Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 12580
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W9 L12 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska
Terminy konsultacji koordynatora: 24.10.2020r., godz. 11:00 - 11:30; 14.11.2020r., godz. 11:00 - 11:30; 12.12.2020r. godz. 16:15 - 16:45; 30.01.2020r. godz. 13:40 - 14:10.
Główny cel kształcenia: Poznanie i zrozumienie specyficznych cech globalnej sieci komputerowej oraz możliwości, jakie oferuje w zakresie realizowania zróżnicowanych działań marketingowych. Nabycie umiejętności praktycznego stosowania reguł w obszarze digital marketing.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje istotę oraz narzędzia digital marketing, z uwzględnieniem elementów marketingu w mediach społecznościowych.
1 | Dave Chaffey | Digital business i E-commerce management: strategia, realizacja, praktyka | Wydaw. Nauk. PWN. | 2016 |
2 | Grzegorz Mazurek | Transformacja cyfrowa: perspektywa marketingu | Wydaw. Nauk. PWN. | 2019 |
3 | Grzegorz Błażewicz | Marketing automation revolution: using the potential of Big Data | Wydaw. Nauk. PWN. | 2018 |
4 | Adam Dąbrowski, Filip Kłodawski | E-mail marketing oswojony: teoria, praktyka, prawda | Helion. | 2018 |
1 | P. Michalak, D. Daszkiewicz, A. Musz | Marketing wirusowy w internecie | Helion, Gliwice. | 2009 |
2 | G. Krzemień | Serwis firmowy - od pomysłu do gotowej witryny: poradnik menedżera | Helion, Gliwice. | 2009 |
3 | Anna Miotk | Skuteczne social media | Helion. | 2017 |
4 | Karol Łopaciński | Skuteczność promocji internetowej: pomiar i technologia informacyjna | Polskie Wydaw. Ekonom.. | 2015 |
1 | H. Lutze | Daj się znaleźć w sieci: proste i nietechniczne podejście do marketingu w wyszukiwarkach | Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2011 |
2 | Erica Sadun, Steve Sande | Idealna reklama: sztuka promowania aplikacji w internecie | Helion. | 2014 |
3 | red. nauk. Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska | Marketing w erze technologii cyfrowych: nowoczesne koncepcje i wyzwania | Wydaw. Nauk. PWN. | 2018 |
4 | Rebbecca Lieb i Jaimy Szymanski | Content: elementarna cząstka marketingu | Znak Horyzont. | 2018 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada umiejętność podnoszenia świadomości marki i generowanie leadów za pośrednictwem kanałów cyfrowych. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy | obserwacja wykonawstwa, referat pisemny, prezentacja projektu |
K_W01++ K_U03+++ |
P7S_UW P7S_WG |
02 | Potrafi dokonać oceny kluczowych wskaźników wydajności (KPI) dla każdego kanału marketingu cyfrowego oraz posiada umiejętność mierzenia efektywności prowadzonych działań w każdym z nich. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, projekt zespołowy | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, referat pisemny |
K_U03+++ K_U04++ |
P7S_UW |
03 | Posiada umiejętność praktycznego stosowania reguł digital marketingu. | wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_K01+ K_K03++ |
P7S_KK P7S_KR |
04 | Zna proces pozyskiwania ruchu i interakcji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych. | ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania, projekt zespołowy | referat pisemny, prezentacja projektu |
K_W03+ K_U03++ |
P7S_UW P7S_WG |
05 | Rozumie istotę integrowania komunikacji marketingowej poprzez łączenie komunikacji w kanałach tradycyjnych i digital | ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, projekt zespołowy | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, referat pisemny |
K_W01+ K_U04+ |
P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, L01 | MEK03 MEK05 | |
3 | TK02 | W02, L02 | MEK01 MEK05 | |
3 | TK03 | L03 | MEK02 MEK03 | |
3 | TK04 | W03 | MEK01 MEK03 | |
3 | TK05 | W04 | MEK02 MEK03 MEK05 | |
3 | TK06 | W05, L04 | MEK04 MEK05 | |
3 | TK07 | W06, L05 | MEK01 MEK04 | |
3 | TK08 | L06, L07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK09 | W07, L08 | MEK01 MEK03 | |
3 | TK10 | W08, L09 | MEK02 MEK03 | |
3 | TK11 | W09 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
20.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie ustne. |
Laboratorium | Ocena jest wystawiana w oparciu o aktywność na zajęciach, prezentowane rozwiązania zadań i ćwiczeń - studium przypadku. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia ocen ze wszystkich form zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | I. Wojciechowska | Wykorzysztanie mediów społecznościowych w zarządzaniu komunikacją z otoczeniem przez szkoły wyższe w Polsce | 2023 |
2 | R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura | Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z | 2022 |
3 | I. Wojciechowska | Market approach to educational services in Polish higher education | 2019 |
4 | I. Wojciechowska | Social media as the important means of communication of universities with their surroundings | 2019 |