logo
Karta przedmiotu
logo

Public Relations

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych

Kod zajęć: 1249

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Hanna Sommer

Terminy konsultacji koordynatora: w terminach podanych w harmonogramie pracy jednostki

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów ze specyfiką działań PR. Ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce podstawowych narzędzi PR.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 3 semestru.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne student otrzymuje podczas zajęć.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Ewa Badzińska, Krzysztof Gołata, Marek Szczepańsk Współczesne formy komunikowania oraz kreowania wizerunku firmy i przedsiębiorcy Poznań : Wydaw.Politech.Pozn. 2015
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Ewelina Witek Komunikacja wizerunkowa : nowoczesne narzędzia Wrocław : Wydaw.ASTRUM. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 red. nauk. Aldona Frączkiewicz-Wronka, Jerzy Gołuchowski, Anna Adamus-Matuszyńska Public relations : doskonalenie procesu komunikowania w przestrzeni publicznej Studia Ekonomiczne - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. 2014

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów przyjętym na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Mają podstawową wiedzę z zakresu PR.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadają umiejętność samokształcenia.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumieją potrzebę uczenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat metod i technik działań public relations. wykład / wykład informacyjny zaliczenie cz. pisemna K_W03++
P6S_WG
02 Potrafi ocenić zjawisko konkurencji i jej wpływ na funkcjonowanie organizacji w kontekście działań PR. wykład / wykład problemowy; ćwiczenia / dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna, zaliczenie cz. praktyczna K_U08++
P6S_UK
03 Potrafi obserwować i oceniać zjawiska i procesy zachodzące w organizacjach. Posiada umiejętności oceny i wyboru optymalnego rozwiązania z uwzględnieniem różnych aspektów funkcjonowania organizacji. ćwiczenia / studium przypadku, dyskusja zaliczenie cz. praktyczna K_U05++
P6S_UW
04 Ma wiedzę na temat norm i standardów w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli w różnych obszarach działalności PR. wykład / wykład interaktywny; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna K_K03+
P6S_KR
05 Posiada umiejętność współpracy i zdolności interpersonalne do rozwiązywania typowych problemów związanych z podejmowaniem decyzji w obszarze działań PR. ćwiczenia / ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. ustna, zaliczenie cz. praktyczna, prezentacja dokonań (portfolio) K_U08+
P6S_UK
06 Potrafi rozwiązywać zadania wymagające inicjatywy i przedsiębiorczości w sytuacjach kryzysowych firmy. ćwiczenia / ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. praktyczna K_K03+
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Istota public relations. W01, W02; C01; C02 MEK03
3 TK02 Public relations a inne narzędzia marketingu. W03; W04; C03; C04 MEK02
3 TK03 Metody i techniki działań public relations. W05; W06; C05; C06 MEK01
3 TK04 Zasady komunikowania się z opinią publiczną. W07; W08; C07; C08 MEK05
3 TK05 Rola PR w sytuacjach kryzysowych. W09; W10; C09; C10 MEK06
3 TK06 Zarządzanie działalnością PR w firmie. W11; W12; W13; C11; C12; C13 MEK02
3 TK07 Etyczne problemy związane z dzialalnością PR. W14; W15; C14; C15 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 4.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 8.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Kolokwium obejmuje zagadnienia wykładów, odbywa się zasadniczo w formie pisemnej (w wyjątkowych przypadkach o jego formie decyduje nauczyciel).
Ćwiczenia/Lektorat Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, znajomość literatury przedmiotu oraz przygotowanie projektu na temat - uruchomienie działu PR w konkretnej firmie i przedstawienie zadań przed nim stojących w ciągu 2 lat.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest średnią ważoną wyniku zaliczenia ćwiczeń i wyniku zaliczenia wykładów.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie