logo
Karta przedmiotu
logo

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria i analiza danych

Obszar kształcenia: nauki ścisłe

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: inżynieria i analiza danych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 12568

Status zajęć: obowiązkowy dla programu inżynieria i analiza danych

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / C15 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat istoty autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz umiejętności świadomego kreowania swojej marki osobistej.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych dla szóstego semestru.

Materiały dydaktyczne: Prezentacje i inne materiały wykorzystywane podczas zajęć udostępniane przez prowadzącego.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Stępowski R. Personal branding: praktyczny poziom marki osobistej Wydawnictwo Roster, Rawa Mazowiecka. 2017.
2 Trzeciak S. Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? Wydawnictwo Helion, Gliwice . 2015.
3 Trzeciak S. Coaching marki osobistej czyli kariera lidera Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. 2015.
4 Walczak-Skałecka A. Silne marki osobiste zmieniają świat Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. 2016.
5 Żukowski M. Ty w social mediach: podręcznik budowania marki osobistej dla każdego Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2017.
6 Malinowska-Parzydło J. Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2015.
7 Gawanowska M. Marka osobista bez tajemnic. Przewodnik dla skutecznych menedżerów kariery Wydawnictwo Personal Branding&Sales Lab, Warszawa. 2017.
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Carnegie D. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa. 2015.
2 Żak R. Rozwój osobisty. Instrukcja obsługi Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa. 2015.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat podstawowych zasad skutecznej autoprezentacji oraz wystąpień publicznych. dyskusja dydaktyczna, projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa K_W11+
P6S_WK
02 Potrafi dobrać i wykorzystać odpowiednie narzędzia do autoprezentacji i kreowania własnej marki osobistej. projekt indywidualny, realizacja zleconego zadania prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U24+
K_K02+
P6S_KK
P6S_KO
P6S_UK
P6S_UO
03 Ma świadomość konsekwencji obecności w sieci oraz jej wpływu na autoprezentację i budowanie marki osobistej. dyskusja dydaktyczna prezentacja projektu K_K06+
P6S_KO
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Funkcje i znaczenie autoprezentacji w życiu zawodowym oraz prywatnym. C1-C2 MEK01
6 TK02 Podstawowe zasady skutecznej autoprezentacji oraz wystąpień publicznych. C3-C4 MEK01
6 TK03 Narzędzia do autoprezentacji i kreowania własnej marki osobistej. C5-C6 MEK02
6 TK04 Personal branding w social mediach. C7-C12 MEK02 MEK03
6 TK05 Zasady właściwej komunikacji podczas wystąpień publicznych oraz w kreowaniu marki osobistej. C13-C15 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Ocena jest wystawiana na podstawie przygotowanego i zaprezentowanego projektu oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa Ocena otrzymana z ćwiczeń jest jednocześnie oceną końcową.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie