Główny cel kształcenia:
student otrzymuje wiedzę o mechanizmach konwersji energii promieniowania słonecznego, posiada orientację w rodzajach urządzeń generujących energię z promieniowania słonecznego oraz używanych materiałach. Potrafi zaprojektować prostą instalację solarną
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł zawiera informacje na temat współczesnych metod wytwarzania, przetwarzania, przesyłania oraz magazynowania energii w różnych jej postaciach.
1 | F. Krawiec | Odnawialne źródła energii w świetle globalnego kryzysu energetycznego : wybrane problemy | Difin. | 2010 |
2 | B. Słowiński | Podstawy fizyczne energetyki jądrowej | Ofic.Wydaw.Politech.Warsz. | 2016 |
3 | Ewa Klugmann-Radziemska | Fotowoltaika w teorii i praktyce | Wydawnictwo BTC Legionowo. | 2010 |
1 | 3. J. Maj P. Kwiatkiewicz | Energetyka wiatrowa w wybranych aspektach | Wydawnictwo Fundacja na rzecz Czystej Energii. | 2016 |
2 | Pluta Z | Słoneczne instalacje energetyczne | Oficyna wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. | 2007 |
1 | Nikolaj Drozdov [i in.] | Ogniwa fotowoltaiczne dla energetyki słonecznej: zagadnienia materiałowe | Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej. | 2006 |
Wymagania formalne:
Zaliczenie poprzedniego semestru
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
posiada wiedzę z zakresu :fizyki doświadczalnej, elektromagnetyzmu, mechaniki płynów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student zna podstawowe zasady oraz prawa związane z energią i jej przemianami
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student potrafi korzystać z literatury, również w języku obcym (angielskim). Student potrafi wyszukiwać dane ze źródeł internetowych, wykazuje gotowość współpracy w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | zna i rozumie pojęcie pracy, mocy i energii | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | obserwacja wykonawstwa |
K-W02++ K-W21++ K-K03+ |
P6S-KO P6S-WG |
MEK02 | zna strukturę promieniowania słonecznego ,potrafi opisać wielkości charakteryzujące promieniowanie słoneczne, umie zaprojektować metodykę przeprowadzenia pomiarów, potrafi zaprojektować proste stanowisko laboratoryjne do badania właściwości rozwiązań technicznych związanych z wykorzystaniem promieniowania słonecznego | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | obserwacja wykonawstwa |
K-W21+++ K-U16++ K-K03+ |
P6S-KO P6S-UW P6S-WG |
MEK03 | ma wiedzę w zakresie rozwiązań konstrukcyjnych kolektorów fototermicznych ,pasywnych sposobów pozyskiwania energii promieniowania słonecznego | wykład, projekt zespołowy | obserwacja wykonawstwa, egzamin cz. pisemna |
K-U16+++ |
P6S-UW |
MEK04 | zna i rozumie jakie są możliwości wytwarzania energii, przetwarzania energii i przesyłania energii. | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | obserwacja wykonawstwa, egzamin cz. pisemna |
K-W02+ K-W21+++ |
P6S-WG |
MEK05 | wie jakie są główne trendy w energetyce globalnej | wykład | egzamin cz. pisemna |
K-K03+++ |
P6S-KO |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
6 | TK02 | W03, W04 | MEK04 | |
6 | TK03 | W05, W06, L01-L15 | MEK02 | |
6 | TK04 | W07, W08, L01-L15 | MEK02 | |
6 | TK05 | W09, W10, L01-L15 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK06 | W11, W12, P01-P15 | MEK03 MEK04 | |
6 | TK07 | W13, P01-P15 | MEK03 | |
6 | TK08 | W14, W15 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny |
Laboratorium | średnia z poszczególnych zajęć laboratoryjnych |
Projekt/Seminarium | ocena z przygotowanego sprawozdania z projektu |
Ocena końcowa | Średnia ocena z laboratorium, projektu i wykładu z wagami odpowiednio: 30%, 20% i 50%. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; S. Wolski | Fermionic entanglement in altermagnets | 2025 |
2 | G. Inglot; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; W. Szaj | Goniometr elektroniczny oraz sposób pomiaru kąta zgięcia łokcia | 2024 |
3 | J. Barnaś; V. Dugaev; A. Dyrdał; M. Inglot | Localized states at the Rashba spin-orbit domain wall in magnetized graphene: Interplay of Rashba and magnetic domain walls | 2024 |
4 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Topological insulator and quantum memory | 2023 |
5 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Random spin-orbit gates in the system of a topological insulator and a quantum dot | 2022 |
6 | M. Inglot; T. Szczepański | Impurity-Induced Magnetization of Graphene | 2022 |
7 | J. Barnaś; V. Dugaev; A. Dyrdał; M. Inglot | Graphene with Rashba spin-orbit interaction and coupling to a magnetic layer: Electron states localized at the domain wall | 2021 |