logo
Karta przedmiotu
logo

Perswazja w komunikacji

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1261

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3M - Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 C15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Rozumienie istoty perswazji, umiejętność posługiwania się technikami perswazji w prezentacjach i wielu innych sytuacjach, w których warto wywierać wpływ na innych.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych na specjalności "Nowoczesny marketing"

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 D. Doliński Techniki wpływu społecznego Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. 2006
2 B.Zatwarnicka-Madura Perswazja w sprzedaży Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa. 2010
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 B. Zatwarnicka-Madura Perswazja w sprzedaży Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Postępowanie nabywców - wiedza na temat psychologicznych uwarunkowań nabywcy.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności związane z kontaktem interpersonalnym.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumienie istoty społecznej.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat podstwowych aspektów perswazji Wykład/wykład informacyjny Ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna K_W05++
P6S_WG
P6S_WK
02 Zna podstawowe techniki perswazji Wykład/wykład informacyjny zaliczenie cz. pisemna K_W05++
P6S_WG
P6S_WK
03 Umie posługiwać się podstawowymi technikami perswazji Ćwiczenia/odgrywanie ról obserwacja wykonawstwa K_U05++
P6S_UW
04 Rozumie istotę stosowania technik perswazji Ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna K_K01+
P6S_KK
05 Jest kreatywny w wykorzystywaniu perswazji. Ćwiczenia/odgrywanie ról obserwacja wykonawstwa K_U08++
P6S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Podstawowe aspekty perswazji. Przegląd badań nad elementami procesu perswazyjnego. W01, W02, C01, C02 MEK01 MEK04
4 TK02 Klasyfikacja technik perswazji. W03, W04, C03, C04 MEK02 MEK04
4 TK03 Komunikacja niewerbalna. W05, W06, C05, C06 MEK02
4 TK04 Podstawowe reguły wywierania wpływu Roberta Cialdiniego. W07, W08, C07, C08 MEK02 MEK03
4 TK05 Perswazja w sprzedaży. Analiza potrzeb klienta i perswazyjna prezentacja. W09-W12, C09-C12 MEK03 MEK04
4 TK06 Techniki perswazji oparte na NLP. W13-W15, C13-C15 MEK02 MEK03 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Średnia ocen z kolokwium pisemnego i zaliczenia ustnego pod warunkiem zaliczenia jednej i drugiej formy.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model 2023
2 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study 2023
3 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
4 B. Zatwarnicka-Madura Kreowanie wizerunku w administracji publicznej 2021
5 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon The effect of lenient return policy on brand recognition 2021
6 T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe 2021
7 B. Zatwarnicka-Madura Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym 2019
8 E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh 2019