conditions of corruptive behavior- the example of Poland and Ukraine | 2020 |
10 | T. Piecuch | Kreatywność w funkcjonowaniu zespołów | 2020 |
11 | B. Piecuch; T. Piecuch | Work-life balance w kontekście stresu i wypalenia zawodowego | 2019 |
12 | K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch | Koncepcja work-life balance w działalności przedsiębiorcy | 2019 |
13 | K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch; E. Szczygieł | The living standard of the inhabitants of the Carpathian Euroregion | 2019 |
14 | O. Lozinski; T. Piecuch; E. Szczygieł | The issue of entrepreneurship of young people - theoretical considerations and empirical research | 2019 |
15 | O. Lozinski; T. Piecuch; E. Szczygieł | Towards inclusive economy – necessity or choice in the context of the material situation of people with disabilities | 2019 |
16 | T. Piecuch; E. Szczygieł | Work-Life Balance w teorii i praktyce funkcjonowania współczesnych organizacji | 2019 |