logo
Karta przedmiotu
logo

Digital Marketing

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 12574

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 L30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Iwona Wojciechowska

Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek, godz. 17:15 - 18:00 (zdalnie Ms Teams), czwartek, godz. 13:45 - 14:30 (zdalnie Ms Teams).

Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. Oleksandr Gugnin

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie i zrozumienie specyficznych cech globalnej sieci komputerowej oraz możliwości, jakie oferuje w zakresie realizowania zróżnicowanych działań marketingowych. Nabycie umiejętności praktycznego stosowania reguł w obszarze digital marketing.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje istotę oraz narzędzia digital marketing, z uwzględnieniem elementów marketingu w mediach społecznościowych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Dave Chaffey Digital business i E-commerce management: strategia, realizacja, praktyka Wydaw. Nauk. PWN. 2016
2 Grzegorz Mazurek Transformacja cyfrowa: perspektywa marketingu Wydaw. Nauk. PWN. 2019
3 Grzegorz Błażewicz Marketing automation revolution: using the potential of Big Data Wydaw. Nauk. PWN. 2018
4 Adam Dąbrowski, Filip Kłodawski E-mail marketing oswojony: teoria, praktyka, prawda Helion. 2018
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 P. Michalak, D. Daszkiewicz, A. Musz Marketing wirusowy w internecie Helion, Gliwice. 2009
2 G. Krzemień Serwis firmowy - od pomysłu do gotowej witryny: poradnik menedżera Helion, Gliwice. 2009
3 Anna Miotk Skuteczne social media Helion. 2017
4 Karol Łopaciński Skuteczność promocji internetowej: pomiar i technologia informacyjna Polskie Wydaw. Ekonom.. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 H. Lutze Daj się znaleźć w sieci: proste i nietechniczne podejście do marketingu w wyszukiwarkach Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2011
2 Erica Sadun, Steve Sande Idealna reklama: sztuka promowania aplikacji w internecie Helion. 2014
3 red. nauk. Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska Marketing w erze technologii cyfrowych: nowoczesne koncepcje i wyzwania Wydaw. Nauk. PWN. 2018
4 Rebbecca Lieb i Jaimy Szymanski Content: elementarna cząstka marketingu Znak Horyzont. 2018

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Posiada umiejętność podnoszenia świadomości marki i generowanie leadów za pośrednictwem kanałów cyfrowych. wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, referat pisemny, prezentacja projektu K_W01++
K_U03+++
P7S_UW
P7S_WG
02 Potrafi dokonać oceny kluczowych wskaźników wydajności (KPI) dla każdego kanału marketingu cyfrowego oraz posiada umiejętność mierzenia efektywności prowadzonych działań w każdym z nich. wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, referat pisemny K_U03+++
K_U04++
P7S_UW
03 Posiada umiejętność praktycznego stosowania reguł digital marketingu. wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy, ćwiczenia problemowe referat pisemny, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_K01+
K_K03++
P7S_KK
P7S_KR
04 Zna proces pozyskiwania ruchu i interakcji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych. ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania, projekt zespołowy referat pisemny, prezentacja projektu K_W03+
K_U03++
P7S_UW
P7S_WG
05 Rozumie istotę integrowania komunikacji marketingowej poprzez łączenie komunikacji w kanałach tradycyjnych i digital ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, referat pisemny K_W01+
K_U04+
P7S_UW
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Historia ewoluowania digital marketing. Podstawowe pojęcia związane z marketingiem cyfrowym. W01, W02, L01 MEK03 MEK05
3 TK02 Zasady prowadzenia digital marketing. Konwergencja mediów. W03, W04, L02, L03 MEK01 MEK05
3 TK03 Kampanie mailingowe. Dostarczanie treści bezpośrednio do określonej grupy docelowej. W05, L04, L05 MEK02 MEK03
3 TK04 Zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. W06, L06 MEK01 MEK03
3 TK05 Optymalizacja strony internetowej. Poprawa efektywności strony internetowej i zapewnienie korzystnego doświadczenia dla użytkownika (user experience). W07, L07 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK06 Tworzenie interakcji z klientami i generowanie ruchu na stronie internetowej za pośrednictwem mediów społecznościowych. W08, L08 MEK04 MEK05
3 TK07 Content marekting. Tworzenie i dystrybucja do klienta treści. W09, L09, L10 MEK01 MEK04
3 TK08 Marketing automation. Automatyzacja zadań marketingowych w celu zwiększania ich efektywności. W10, L11, L12, L13 MEK01 MEK02 MEK03
3 TK09 Reklama displayowa. W11, W12, L14 MEK01 MEK03
3 TK10 Działania typu pay-per-click zwiększające ruch do witryny. W13, W14, L15 MEK02 MEK03
3 TK11 Zaliczenie przedmiotu. W15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 3) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie ustne.
Laboratorium Ocena jest wystawiana w oparciu o aktywność na zajęciach, prezentowane rozwiązania zadań i ćwiczeń - studium przypadku.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia ocen ze wszystkich form zajęć.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 I. Wojciechowska Wykorzysztanie mediów społecznościowych w zarządzaniu komunikacją z otoczeniem przez szkoły wyższe w Polsce 2023
2 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
3 I. Wojciechowska Market approach to educational services in Polish higher education 2019
4 I. Wojciechowska Social media as the important means of communication of universities with their surroundings 2019